חשוב כמוהם, חפש כמוהם – Think Insights

איתי ברנר

השאלה כיצד אנחנו מחפשים מידע וכיצד אנחנו מחפשים מידע ברשת בפרט, מעסיקה לא רק בעלי אתרים אלא גם חוקרים העוסקים בתחום המידענות (Information Science). אם עד היום היה מקובל להושיב רשימת נבדקים מול גוגל או מנוע חיפוש אחר ולהורות להם לחפש שאילתות מסוימות במטרה להגיע לתשובה שהוחבאה באתר מסוים, כיום יש פתרון נוסף.

בשבוע שעבר הציגה גוגל אתר חדש בשם Think Insights שמרכז במקום אחד את כל המידע אותו ניתחה ענקית החיפוש בנוגע להרגלי החיפוש שלנו, כיצד אנחנו מחפשים ומה אנחנו מחפשים.

המחקרים מחולקים לפי נושא, קהל הנבדקים או האספקט השיווקי. לדוגמה – אם נרצה לדעת מהם הנושאים המחופשים ביותר בקרב דור הבייבי בום לעומת דור ה-X ודור ה-Y בנושאי בריאות, נוכל להסתכל על מחקר של גוגל במסגרת ThinkHealth. דוגמה אחרת, אם נרצה לדעת מה הכי חשוב לאלו שמחפשים טיסות באינטרנט, נוכל לקרוא מחקר דומה של ThinkTravel וכך הלאה… ישנם גם מחקרים המוקדשים לאספקטים כמו השפעת קמפיין בדף הבית של יוטיוב על התנהגות הצרכנים.

המחקרים מוצגים בצורה ברורה וקלה לעיכול, אך לא תמיד ברור כיצד נאספו הנתונים והחלק המוקדש למתודת המחקר לא תמיד מספיק מפורט. כמו כן, הנתונים ברוב המחקרים מתייחסים בדרך כלל לתושבי ארה”ב בלבד.

מחקרים ב- Think Insights

מעבר למחקרים, אתר Think Insights מציג גם אוסף של אירועים הקשורים לניתוח התנהגות חיפוש ומרכז את כל קטעי הוידיאו הרלוונטיים כמו זה שתוכלו לראות בסוף הפוסט. עמוד הבית מציג את הנושאים העדכניים ביותר (Featured Topics).

בסקירה שפורסמה ב-go-seo צויין כי מרבית המחקרים מדגישים את הכדאיות לפרסם בגוגל, אינטרס שמעלה ספק לגבי האובייקטיביות שלהם. כמו כן, הנתונים נאספו בעיקר מחיפושים בגוגל או מתייחסים למוצרי גוגל תוך כדי התעלמות מהמתחרים. אך יחד עם זאת, עדיין מדובר במידע רב ערך שיכול לעזור למשווקים ובעלי אתרים בתחומים שונים, הרוצים להבין כיצד הגולשים הפוטנציאלים שלהם מתנהגים בחתכי חיפוש או סגמנטים מסוימים.



אז מה דעתכם, האם הייתם מסתמכים על המחקרים האלו?

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
868
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
662
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
348
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107886
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102340
מדיה חברתית
דנה רוזן
83162
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.