בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>
פירצה בכלי המנהלים של גוגל נתנה גישה לחשבונות ישנים
לפוסט המקורי באתר Search Engine Land
באג בכלי מנהלי האתרים של גוגל נתן למשתמשים גישה לאתרים ישנים שהגילה אליהם הוסרה. אין צורך להסביר כמה הדבר בעייתי כאשר בחשבונות האלו נמצאים לקוחות ישנים ובינהם אולי גם מתחרים של לקוחות קיימים.
למרבה המזל, גוגל תיקנה את הבאג יחסית מהר והודיעה שבניגוד לשמועות, הוא לא השפיע גם על גוגל אנליטיקס. בנוסף, הסתבר שרק חלק קטן מן החשבונות היו חשופים אליו.
האם הרגשתם משהו בעשרים ואחת לנובמבר?
גוגל אישרה באופן רשמי שב- 21 לחודש, חל עדכון פנדה נוסף והשפיע על חלק גדול יחסית מהשאילתות באנגלית, כ-0.8%. העדכון ממשיך את שרשרת עדכוני הפנדה המשמעותיים יחסית שהתחילו ביוני של השנה הזאת, למרות שגם בעבר היו מקרים של שני עדכונים בחודש אחד (העדכון הקודם היה ב-5 לחודש והשפיע על 1.1% מן השאילתות).
עושים Press Release? המקרה של PRWeb חושף כמה קל לזבל את שירות גוגל ניוז
לפוסט המקורי באתר Search Engine Land
שמועות הן חלק מרשת האינטרנט מאז הקמתה, אבל ברגע שהשמועות האלו מופיעות בו זמנית בכמה אתרי חדשות ובשרות גוגל ניוז, זו כבר בעיה רצינית. ביום שני השבוע געשה הרשת לאחר ששמועה על מכירת חברה לאספקת ציוד לרשתות אלחוטיות לגוגל הופיעה בתחילה באתר PRWeb ולאחר מכן גם באתרים אחרים ששאבו ממנו חדשות.
לאחר ששני הצדדים הכחישו את המכירה, הסתבר שהידיעה המקורית נשלחה לאתר על ידי גורם כולשהו שניסה כנראה להריץ את המניה של PRWeb. למרות שהחברה שמריצה את האתר טוענת שהיא בודקת את האמיתות של כל ידיעה שנשלחת אליה, דני סוליבן מ – SEL מראה כמה קל לשלוח ידיעה מוטעית אל האתר.
אבל זו לא בהכרח הבעיה הגדולה כאן, מכיוון שמסתבר ששרות גוגל ניוז אינו רגיש לספאם כמו מנוע החיפוש האורגני. כך למשל, אפשר לבצע מיסוך פשוט או החלפת תוכן לאתר כדי שיוצג בגוגל ניוז אם מחפשים “ויאגרה”, רק שבאתר עצמו אין בכלל אזכור לתרופה המפורסמת…
כך זה נראה בגוגל ניוז בחיפוש פשוט של הביטוי “Buy Viagra”:
המאמר עצמו עוסק בכלל בדובים, ודבר נוסף: הוא בכלל לא באנגלית!
לסיום, סוליבאן מציין שסביר להניח שבצורה זו אפשר לקנות קישורים מבלי להיתפס ושהטכניקה הזו פועלת בהצלחה כזו או אחרת גם ביאהו ובינג. מצד שני, גוגל בוודאי מודעים לבעיה הזו מעכשיו לא היינו ממליצים לנסות את זה בבית… 🙂
מיקרוסופט בקמפיין אגרסיבי: שרות הקניות של גוגל “דופק” אתכם
מיקרוסופט ממשיכה בניסיונות לערער את אמינותה של גוגל, והפעם היא שואלת את הגולשים אם הם “נדפקו” (אין דרך יותר עדינה לתרגם את המונח Screwed) על ידי גוגל מכיוון שנחשפו רק לחנויות שהסכימו לשלם לה… למעשה אומרים בבינג, אתם לא מקבלים תוצאות שמסודרות על פי רלוונטיות, אלא אוסף של פרסומות שמסתירות את המבחר האמיתי של החנויות ברשת, תוך כדי שהם מראים הצהרה של גוגל על כך שהתשלום לגוגל מהווה שקלול בבחירת סדר התוצאות.
