כולנו מכירים את הטיקטוק, החלוצה של “הסרטון הקצר”, זו שהרגילה אותנו לצרוך לראשונה תוכן מתומצת ברמות שלא נראו בעבר. מה שהתחיל כאפליקציית ריקודים משעשעת, הפך במהרה לאפליקציה שפונה בעיקר לילדים ונוער, וכזו שמכילה תוכן מסוגים רבים אחרים – תוכן לימודי, מצחיק, מרגש או משעשע. עד היום, הכל התבצע בפורמט סרטונים קצרים של עד 10 דקות וזכה להצלחה מסחררת, חיקויים רבים מטעם מטא (שהשיקה את ה”רילס” באינסטגרם ובפייסבוק) – אך דווקא עכשיו, טיקטוק החליטה לאפשר ליוצרי התוכן להתנסות בסוג תוכן חדש: תוכן טקסטואלי. ייתכן שהדבר הושפע מההשקה של טרדס והעלייה בצריכת התוכן הטקסטואלי בתקופה הנכחית.
מהם ‘פוסטים עם טקסט’ בטיקטוק?
הפוסטים הם פורמט חדש שפותח אפשרויות מרעננות – גם לצריכת תוכן מיוצרים שעוקבים אחריהם, וגם ליוצרי התוכן, שיכולים כעת לרענן את מגוון אפשרויות התוכן שהם יוצרים עבור הקהל שלהם.
היתרון: זה קל, מהיר ולא מצריך עבודה.
המחשבה מאחורי הפיצ’ר היא, על פי החברה, “להעניק ליוצרים דרך נוספת להביע את עצמם, ובכך להפחית את המחסומים ליצירה עבור יותר אנשים”. כלומר, ייתכן שנראה יוצרי תוכן חדשים, שמעולם לא פרסמו סרטון בטיקטוק, מתנסים בפיצ’ר החדש – משום שחלק מהאנשים פשוט לא מרגישים בנוח לצלם את עצמם. אחרים לעומתם, לא מעוניינים לפרסם את הפנים שלהם לרשת כל כך רחבה של משתמשים. הפוסטים הם כלי מצוין, שמאפשר להתגבר על החסם הזה בקלות, תוך הבטחת פרטיות המשתמשים.
להפוך את היצירה לפשוטה יותר
אז איך זה עובד? כדי להתחיל ליצור ולהתנסות בפיצ’ר, בצעו את הפעולות הבאות:
- ביצירת פרסום חדש, לאחר לחיצה על כפתור ה’מלצמה’ ייפתחו בפניכם שלוש אפשרויות – תמונה, וידאו וטקסט. בחרו באפשרות ‘טקסט’.
- תועברו לדף שבו תוכלו להקליד תוכן. הקלידו את התוכן או הדביקו ממקור אחר (פונקציונליות של הדבקה נתמכת כאן).
- הוסיפו קצת צבעים וחיות לטקסט שלכם: אפשר להוסיף מדבקות, תגיות, האשטגים, לשנות את צבע הרקע, להוסיף מוזיקה ברקע ועוד.
שחקו עם האפשרויות עד שתגיעו לתוצאה הרצויה, והעלו את הפוסט איך שמתחשק לכם!
“אנו נרגשים להציג את הכלי החדש והעוצמתי הזה, ומצפים לראות איך הטקסט פותח צורות חדשות של יצירתיות וביטוי עצמי ברחבי הקהילה הגלובלית שלנו”
טיקטוק