את היכולת לייצר תשובות חכמות להפליא לכל שאלה כבר ראינו, הודות לפריצות הדרך הטכנולוגיות שקרו בתחום ה-AI הג’נרטיבי. לאחר מכן, נתגלתה בפנינו היכולת לתקשר עם ה-AI באמצעות תמונות או באמצעות קול – ועכשיו, הסיפור מקבל תפנית חדשה: יהיה אפשר לייצר סרטונים בבינה מלאכותית עם פרויקט חדש של OpenAI.
עולם חדש, שמשתנה בקצב מסחרר
חברת OpenAI הציגה סרטונים שנוצרו במחולל הוידאו החדש שלה, והעולם מגיב בעניין רב. השם שנבחר לפרויקט – “Sora“, מגיע מהמילה היפנית “שמיים”. השם מסמל את הפוטנציאל היצירתי של המודל, כשלפי יוצריו – השמיים הם הגבול. עם זאת, לצד ההתלהבות, עולה חשש מפני שימוש לרעה בטכנולוגיה זו. היכולת לייצר סרטונים ריאליסטיים באמצעות בינה מלאכותית עלולה להעצים את תופעת הדיפ-פייק ולטשטש את הגבולות בין אמת לבדיה ברשתות החברתיות, מה שעלול ליצור יותר העתקות בין יוצרי תוכן. חשש זה מתגבר בעידן שבו תרבות הפייק ניוז חולשת על תחומים רבים.
המאבק למנוע שימוש לרעה ב-Sora
כדי להתמודד עם החששות, חברת OpenAI מסמנת בחותמת דיגיטלית סרטונים ותמונות שהופקו על-ידה. אלא שאפשר להעלים את החתימות הללו בקלות, וממילא הסימון לא בולט מספיק, ולכן בימים אלו ממש צוותים מצומצמים מטעם OpenAI משתמשים בפלטפורמה כדי לאתר פרצות ולמנוע אפשרות לשימוש ברעה. נכון לכתיבת שורות אלו, מודל Sora עדיין לא הושק לשימוש המוני. החברה עדיין לא קבעה תאריך שחרור לציבור הרחב, אך סביר להניח שזה יקרה עוד השנה.
מנהלי סושיאל? זכיתם בכלי מדהים ליצירת תכנים
אם ננסה לצפות את פני העתיד והשינויים שעוד יבואו, סביר להניח שטכנולוגיית AI תחסוך מאיתנו תהליכים רפטטיביים, ותייעל את האופן שבו אנחנו עובדים. הבינה המלאכותית נכון לכתיבת שורות אלה, ברוב המקרים יכולה לשפר את התוצרים של עבודה אנושית – לא בהכרח להחליף אותם. חשוב שנמצא דרכים לנווט בתוך העולם הדיגיטלי המתהווה מחדש. שמירה על עקרונות שונים יכולה לסייע, וביניהם שקיפות וסיפוק מדע מהימן לגולשים. לצד מידע איכותי, ישנו המגע האנושי. כן, גם יצירות AI זקוקות לטאצ’ הסופי שנכון להיום, נראה שרק בני אדם יכולים להביא איתם – תוספות כגון הומור, רגש וסטוריטלינג ייחודי.
כיצד שוק העבודה יושפע מכך, ועולם הפרסום בפרט?
על פי חלק מההערכות, שוק העבודה צפוי להשתנות באופן משמעותי כתוצאה מטכנולוגיית בינה מלאכותית. לפי דו”ח שפרסמו מיקנזי, 60%-70% מסוגי העבודות, לרבות עבודות הקשורות לצילום, עריכה והפקה צפויים לעבור תהליכי אוטומיזציה. גילדת הכותבים באמריקה כבר יצאה לשביתה ממושכת, בדרישה לרגולציה על טכנולוגיית AI. אנשי דיגיטל, מעצבים גרפיים ואמנים מרגישים את השינוי בשוק העבודה כבר עכשיו, ורבים מנסים לבצע את השינוי הנדרש – כדי להמשיך להתפרנס מהמקצוע, גם בעידן החדש שעוד נמצא בפתחו.