כפי שפורסם ב- socialmediatoday, TikTok משיקה את תוכנית “קורות החיים” שלה ובכך היא מבקשת להפוך את הליך גיוס העובדים לחדשני. כל זאת כשהיא מחברת בין משתמשי הפלטפורמה לבין משרות שנפתחו דרך האפליקציה.
חברת TikTok מסבירה את הצעד
TikTok Resumes היא תוכנית פיילוט אשר נועדה להמשיך ולהרחיב את הפעילות של TikTok כערוץ חדש ליו עובדים ומציאת עבודה. במסגרת הפיילוט הפלטפורמה מזמינה חברות להציג משרות פתוחות ואת מחפשי העבודה להגיד מועמדות בצורה שונה מכפי שהם מורגלים להציג את עצמם.
בין המעסיקים המבוקשים אפשר לראות את רשת טרגט, שופיפיי, אלו-יוגה, קונטרה ועוד רבים אחרים. עבור המועמדים, תהליך פרסום קורות החיים דרך TikTok פשוט למדי. המועמדים משתמשים בקליפים של הפלטפורמה כדי להציג את הכישורים האישיים ואת היכולות שלהם. לאחר מכן, המועמדים מפרסמים את הסרטון עם התג: #TikTokResumes.
כבר בחודש שעבר דווח כי TikTok מתעניינת להתרחב לתחום גיוס העובדים כך שהמהלך הוא לא בגדר הפתעה, אך ללא כל ספק מעניין לראות כיצד הפלטפורמה תתרחב בתחום. כרגע, ישנו גם אתר TikTok ייעודי לקורות חיים בו מועמדים יכולים לקבל השראה וטיפים ליצירת קליפים משלהם.
TikTokResumes
לאחר הכנת הסרטון יכול כל אחד להגיש מועמדות למשרה המופיעה ברשימה עם קישור לקליפ האישי ואלו שרוצים בכך יכולים גם להוסיף קישור לפרופיל לינקדאין. עבור חלק הרעיון עשוי להישמע מוזר ואף בלתי הגיוני שחברות יחפשו עובדים תוך צפייה בקליפים של 60 שניות.
בפועל, כל הרעיון מתיישב היטב עם מגמות הדיגיטל. הוושינגטון פוסט, אשר כבר בחודש מרץ (2021) דיווח כי TikTok הופכת למרחב פעיל לייעוץ והדרכה בקריירה, פרסם תגובה על הפיילוט החדש של הפלטפורמה:
” TikTok הידועה בסרטי הווידאו הקצרים שלה שכוללים גלישת סקייטבורג על מיץ חמוציות ואתגרי ריקוד קבוצתיים, מתגלה ככוח במערכת האקולוגית לחיפוש עבודה בתקופה בה האבטלה גבוהה, דור חדש מחפש עבודה ובתקופה בה הבידוד מוביל לשעות של גלילה חסרת מחשבה”.
לצד מחפשי העבודה אפשר לראות כי גם הארגונים משתמשים בפלטפורמה. היום ארגונים מחפשים מועמדים בעלי כישורי מדיה חברתית ו- TikTokמאפשרת להם למצוא אותם.
את תוכנית הפיילוט תפעיל TikTok בתאריכים 31-07 ליולי (2021) ויהיה מעניין לראות האם התוצאות יקדמו את המותגים ואת המגויסים.