מאז שאייפון יצאה עם הרשת החברתית “קלאבהאוס”, נראה כי כל שאר הרשתות החברתיות (ולא רק), מנסות להתחרות במרחב האודיו. עכשיו טוויטר יוצאת בהודעה כי משתמשים בעלי 600 עוקבים ומעלה יוכלו לארח צ’ט בשידור חי במרחב הטוויטר, Twitter Spaces.
כפי שפורסם ב-searchenginejournal, טוויטר מודיעה כי משתמשים עם 600 עוקבים ומעלה יוכלו להתחיל להשתמש ב”מרחבי טוויטר” ולארח צ’ט אודיו בשידור חי.
כיצד עומדים להיראות המרחבים של טוויטר
בחודש דצמבר 2020 ערכה טוויטר ניסוי להפעלת “טוויטרמרחבים” עם קבוצת משוב מצומצמת. כעת הרשת מציעה את הגרסה המשופרת והמעודכנת של הצ’טים. מעתה ואילך ציר הזמן של טוויטר ייראה שונה, עם בועות סגולות אשר מציינות מתי משתמשים אחרים מארחים חדרי שמע.
כל המשתמשים, ללא קשר למספר העוקבים, יוכלו להצטרף לחללי השמע בתור מאזינים בפעולה פשוטה של הקשה על הבועה הסגולה. המאזינים יוכלו לקחת חלק בצ’ט ולהגיב באמצעות אימוג’י. כמו כן, הם יוכלו לשלוח בקשה כדי לעלות ולדבר גם כן בצ’ט.
מבחינה טכנית משמעות הדבר היא שכל אחד יוכל לקבל את ההזדמנות לדבר ולהביע עצמו בצ’ט, אם יקבל אישור לכך. בנוסף לשיח, הדובר עצמו יוכל להוסיף ל”מרחב” ציוצים, הודעות ולשתף את המרחב שלהם בציר הזמן כך שהעוקבים יוכלו להצטרף על ידי הקשה על הקישור.
בניהול ה”מרחב” המארח יהיה בעל כמות ההרשאות הגדולה ביותר. הוא יכול לשלוט במי ידבר בכל רגע נתון, לשנות את נושא הדיון ולהעניק הרשאות למאזינים. המארחים יכולים גם “לסלק” מאזינים אם הם רוצים בכך. כדי לנהל את הצ’ט בצורה נוחה, המארחים יוכלו להשתיק את כל המשתתפים בבת אחת.
תנאי הסף – 600 עוקבים
ההחלטה של טוויטר לאפשר רק למשתמשים בעלי 600 עוקבים ומעלה לארח צ’טים נובעת מתוך המחשבה כי סביר שלהם יהיה יותר קהל ולכן הם יחוו חוויה טובה יותר בהנחיית הצ’טים. החברה מתכננת לאפשר לכל המשתמשים ליהנות בעתיד מהמרחבים שלה, אך לפני כן היא רוצה ללמוד עוד על הדרך בה אנשים משתמשים בהם.
בנוסף לכך, טוויטר מודיעה על פיתוחים נוספים שמתוכננים למרחבים שלה. בקרוב המארחים יוכלו לגבות תשלום עבור הצטרפות לצ’ט, לקבוע את מחיר הכרטיס ולהגביל את כמות הכרטיסים. רוב ההכנסות ממכירת הכרטיסים יעברו באופן ישיר למארח.
מארחים יוכלו לארח מרחב עם מארחים נוספים ובכך לנהל צ’טים גדולים או לצאת מן המרחב בזמן שהשותף שומר עליו ולחזור אליו מאוחר יותר.
מן הצד של המשתתפים, בקרוב הם יוכלו ליצור לעצמם לוח זמנים של מרחבים בהם הם מתכוונים להשתתף וטוויטר תשלח להם תזכורת לפני. נקודה נוספת שטוויטר מתכוונת לפתח נוגעת לנגישות כאשר החברה בוחנת את הדרכים לשפר את אלגוריתם הכיתוב האוטומטי שלה כדי ליצור כתוביות בשידור חי וכן מתכוונת להרחיב את האופציה לשפות נוספות.