תוכן גולשים מקבל עדיפות בעדכון הפנדה האחרון של גוגל

רועי בן עמי

עדכון האלגוריתם הרציני האחרון של גוגל נקרא עדכון פנדה (או בשמו האחר – farmer) והוא הגיע במטרה להוריד מהמפה את כל אתרי הספאם וה”תוכן הנמוך” מהאינדקס שלהם ומתוצאות החיפוש.

העדכון השפיע על 11.8% מכל תוצאות החיפוש בגוגל העולמי, נתון שהרעיד את עולם החיפוש וגרם להרבה מאוד דאגות, חששות וגם כמה בלוגרים שצעקו “זהו! SEO מת!!”

החשש הגדול ביותר התייחס לאתרי מאמרים ואתרי Web2.0. אתרים שהתוכן בהם נכתב ונערך ע”י הגולשים עצמם. אתרים כאלו, כגון: פורומים, בלוגים, אתרי קהילה, שאלות תשובות ואתרי ארכיון אשר בד”כ בנויים בצורה כזו שהאתר בונה את התוכן בצורה אוטומטית ולכן אחוז גדול מהעמודים שלו יכולים להיראות לגוגל כספאם וכלא רלוונטיים.

אך הפלא בפלא, מחקר חדש שפירסמה נדיה קינג בבלוג של SEOmoz בשם תוכן הגולשים מקבל ציון 100 בעדכון פנדה האחרון, מראה לנו שדווקא ההפך הוא הנכון.

המחקר כלל 10 אתרי ארכיון שרוב התוכן בהם מבוסס על הגולשים, עשרת האתרים מגיעים מתחומי קמעונאות שונים כגון: קמעונאות רגילה, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי יופי, מוצרי טואלטיקה ועוד. חשוב לציין שאתרי מאמרים לא נכללו במחקר.

לחלק מהאתרים יש, תרתי משמע, מליוני דפים שהם לחלוטין בנויים בצורה אוטומטית ע”י הגולשים ומערכת האתר ולשאר לפחות עשרות אלפים כאלו.

מה בדקו במחקר?

המחקר משווה את התנועה האורגנית שהאתרים מקבלים בשבועיים לפני העדכון ובשבועיים אחרי העדכון, להלן התוצאות:

מכאן אנחנו מקבלים כמה נתונים:

  • התנועה ב-2010 הייתה די שטוחה, ל-8 מתוך 10 האתרים לא היה שינוי של מעל ל-10% בתנועה בשבועיים לפני.
  • לעומת זאת, ב-2011 אנחנו רואים ש-6 מתוך 10 אתרים עלו ביותר מ-10% מהתנועה האורגנית, כל השאר גם עלו, גם אם קצת פחות מ10%. (אף אחד לא ירד!)

במחקר הם רצו לבדוק אם התנועה מגיעה משיפור במיקומים בתוצאות החיפוש או שהם פשוט רואים תנועה מיותר מילות מפתח, להלן התוצאות:

הנתונים ברורים, ללא ספק אתרי הארכיון קיבלו BOOST רציני מהעדכון האחרון של גוגל גם ברמת התנועה וגם ברמת מילות המפתח שהם מופיעים בהם.

כבר ידענו בעבר שגוגל מעריך תוכן גולשים, אך עכשיו אנחנו יודעים שהוא מעריך אותו גם בסיטונאות 🙂

אז מה אתם חושבים על המסקנות?

המחקר בהחלט העלה אצלי כמה תובנות לגבי שיווק באינטרנט ואיך אני יכול לקחת את הנתונים האלו בחשבון, אבל מה אתם רואים בהם?

שתפו:
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
891
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
701
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
354
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107907
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102356
מדיה חברתית
דנה רוזן
83167
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.