תהיתם אי פעם איזה סוג של מודעות פייסבוק המתחרים שלכם עושים? או שהרגשתם מחסום יצירתי וחיפשתם קצת השראה מלקוחות דומים בתחומים שלכם?
אז יש לי דרך מגניבה (שאולי חלקכם מכירים) לרגל אחרי המתחרים בפייסבוק, באמצעותה תוכלו לקבל רעיונות שונים לקמפיינים עתידיים.
בואו נתחיל!
- לכו ל-News Feed ותמצאו איזושהי מודעה – לא משנה איזה.
- לחצו על החץ הקטן בחלק הימני העליון של המודעה.
- ואז לחצו על “Why am I seeing this?”
בעמוד שנפתח אתם תראו הסבר קצר (ובדרך כלל לא יותר מדי מפורט) על למה אתם רואים את המודעה הזו ולמה אתם בקהל היעד של מפרסמיה.
קצת יותר למטה, תראו קישור שנקרא: ‘Manage Your Ad Preferences’. לחצו עליו:
הקישור יעביר אתכם ל- Facebook Ads Preferences. מסך זה יראה לכם מה משפיע על המודעות שאתם רואים, וכן על האופן שבו פייסבוק מסווגת אתכם כמשתמשים, המבוסס על תחומי העניין שלכם.
(אל תתייחסו לשורה שמסומנת בכחול, היא לא קשורה למדריך 🙂 )
מכאן, תוכלו ללחוץ על קטגוריה מסוימת (למעלה) ולבחור תחום עניין. אם תלחצו על Food and drink, לדוגמה, תראו עמודים שקשורים לקטגוריה ואם תלחצו על “קפה לנדוור”, לדוגמה, תראו מודעות שנוצרו על ידי מפרסמים שמנסים להגיע לאנשים עם תחומי עניין הקשורים לקפה לנדוור. זאת דרך די מגניבה לראות איך אנשים ומפרסמים אחרים הולכים אחרי קהל מסוים שאוהב משהו מסוים 🙂
זהו לבינתיים, נתראה במדריך הבא!
אז זה היה המדריך הקצר למעקב אחרי מודעות של מתחרים בפייסבוק. במדריך הבא, אסביר כיצד תוכלו לזהות את קהל היעד שלכם בפייסבוק באמצעות hack פשוט מאד.
Stay tuned 🙂