למרבה הצער, בבינג לא מספרים לגולשים שגם אצלם חייבים לשלם כדי להיכלל בשרות השופינג (Pay to Play), וגם לא שבניגוד אל בינג, גוגל מציגה אזהרה על פרסומות ממומנות כאשר מחפשים מוצרים בחיפוש האורגני הרגיל. גם הטענה שתשלום שווה לדירוג היא לא בדיוק מדויקת מכיוון שהמודל של גוגל שופינג הוא כנראה לא זהה לשיטת הבורסה של שרות כמו Adwords, ומכניס לשקלול גם את הרלוונטיות של הדף עצמו בצורה יותר מקיפה מאשר “ציון האיכות”.
כאשר אתר SEL עימת את הדובר של בינג עם הממצאים האלו, הדובר ענה שנכון שכרגע הם סגרו את האפשרות להצטרף לרשימת הקמונעאים באופן חופשי, אבל רוב התוצאות בבינג עדיין מתבססות על הרשימה הישנה. מעבר לכך, אצלם יש מסלול של “תשלום עבור דירוג” ו – “תשלום עבור הכללה”, כך שבעצם לא חייבים תמיד לשלם כדי להופיע במקום מסוים… אפילו במסלול הדירוג, הוא אומר, , התשלום לא משפיע על הדירוג עצמו, אלא על הסימון של הקימונאי בתוך פרסומות או לא. מעבר לזאת, באתר Shopping.com שגם הוא של מיקרוסופט ומשפיע על התוצאות האורגניות בבינג, אין קשר בין התשלום לבין הדירוג.
אם כל זה נשמע לכם מבלבל, אז אולי תתנחמו בעובדה שהדובר מסכם בכך שאפילו בבינג צריכים להסביר את כל התסבוכת הזו בצורה קצתי יותר מובנת.
בכל אופן , מעניין אם קמפיין כזה היה עובד בארץ, כי כאן אין בעצם שום אתר שמציג תוצאות השוואת מחירים בלי לגבות תשלום מהחנויות שמפרסמות בו.
האם יכול להיות שהאתרים הפיראטיים דווקא תורמים לקולנוע!?
וגם זה קשור קצת לשיווק : נתונים של הכנסות בתי הקולנוע בארה”ב , מגלים כי מאז סגירתו של אתר שיתוף הקבצים הגדול MegaUpload , חלה בירידה בפופולאריות ובחשיפה של סרטים חדשים, במיוחד כאלו שלא נועדו להיות שוברי קופות, והוצגו על פני פחות מ- 5000 מסכים, סרטים שמתבססים על המלצות של גולשים ברשת או עוברים מפה לאוזן.
החוקרים אומרים שהמשתמשים שמודים שהם מורידים מוזיקה פיראטית , קונים בממוצע 30% יותר תכנים מוזיקלים מאלו שאינם מודים בכך…
אני רוצה להוסיף שכאשר חושבים על כך, סביר להניח שרבים מן המשתמשים יודעים מראש שהם יורידו תכנים באיכות נמוכה, ולמעשה הם רוצים לבדוק האם שווה להם לרכוש את אותם התכנים באיכות טובה יותר או במקרה של סרטים, ללכת לראות אותם באיכות הקרנה טובה על גבי מסך גדול. באותו אופן, אם מישהו מוריד שיר ואוהב אותו, הסיכוי שהוא יקנה את האלבום השלם גודל מאשר במצב בו הוא לא היה נחשף לשיר כלל… מעבר לכך, עם אתרים כמו KickStarter, הרבה יותר קל היום להקים לתחיה מותגים ישנים או לייצור גרסאות משופרות מחומרים מקוריים שעד כה היו זמינים ברשת בעותקי Bootleg.