דליפת המסמכים של גוגל: 16 גילויים וממצאים חדשים על שיטות הדירוג

עומר לייבנזון
דליפת מסמכים מגוגל חושפת מערכות חדשות שמשנות שוב את כללי המשחק ומשפיעות על דירוגי האתרים, בדרכים שרובנו לא הכרנו עד היום.
דליפת מסמכי גוגל
מקור: Search Engine Land

לפני כמה חודשים, דיווחנו כאן על דליפת המסמכים של גוגל שהגעישה את הרשת. הדליפה חשפה חלק מהשיטות הפנימיות של מנוע החיפוש המוביל בעולם. עכשיו, עם פרסום נוסף של ממצאים מתוך אותם מסמכים, מתברר שיש עוד הרבה מה ללמוד – והמידע החדש הזה יכול לשנות לגמרי את הדרך שבה אתם ניגשים לקידום אתרים.

מה חדש בדליפה?

המסמכים האחרונים חושפים את קיומה של מערכת בשם Twiddlers – אוסף של מאות אלגוריתמים שמבצעים “שיפוצים” קטנים אך משמעותיים בדירוגי האתרים בתוצאות החיפוש. כל Twiddler אחראי על פרמטר שונה, כמו עדכניות התוכן, גיוון בתוצאות החיפוש או אפילו זיהוי כוונות מסחריות. תכנים חדשים יכולים לזכות לדחיפה משמעותית בזכות Twiddler שמעדיף תכנים עדכניים, בעוד ש-Twiddler אחר עשוי להוריד בדירוג תכנים דומים כדי לשמור על גיוון בתוצאות.

נוסף על כך, הדליפה חשפה מערכת בשם NavBoost, שמסתמכת על ניתוח התנהגות המשתמשים כדי לקבוע את הדירוגים הסופיים. המערכת הזו אוספת נתוני קליקים, את משך השהייה בדף של הגולשים, ופעולות נוספות של המשתמשים כדי לעדכן את תוצאות החיפוש. כלומר, אם הגולשים מבלים זמן רב יותר באתר שלכם או מבצעים בו פעולות משמעותיות, הדירוג שלכם יכול לעלות; לעומת זאת, אם הדף לא עומד בציפיות המשתמשים, הוא עשוי להידחק לאחור.

מעבר לכך, המסמכים שדלפו כוללים מידע גם על:

  • Alexandria – ספרייה דיגיטלית ענקית שמרכזת את כל התכנים שגוגל מאנדקסת ומעניקה להם משקל לפי חשיבותם.
  • Superroot – מערכת אשר אחראית על צמצום התוצאות הראשוניות מ-1,000 ל-10 התוצאות הסופיות שמוצגות בדף הראשון.
  • Tangram – מערכת שמבצעת אופטימיזציה לדפי תוצאות החיפוש כך שינצלו את שטח המסך בצורה הטובה ביותר.

בבלוג Search Engine Land ניתחו את הגילויים החדשים וארזו אותם לכדי תמונה אחת שמסכמת הכל, וכך זה נראה (לפחות על פי התפיסה שלהם):

איך מנוע החיפוש של גוגל עובד
איך מנוע החיפוש של גוגל באמת עובד, נוצר ע”י Mario Fischer, פורסם ב-Search Engine Land

מה מקדמי אתרים יכולים ללמוד מהמידע שדלף?

הנה כמה Takeaways רלוונטיים:

1. זיוף אקטואליות של דף לא תעבוד

אחת הטכניקות שמקדמי אתרים היו נוהגים לעשות היא לעשות כמה שינויים קטנים לתוכן ואז לעדכן את התאריך שמופיע בראש המאמר כדי להראות לגוגל סימן של “עדכניות”, מה שגוגל מאד אוהב. העניין הוא ששינוי התאריך מבלי שנעשה שינוי משמעותי בדף עשויה דווקא לפגוע בדירוג. התכונה lastSignificantUpdate מתעדת מתי בוצע השינוי המשמעותי האחרון במסמך. תיקון פרטים קל או שגיאות הקלדה אינו משפיע על מדד זה.

