זה ידוע שישנן לא מעט פרצות SEO באתרים שונים ברשת. פרצות שאנשי Black-Hat למיניהם מחפשים, בכדי לנצל את המערכת לטובתם האישית. אותם אנשים לא יודעים שמן הצד השני, ישנם גם לא מעט “שוטרים ומפקחים“, עם היד על הדופק. הסיפור הטרי הבא, מגולל בדיוק את אותו ה”חוק-וסדר” שמתקיים בין שני הצדדים ברשת על בסיס קבוע:
הדמויות הראשיות בתרחיש
1. דייב ניילור – בלוגר בריטי נודע, אשר מוכר בקרב אנשי SEO רבים. חלק מאותם האנשים שקוראים את הפוסטים שלו על בסיס קבוע, הם אנשי black-hat
2. מאט קאטס – מהנדס ומנהל צוות הספאם של גוגל וכותב את הבלוג הנצפה ביותר בתחום ה-SEO. או בהגדרתו השניה – האדם שממנו כל אנשי ה black-hat חוששים.
3. איוואן וויליאמס – המייסד של שירות המיקרובלוגינג המהפכני twitter.com. (הוא גם היה אחד המייסדים של פלטפורמת בלוגר שנקנתה ע”י גוגל)
סדר השתלשלות הארועים
1. דייויד ניילור חשף בבלוג שלו, כי ניתן להפיק כוח SEO מהקישור בשדה ה- bio בפרופיל האישי בטוויטר.
2. המעשה הדליק נורה אדומה אצל מאט קאטס, ולכן החליט לא לשתוק.
3. איוואן וויליאמס קלט את השידור של מאט.
4. איוואן החליט לשים תגית nofollow על כל הלינקים בשדה bio.
האליבי
“Never said it was a new, Scoble has been doing it for ages as well..”
(תגובה מספר 6 🙂 )
המסקנות
חשוב להבין את הסיבה לכל התוצאה הזו. מה שהכי הפריע למאט הוא העובדה שאנשי black-hat רבים היו עלולים לנצל את העניין בכדי לחזק את ה- Pagerank של האתר שלהם, או אף במקרה הגרוע יותר – ליצור אלגוריתמים אוטומטיים שייצרו פרופילים פיקטיביים בכמות רבה ובהם ישתול לינק זהה.