טוויטר מרחיבה את הפונקציות ליצירת תוכן אודיו ועתה נשאלת השאלה האם היא באמת תצליח לאיים על קלאבהאוס באמצעות המרחבים (ספייסס) שלה?
כפי שפורסם ב-SocialMedaiToday, אמנם מוקדם להכריז על כך, אך טוויטר פועלת במהירות בפיתוח המרחבים (Spaces) שלה. המרחבים של טוויטר דומים לחדרים אותם יוצרים המשתמשים בקלאבהאוס.
הצריכה העולה של מדיית האודיו גורמת לטוויטר להוסיף תכונות ושימושים כמו כלי לתזמון ותוויות וזאת כדי לאפשר למשתמשים להרחיב את אפשרויות השימוש באודיו. התוספת המשמעותית ביותר היא התזמון והיא עדיין נמצאת בתהליך פיתוח. בזכות התזמון יוכלו המשתמשים לארח ולנהל את המרחב. המשתמשים יוכלו לתזמן הפעלת המרחב ולצייץ אותו כדי להעלות את המודעות אליו.
נכון לעכשיו, קלאבהאוס מקדים את טוויטר כשהוא מאפשר למשתמשים לעבור בין החדרים ולראות אילו דיונים מתקיימים בכל רגע נתון. לעומתו, טוויטר עוד לא מצאה את הדרך הפשוטה למצוא את המרחב הנכון למשתמש, אך היא עובדת זה.
חשיפה של המאזינים
פיתוח נוסף שטוויטר עובדת עליו הוא היכולת לראות את המשתתפים במרחב, תכונה זהה למה שמתרחש עכשיו בקלאבהאוס. טוויטר מתכוונת לתת למשתמשים ולמנהלי המרחב יותר שליטה על הדרך בה הם מנהלים ומופיעים באותם אזורים.
כרגע, טוויטר עוד לא הודיעה על השקה של הכלים המורחבים למרחבים שלה אך היא פועלת במטרה לפתח את תחום האודיו במהירות. אם היא תצליח לספק חוויה טובה יותר מזו של קלאבהאוס יתכן והיא תצליח לקחת אליה משתמשים רבים.
היתרון הבולט ביותר של טוויטר על פני קלאבהאוס הוא הקהל. נזכיר כי בשלב זה קלאבהאוס מיועד רק עבור משתמשי אייפון וניתן להירשם אליו עם הזמנה בלבד. עם זאת, משתמשים רבים יכול להתבטא במרחבים רבים וכתוצאה מכך יידרש אלגוריתם שיכוון את המשתמשים למקום הנכון, אך ההיסטוריה של טוויטר עם אלגוריתם שכזה אינה חיובית במיוחד.
קלאבהאוס מתפתחת במהירות ויוצרת עניין רב בקרב המשתמשים והגולשים, אך אם טוויטר תבצע את הפעולות כראוי, יתכן והיא תהפוך לרשת המובילה בתחום האודיו. במקביל לכל אלה, גם פייסבוק יוצאת עם גרסה משלה ליצירת תוכן אודיו שצפויה לצאת בעוד כשנה.