2. הרחיבו את מקורות התנועה

חשוב לדאוג לקבל תנועה ממקורות שונים ולא רק ממנועי חיפוש. גם תנועה מרשתות חברתיות עשויה להיות חשובה. אפילו אם הזחלן של גוגל לא יכול לגשת לדפים מסוימים, גוגל עדיין יכולה לעקוב אחרי מספר המבקרים באתר דרך דפדפן כרום.

3. בניית מודעות למותג ולדומיין

תמיד כדאי לעבוד על חיזוק ההכרה בשם המותג או הדומיין. ככל שיותר אנשים יכירו את השם שלך, כך יש יותר סיכוי שהם יקליקו על האתר שלך בתוצאות החיפוש. דירוג עבור מילות מפתח ספציפיות יכול גם לשפר את הנראות של הדומיין שלך. מידע פנימי רומז ש”סמכות האתר” היא סיגנל לדירוג, ולכן חיזוק המוניטין של המותג יכול לעזור לשפר את הדירוג במנועי החיפוש.

4. הבנת כוונת החיפוש

כדי להבין טוב יותר את הצרכים של המבקרים באתר, חשוב לנסות להבין את כוונת החיפוש שלהם ואת המסלול שהם עוברים. אפשר להשתמש בכלים כמו Semrush או SimilarWeb כדי לראות מאיפה מגיעים המבקרים ולאן הם ממשיכים לאחר ביקור באתר. נתחו את האתרים האלו – האם הם מספקים מידע שחסר בדפי הנחיתה שלכם? הוסיפו בהדרגה את התוכן החסר כדי להפוך ל”תחנה סופית” במסע החיפוש של המבקרים שלכם. זכרו, גוגל עוקבת אחרי החיפושים הקשורים ויודעת בדיוק מה מחפשים ואיפה חיפשו.

5. אופטימיזציה לקליקים

מבנה דף ברור בעל ניווט קל הם חיוניים להשגת דירוגים גבוהים, לעיתים קרובות בזכות NavBoost (המערכת שדוגמת את הקליקים של המשתמשים). כמו כן, שיפור טייטלים ודסקריפשנים יכול להגדיל את ה-CTR במעמד תוצאות החיפוש. התחילו בבחינת שיעור ההקלקות הנוכחי שלכם ובצעו התאמות כדי למשוך יותר קליקים. הכותרת משחקת תפקיד קריטי בקביעה אם הדף שלכם ידורג טוב עבור ביטוי חיפוש, ולכן שיפור שלה צריך להיות בעדיפות עליונה.

6. הערכת תוכן מוסתר

אם אתם משתמשים באקורדיונים כדי “להסתיר” תוכן חשוב שדורש קליק כדי להיחשף, בדקו אם לדפים האלו יש שיעור יציאה גבוה מהממוצע. כאשר מחפשים לא יכולים לראות מיד שהם במקום הנכון ונדרשים ללחוץ מספר פעמים, הסבירות לאותות קליקים שליליים עולה.

7. הסרת דפים לא “מבצעיים”

דפים שאף אחד לא מבקר בהם או שאינם משיגים דירוג טוב לאורך זמן, יש להסיר במידת הצורך. סיגנלים רעים מועברים גם לדפים הסמוכים! אם תפרסמו דף חדש בקבוצת דפים “גרועה”, הסיכויים של הדף החדש נמוכים. נראה ש-“deltaPageQuality” מודד בפועל את ההבדל האיכותי בין דפים בודדים בדומיין או בקבוצה.

8. מקסום המעורבות

ככל שהמבקרים נשארים באתר שלכם זמן רב יותר, כך האותות שהדומיין שלכם שולח טובים יותר, מה שמועיל לכל תתי הדפים שלכם. שאפו להיות “התחנה הסופית” על ידי מתן כל המידע שהם צריכים כך שהמבקרים לא יצטרכו לחפש במקומות אחרים.

