אם עד היום היינו רגילים לראות את הפרסומות בטוויטר בעיקר בתוך רשימת הטרנדים ואולי גם בתוצאות החיפוש (לאלו שטרחו להשתמש בו), הרי שמעכשיו כנראה שנתחיל לראות גם טוויטים זרים בתוך הרצף הפרטי שלנו המורכב מרשימת האנשים אחריהם אנחנו עוקבים. טוויטים אלו יהיו בעצם פרסומות לכל דבר ועניין.
טוויטר לא מסרה כיצד ייבחרו הטוויטים האלו, אבל סביר להניח שתינתן עדיפות למפרסמים שאנשים שאתם עוקבים אחריהם, עוקבים אחריהם בעצמם. מה שכן ידוע הוא שטוויטים של מותגים וחברות שאתם בכל מקרה עוקבים אחריהם, יופיעו גבוה יותר בזרם גם אם עבר זמן רב יחסית מאז פורסמו לראשונה. מודל נוסף אותו שוקלים לנסות הוא עמודי מותגים משופרים עם אפשרות לתזמון מראש של טוויטים (עד כה היה צורך להשתמש באפליקציות או אתרי עזר על מנת לעשות זאת).
מוקדם יותר השנה נעשה בגרסת האייפון של טוויטר ניסיון דומה כאשר טוויטים מתוך הטרנדים החמים החלו להופיע באזור מיוחד למעלה שנקרא Quick Bar. הפס הצליח לעצבן לא מעט משתמשים והוסר לאחר זמן מה. כנראה שעל מנת להצליח הפעם, יצטרכו בטוויטר לחשוב על דרכים עדינות יותר לפרסם טוויטים ממומנים.
מהתוכניות הנ”ל וכמו כן ממקורבים לחברה, נוצר הרושם שטוויטר החליטה להוריד את הכפפות ומנסה להדביק את הפער מול פייסבוק. ההערכות הן שבעוד פייסבוק תציג השנה רווח של 3.5 מיליארד דולר ממודעות Display בלבד, ההכנסות של טוויטר יסתכמו בהרבה פחות, “רק” 100 מיליון. אנחנו, המשתמשים, נקבל יותר ויותר הסחות דעת. לדוגמה, כבר היום ,טוויטים שנעקבים שלנו עשו להם Retweet, מופיעים בצורה המקורית שלהם ולמעשה “מפריעים” לזרימה הטבעית של העדכונים שאנחנו מקבלים.
חושבים שהפרסומות בפורמט החדש יפריעו?