רבות נכתב (גם אצלנו) על רשת האודיו החברתית, Clubhouse ועל עתידו של תוכן האודיו. לאחר שהשחקניות הגדולות דיווחו על אלמנטים ליצירת והפצת אודיו, אנו מגלים כי ל- Clubhouse יש תוכניות להתפתח לכיוונים חדשים.
כפי שפורסם ב- finance.yahoo אתמול (11 ליולי, 2021), Clubhouse הודיעה על שיתוף פעולה עם TED כדי לשתף תכנים באופן בלעדי. המטרה היא לעודד את המשתמשים לחזור להשתמש באפליקציה.
Clubhouse הסבירה את הצעד באופן הבא: “החל מיום שני, TED תארח סדרת חדרים באמצעות מועדון Clubhouse הרשמי. כהתחלה, יארח TED את החדר השבועי הנמכר ביותר של הניו יורק טיימס, Thank Your Ass Off אשר מועבר על ידי דובר ה-TED הפופולארי, AJ Jacobs. לאירוח יצטרפו אורחים בולטים. בשבועות הקרובים יפתחו חדרי מועדון משותפים נוספים”.
להשאיר את Clubhouse רלוונטית
בשבועות הראשונים להקמתה זכתה Clubhouse לגדילה משמעותית, אך אופן ההצטרפות (דרך הזמנות), זמינותה למשתמשי iOS ועצם העובדה שכל פעילות מתקיימת ב-LIVE, הובילו לירידה בקצב הורדות האפליקציה וירידה בשימוש בה. בנוסף לכך, המתחרות פיתחו במהירות מרכיבי אודיו והודיעו כי יציעו פונקציות נוספות למשתמשים.
שיתוף הפעולה עם TED והוספה של שדרנים פופולאריים לפלטפורמה, עשויה לעזור ל- Clubhouse לשמור על האטרקטיביות שלה. במשך כמעט 40 שנה TED הביאה רעיונות חדשים והובילה עם הקולות הבולטים בעולם. בשותפות הנוכחית שני הצדדים מקווים ליצור דיאלוג בין היוצרים לבין קהילת Clubhouse.
האם השותפות הנוכחית היא זו שתשאיר את Clubhouse רלוונטית? בהתחשב בכך ששאר הרשתות החברתיות מנסות לתפוס מקום בתכני האודיו כמו טוויטר ספייס וחדרי האודיו של פייסבוק, לא בטוח שהצעד הנוכחי יספיק לכך.
Clubhouse מתפתחת בעיקר במדינות חדשות כמו ברזיל והודו. קצב ההורדות שלה בארה”ב ומדינות נוספות הואט משמעותית, על אף פתיחתה גם למשתמשי אנדרואיד. כדי לדעת האם שיתוף הפעולה עם TED יספיק לה כדי לשמור עניין בקרב המשתמשים נצטרך להמשיך לעקוב אחר הרשת ואחר התנהגות המשתמשים.