החיפוש החברתי הגיע לישראל – איך ישתנה ה-CTR?

איתי ברנר

החל מהיום בבוקר, התחלנו לשים לב לתוצאות חיפוש חברתיות גם בגוגל ישראל:

חיפוש חברתי בגוגל ישראל

כזכור, החיפוש החברתי נותן עדיפות לתוצאות ששותפו על ידי אנשי קשר מהמעגל החברתי של הגולש ב– Buzz / Gmail, טוויטר וגוגל רידר. אם אחד מאנשי הקשר שלי ביצע שיתוף של עמוד מסוים, אני לא רק אראה את התמונה שלו ליד תוצאת החיפוש, אלא תוצאת החיפוש הזו תוכל לקבל עדיפות בתוצאות, גם כאשר מדובר במילים מאוד תחרותיות (אם כי במקרים מאוד נדירים היא תופיע באחד המקומות הראשונים). כאשר עוברים עם העכבר על התמונה של איש הקשר, אפשר לדעת כיצד אנחנו מחוברים איתו.

חשוב לדעת שלמרות שבארץ יש לפייסבוק עדיפות מכרעת בתחום הרשתות החברתיות, החיפוש החברתי עדיין לא מתממשק איתה בצורה מאוד חזקה אם בכלל. גוגל מאפשרת להוסיף לפרופיל האישי בגוגל (או לבאזז) רק חשבונות טוויטר, רידר, פליקר ופיקאסה. פייסבוק בינתיים בחוץ.

היכולת לדעת מי החברים שלנו בפייסבוק וגם מתי אחד מהם שיתף עמוד מסוים דרכה היא מוגבלת, אך קיימת במקרים מסוימים:

שיתוף בפייסבוק בחיפוש החברתי

אפקט נוסף של החיפוש החברתי הוא הצגה של טוויטים (ציוצים) כתוצאת חיפוש נפרדת:

עדכוני טוויטר מופיעים בחיפוש החברתי

אגב, כל ארבעת התוצאות המיוחדות האלו מופיעות אצלי באותה השאילתה בעמוד הראשון כשאני מחפש askpavel. בדוגמה הזו אין לתצוגה הזו הרבה כוח כי אני יודע מה אני מחפש, אבל שימו לב מה קורה כשאני מחפש “עמודי נחיתה”, זה מה שאני רואה בתוצאה השלישית:

דוגמא לתוצאה מחיפוש ביטוי גנרי

לעומת זאת, בחיפוש מחוץ לחשבון, העמוד הזה מופיע רק במקום תשע… כן, הבדל של שישה מקומות.

שתי הערות נוספות:

  • עמוד מסוים ששותף דרך המעגל החברתי וגם באמצעות כפתור גוגל +1 – לא יציג את שניהם בו זמנית.
  • החיפוש החברתי עובד רק כשאתם מחוברים לחשבון שלכם.

כמו שבוודאי הבנתם, לעובדה שרובינו מחוברים רוב הזמן הן לחשבון גוגל שלנו והן לחשבון Gmail יש מעתה השפעה עצומה על תוצאות מותאמות אישית. הסיבה היא שכברירת מחדל, כמעט כל בנאדם ששלח לנו אי פעם הודעה אחת או שתיים נכלל ברשימה הזו. אם קיבלתם הודעות ספאם מציקות למיניהם, יכול להיות שתגלו שאתם צריכים לחסום את אנשי הקשר.

אני מאמין שנמשיך לראות את ההשפעה החזקה של החיפוש החברתי על סצנת קידום האתרים המקומית בעתיד הקרוב, בדיוק כמו שהתחלנו לראות המון בלוגים ואתרים שמטמיעים את כפתור +1 בשבוע האחרון. למשל, בהחלט ייתכן שנראה יותר אתרים שיאפשרו שיתוף בטוויטר והרבה יותר עמודי פרופיל בגוגל עם קישורים לאתרים חיצונים, שני כלים שבארץ הם כרגע פחות פופולאריים.

הבלטה בתוצאות = יותר הקלקות ?

אי אפשר להתעלם מהעובדה שתמונות קטנות של חברים (או כל תמונה בולטת) עשויות להשפיע על החלטה שלנו האם להקליק על התוצאה או לא. כל אלמנט שמבליט את תוצאה בצורה כלשהי נלקח בחשבון ועשוי להיות הגורם שמשפיע על ההחלטה להקליק (שלא במודע אפילו). איך לדעתכם החיפוש החברתי ישפיע על ייחס ההקלקות (CTR)?

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1346
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
931
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108154
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102560
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.