השימוש ברשתות החברתיות בזמן משבר לאומי, אישי או פוליטי הוא משהו שאנחנו שמים לב אליו הרבה בזמן האחרון, בהחלט משהו שקשה להתעלם ממנו.
למדיה החברתית עצמה הייתה ויש השפעה אדירה על ההתנהגות של אינדיוידואלים שבסופו של דבר גם משפיעה על התנהגותם של מנהיגים. כתרבות, התחלנו להיות יותר ויותר מודעים לכח של המדיה החברתית האינטרנטית בזמנים של משבר לאומי. כמו למשל הבחירות באיראן ב-2009, ההפצה של הקריאה לעזרה לנפגעי רעידת האדמה בטהיטי, או המהפכה הצבאית שנגמרה (בערך) לפני כמה ימים במצרים.
אבל מה עם הסוגים האחרים של אסונות הטבע והפשעים, האם אנחנו יכולים לרתום את המדיה החברתית להשפעה חיובית גם עליהם ?
ב-2009 שתי בנות שנתקעו בבועת אויר מתחת לבית שלהם באמצע סערה, השתמשו בפייסבוק בשביל לקרוא לעזרה במקום להתקשר למוקד החירום בסלולרי שלהם. למען האמת, הרשויות היו מאוד מודאגות מהאינסטינקט ההזוי הזה, אך כהוכחה הוא בסופו של דבר השתלם להן.
לפי מחקר שבוצע לאחרונה ע”י הצלב האדום האמריקאי, הארגון ניהול הקונגרסינולי האמריקאי ועוד ארגונים, המדיה החברתית יכולה לשחק תפקיד גדול מאד בנושא תגובת החירום של בני אדם. למעשה, לפי הסקר שהם ערכו, יותר מחצי מהמשתתפים הודו שהם היו משתמשים ברשת החברתית שלהם על מנת להודיע למשפחה ולחברים שלהם שהם בסדר בזמן משבר או אסון טבע.
בהקשר הזה Mashable פרסמו בשבוע שעבר אינפוגרפיק מגניב, המתאר לנו את תהליכי התגובה שלנו בזמן משבר ואיך המדיה החברתית משתלבת לה בתהליך.
האם גם אתם הייתם חושבים להשתמש במדיה החברתית בזמן משבר גדול?