השבוע דווח ב-Search Engine Land על דוחות חדשים בוובמסטר טולס וגוגל אנליטיקס, אשר יעזרו לנו לענות על השאלה – מה פופולארי באתר שלנו?
מעבר למה שכבר ידענו בנוגע לתצוגה הנפרדת בוובמאסטר טולס של עמודים שהגיעו אליהם והיו מסומנים ב+1, גם הצוות של אנליטיקס הצליח לדחוף לא מעט פ’יצרים חברתיים לתוך הגרסה החדשה והמשתדרגת של השרות. לתוך ממד המבקרים (Visitors) התווסף גם מדד חברתי (Social). המדד הזה מחלק את הגולשים לכאלו שביצעו פעולה חברתית מסוימת וכאלו שלא. בתוך המדד החברתי אפשר לצפות במספר הפעולות החברתיות הכולל שבוצעו לפי סוגים (+1, לייק, שיתוף בטוויטר) או לראות באילו עמודים בוצעו הכי הרבה פעולות כאלו.
מה הקאץ’? בעוד התמיכה בכפתור +1 כבר בפנים ולא דורשת שינויים נוספים, התממשקות לפעולות לייק או שיתוף בטוויטר דורשות להטמיע קוד נוסף. פעולה שעלולה להיות קצת מסורבלת למי שלא מתמצא ובמקרים מסוימים אולי אפילו להאריך את זמן טעינת העמוד.
לעומת אנליטיקס, בוובמאסטר טולס אפשר לראות רק את הפעילות של כפתור +1 כמו למשל כמה חשיפות היו מלוות בהכרזות +1 לעומת החשיפות הרגילות (כולל שינוי ב- CTR) או אילו עמודים באתר קיבלו הכי הרבה +1 מהאתר עצמו או אתרים אחרים (הכוונה למודעות Adwords מפנות או דפי התוצאות). המידע לגבי אתרים אחרים מן הסתם לא זמין באנליטיקס וכאן אולי נעוץ היתרון המשמעותי של בדיקה גם דרך ה- Webmaster Tools.
ראוי לציין שאחת הבעיות העיקריות של מעקב תנועה מרשתות חברתיות היא ציון המקום המדויק ממנו מגיעה התנועה. כל מי שבודק את התנועה מפייסבוק בוודאי יודע שהיא בדרך כלל מגיעה או מעמוד הפרופיל של המשתמש או מהקיר שלו (l.php,profile.php), אבל לנו בתור בעלי האתר, אין יכולת לדעת באיזה הקשר. האם לגבי גוגל פלוס יהיה לנו מידע מדויק יותר? בגלל שגוגל נזהרת מאוד בכל מה שקשור לפרטיות הגולשים, סביר להניח שלא.
מישהו פה כבר התקין את הקוד אנליטיקס החדש? חושבים שהדוחות האלו מועילים לנו?