במהלך שיחת הנגאוט התייחס ג’ון מולר לשאלה כיצד אפשר לתקן ירידה הדרגתית בתעבורה לאתר. השיחה פורסמה באתר Searchenginejournal ואנו מביאים את עיקריה.
בחינת אלמנטים שעשויים להשפיע על תפיסת הגולשים באתר
על פי מולר, ירידה בתעבורה הכללית, שאינה קשורה לאלגוריתם ספציפי, יכולה להצביע על בעיה באיכות האתר. ברגע שעיצוב האתר לא עומד בציפיית הגולשים, הדירוג שלו עשוי להיפגע. במקרה של אתר בו התנועה יורדת באופן עקבי, יש לבדוק את הפרטים שלא פעם נראים פחות חשובים לבעל האתר, אך הם חשובים מאד לגולשים.
ההבדלים הקטנים באתר עשויים לשחק תפקיד משמעותי באופן בו הגולשים תופסים את האתר. למשל, אתר פיננסי, שמכיל ידע רב, אך נראה לא מקצועי, עשוי לשדר חוסר אמינות. בטווח הארוך אתר כזה גם ירד בתוצאות הדירוג.
חשיבות קבלת חוות דעת עצמאית
הדרך לדעת האם האתר משדר את המסר שאנחנו רוצים שהוא ישדר, הוא לפנות לקבלת דעת חיצונית ובלתי תלויה. זה לא תמיד נעים לשאול את השאלות ולא תמיד התשובות יהיו תואמות למה שאנחנו, בעלי האתר, רוצים לשמוע, אך הן קריטיות להצלחתו.
מולר הזכיר בשיחה פוסט אשר הופיע בבלוג של גוגל בשנת 2019 ועסק בעדכוני הליבה. כבר בפוסט זה עלו השאלות שבעלי האתרים צריכים להעלות:
- האם התוכן איכותי או שהוא נראה מרושל?
- האם התוכן נקי מטעויות ושגיאות כתיב?
- האם התוכן מיוצר בכמות שמקשה לעקוב אחר האיכות שלו?
- האם דפי האתר מכילים כמות מוגזמת של מודעות שגורמות להסחת דעת?
- האם התוכן מוצג היטב גם במכשירים ניידים?
בעלי אתרים צריכים להפנות את השאלות הללו לעבר משתמשים “רגילים” ולהיות מוכנים לקבל משוב אובייקטיבי. התשובות מובילות לעתים קרובות למציאת דברים שיש לעבוד עליהם, על אף שנראה לנו כי הם בסדר גמור.
מאמץ ארוך טווח
לפעמים האתר הוא ה”בייבי” שלנו. השקענו בו, בחרנו את הצבעים בקפידה, את התכנים ועכשיו יכול להיות שנקבל משוב שמשהו בו לא “מסתדר” או שהוא מעביר רושם שלא התכוונו להעביר. זה לא תמיד נעים לשמוע, אבל זה מה שחשוב לדעת.
בשיחה ציין מולר כי שינוי שנעשה לשיפור איכות האתר יכול לקחת זמן ולבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש בעתיד וכי לא מדובר בפעולה שמביאה לשינוי מידי אלא לאחר חודש ויותר.