גוגל ממליצה לשים תוכן ייחודי בראש העמוד לפני הגלילה

מיטל אור
במהלך שידור הנגאוט ענה ג'ון מולר מגוגל על שאלת גולש ובה הוא המליץ להקפיד על תוכן ייחודי באזור ״Above the Fold״ (החלק העליון של העמוד שרואים לפני שמתחילים לגלול מטה).
תוכן ייחודי בראש העמוד

בשידור אשר נערך ב-4 ליוני, 2021, ענה מולר לשאלת גולש שעסקה בחזרה של תוכן Above the fold בדפים רבים באתר. ג’יימסון סנסון, בעל אתר עם כוונה לחדש את הבלוג שלו, העלה את השאלה בנוגע לחזרה של הכותרות, הטקסט וסט הקישורים בכל דפי הנושא. מולר הגיב לשאלתו וזו פורסמה ב-Searchenginejournal.

עד כמה חשוב שהתוכן באזור Above the fold יהיה ייחודי לכל עמוד

התוכן באזור Above the fold, האזור שרואים כשנוחתים בראש העמוד לפני שמתחילים לגלול, הוא המפגש הראשון של הגולש עם התוכן. המונח מגיע מעולם העיתונאות כאשר אלו נמכרו כשהם מקופלים והחלק העליון הוא שמשך את תשומת לב הלקוחות והיה הגורם המשמעותי בהצלחת המכירות. מסתבר שכשהדבר נוגע לאתרי אינטרנט, גם גוגל רואה חשיבות לכך שיהיה תוכן ייחודי כלשהו באזור זה בכל דף.

לצד החשיבות של מה שמופיע באזור הזה, מולר מציין כי אי אפשר שכל התוכן יהיה ייחודי. זה בסדר שתהיה אותה יחידת HERO כללית בראש העמוד, שהתפריט יהיה זהה והבאנר או אלמנטים אחרים יהיו זהים בכל העמודים, כל עוד אלו מאוזנים עם תוכן שלא מופיע במקומות אחרים באתר.

בתהליך כתיבת תוכן לאתר, בעלי אתרים צריכים לשאוף להצבת תוכן ייחודי באזור Above the fold ככל שהדבר מתאפשר. מולר ציין כי לגוגל חשוב שתהיה כמות מסוימת של תוכן ייחודי באזור אסטרטגי זה. זו יכולה להיות כותרת שמתארת את מה שנמצא בדף, אך עדיף שיהיה יותר מכך ואם ישנה מגבלת תוכן בשל עיצוב האתר יש לשאוף לתוכן שימושי למטרת דירוג.

גוגל מחשיבה גם את תגובות הגולשים

גוגל סורקת את עמודי האתר ומתייחסת למה שנמצא ב-Above the fold, אך זה לא הדבר היחיד שהיא בוחנת. חשוב לה לדעת גם איך הגולשים מגיבים לדף. השאלה שבעלי האתרים צריכים לשאול היא האם הגולש שיתקל בתוכן ימצא אותו כמעניין או לא.

אין להסתמך רק על הדרך בה גוגל מבצעת את סריקת האתרים אלא לבחון כיצד הגולשים מגיבים אליהם. מולר אומר שאמנם זו אינה נקודת מבט של SEO אך תמיד חשוב לדעתו לבדוק מה קורה בפועל עם המשתמשים באתר. יתכן שהם יסתפקו בתוכן מינימלי ב-Above the fold, אך יתכן שיצטרכו יותר מכך כדי להמשיך לקרוא.

החלק בהנגאוט שבו ג׳ון מולר מתייחס לעניין:

לקריאת הכתבה המקורית

תגיות רלוונטיות: ג'ון מולרגוגלכתיבת תוכן
שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1043
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
784
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
370
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107989
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102421
מדיה חברתית
דנה רוזן
83180
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.