אמינות היא אחד הנושאים המדוברים היום וזאת כיוון שגוגל עצמה מדגישה כי מומחיות, סמכותיות ואמינות חשובים למנוע החיפוש. אמינות נתפסת כאחד הגורמים שמשפיעים על קידום האתר ולכן השאלה כיצד לבסס אותה רלוונטית למקדמים ובעלי אתרים רבים.
השיחה נגעה בעיקר בביסוס T-A-E
הנחיות דירוג האיכות של גוגל מתארות את החשיבות של המומחיות, הסמכותיות והאמינות באתר. הדבר נכון במיוחד בקטגוריות YMYL – אתרים שהמידע בהם עשוי להשפיע על הכסף או הבריאות של הקורא כולל נושאים פיננסיים ותשובות לשאלות רפואיות.
בשיחה עם ג’ון מולר, העלה אחד הצופים את השאלה מהי הדרך הטובה ביותר לשפר את אמינות האתר. כל זאת במטרה לדרג את האתר גבוה יותר באופן אורגני. השואל ביקש לדעת האם תוכן מצוין באתר יכול לשפר את האמינות ומה בנוגע לקישורים.
תשובתו של מולר בסרטון, החל מדקה 29:20
על פי גוגל – אין גורמי אמינות ברורים
לשאלה שעלתה בשיחה אמר מולר כי הוא לא חושב שיש גורם אחד שגוגל מסתכלת עליו ואומרת בהתאם “הנה, כאן יש אתר אמין”. שאלה זו היא מעט פילוסופית כי לגוגל אין מדדים ברורים בנוגע לאמינות כשמדד הוא דרך להעריך משהו ולמנוע החיפוש אין כזה.
הסיבה לכך שהאמינות חשובה בדירוג היא שזה מה שהגולשים מחפשים. זה לא אומר שהאלגוריתם של גוגל מדרג את האמינות בדרך מסוימת אך על פי מולר, שיפור התוכן הוא תמיד רעיון טוב.
תמיד מומלץ לשפר את התוכן
על פי מולר, תמיד מומלץ לשפר את התוכן וכי אין להתייחס להצהרה זו או אחרת כדי להחליט מהי הדרך לייצר אמינות באתר. ההצעה של מולר היא להימנע מהשאלה האם התוכן או הקישורים משפיעים על האמינות ופשוט להתמקד בשיפור התוכן.
מולר ציין כי תוכן הוא אחד הדברים הבודדים שבעלי האתרים יכולים לשלוט בהם ולכן עליהם להתרכז בכך. זה דבר שאי אפשר להגיד על קישורים לגיטימיים.