טוויטר החליטה לבחון את ההשפעה של הדיונים והציוצים על המכירות ולשם כך היא שיתפה פעולה במחקר בו השתתפו יותר מ-9,600 צרכנים מארה”ב, בריטניה, מקסיקו והודו. במחקר נבחן כיצד הצרכנים רואים אזכורים של מותגים באפליקציות ובמדיה החברתית וכיצד אלו משפיעים על הפעולות שלהם.
משתמשים מחפשים תגובות על מותגים ומוצרים
92% מהאנשים שהשתתפו במחקר אמרו כי הם מחפשים באופן פעיל תגובות על מותגים, מוצרים ושירותים לפני שהם מבצעים רכישה. 68% אמרו שההתרשמות שלהם ממותג זה או אחר השתנתה כתוצאה מדיונים על המותג. במחקר אמרו רוב המשיבים כי לדיונים על המותג ברשת החברתית יש השפעה רבה יותר מאשר ביקורות שמופיעות בדפי הרכישה.
התוצאות מצביעות על כוח אמיתי של הרשתות החברתיות ועל החשיבות של נוכחות המותג במקום בו אנשים מחפשים מידע. כמסקנה אפשר להבין כי ישנה חשיבות רבה לטיפוח קהילה ולהקפדה על נוכחות שתשאיר רושם על הצרכנים.
צרכנים מחפשים תובנות
הצרכנים חכמים ומחפשים לא רק ביקורות אלא תובנות הנובעות מחוויות של משתמשים אמיתיים. הם פחות מסתמכים על ביקורות שמופיעות בדפי הרכישה ונותנים דגש גדול יותר לנתונים שמופיעים ברשת החברתית והדבר לא צריך להפתיע. המשתמשים מתייחסים לביקורות שברשתות החברתיות כאל שיחה לכל דבר והם נוטים להאמין לשיחות יותר מאשר ביקורות כלליות.
הנתונים של טוויטר מצביעים על כך שהשיח החברתי משפיע יותר בשלבים המוקדמים של מסע הרכישה, מה שאומר שיש ברשתות החברתיות ערך מבחינת בניית המותג. עוד דבר מעניין שעלה במחקר הוא שדיון חיובי זכור למשתמשים יותר מאשר דיון שלילי.
חברות צריכות למצוא ולהביע את הקול שלהן
על פי טוויטר שיחות על נושאים חברתיים ואירועי תרבות מניעים את הקהל. המשתמשים מחפשים אחר דיונים על מוצרים, שירותים ומותגים ונותנים להם משקל בקבלת ההחלטה האם לפנות למותג או לא. מותגים אשר מצליחים ליצור דיונים חיוביים ושנוקטים בפעולות המתאימות למותג יוכלו למשוך יותר קהל.
על פי הנתונים, כ-60% מהרוכשים שהושפעו מציוצים, הושפעו מהערכים של המותגים כאשר הם שמים דגש על אותנטיות ואמינות. מי עומד מאחורי המותג, מה הוא מסמל ומהם הערכים שלו חשובים לא פחות מהמוצר.