9. הרחבת תוכן קיים במקום יצירת חדש

עדכון ושיפור התוכן הנוכחי שלכם יכול להיות יעיל יותר. ContentEffortScore מודד את המאמץ שהושקע ביצירת מסמך, כאשר גורמים כמו תמונות באיכות גבוהה, סרטונים, כלים ותוכן ייחודי תורמים כולם לאות החשוב הזה.

10. הצמדת הכותרות לתוכן שהן מציגות

וודאו שכותרות הביניים (H2, H3…) משקפות בצורה נכונה את פסקאות הטקסט שבאות אחריהן. ניתוח תמטי, תוך שימוש בטכניקות כמו אמבדינג (וקטוריזציה של טקסט), יעיל יותר בזיהוי אם הכותרות והתוכן מתאימים בצורה נכונה לעומת שיטות לקסיקליות בלבד.

11. שימוש בניתוחי אנליטיקס

כלים כמו גוגל אנליטיקס מאפשרים לעקוב אחרי מעורבות המבקרים בצורה יעילה ולזהות ולטפל בפערים. שימו לב במיוחד לשיעור הנטישה של דפי הנחיתה באתר. אם הוא גבוה מדי, חשוב לחקור את הסיבות האפשריות ונקוט פעולות מתקנות. זכרו, גוגל יכולה לגשת לנתונים האלה דרך דפדפן כרום.

12. מיקוד במילות מפתח פחות תחרותיות

אתם יכולים להתמקד גם בהשגת דירוג טוב עבור מילות מפתח פחות תחרותיות עם נפחי חיפוש נמוכים יותר (זנב ארוך) וכך לבנות בקלות יחסית אותות משתמשים חיוביים.

13. השגת קישורים מאותה מדינה

השגת קישורים מדפים עדכניים או בעלי תנועה גבוהה שמאוחסנים ב-HiveMind (מאגר דפים “חשובים” לדעתה של גוגל), מספקים אותות בעלי ערך רב יותר. קישורים מדפים עם מעט תנועה או מעורבות פחות יעילים. בנוסף, קישורים נכנסים מדפים באותה מדינה ואלו עם רלוונטיות נושאית לתוכן שלכם – מועילים יותר. שימו לב לכך שקיימים גם קישורים נכנסים “רעילים”, שעלולים לפגוע בציון שלכם, וכדאי להימנע מהם.

14. חשיבות ההקשר שסביב הקישורים

הטקסט לפני ואחרי קישור, ולא רק טקסט העוגן עצמו, נלקחים בחשבון בתהליך הדירוג. וודאו שהטקסט זורם בצורה טבעית סביב הקישור. הימנעו משימוש בביטויים כלליים כמו “לחץ כאן”, שלא היו יעילים כבר מעל עשרים שנה.

15. שקלו את המגבלות של כלי ה-Disavow

כלי ה-Disavow, שמשמש לביטול קישורים רעים, אינו מוזכר כלל בהדלפה. נראה שהאלגוריתמים אינם מתחשבים בו, והוא משמש בעיקר לצורכי תיעוד עבור “לוחמי הספאם”.

16. שקלו את המומחיות של המחברים

אם אתם משלבים הפניות למחברים, וודאו שהם מוכרים גם באתרים אחרים ומציגים מומחיות רלוונטית. עדיף שיהיה פחות מחברים אך בעלי מומחיות גבוהה, מאשר הרבה מחברים אבל פחות אמינים. לפי פטנט שגוגל רשמה, גוגל יכולה להעריך תוכן על סמך מומחיות המחבר, ולהבדיל בין מומחים לחובבנים.

הנתונים החדשים מדגישים את הצורך בהבנה עמוקה של מנוע החיפוש של גוגל. כבר לא מספיק להתמקד רק בכותרות ובמילות מפתח. עכשיו, יותר מתמיד, עלינו להכיר את המערכות המתקדמות כמו Twiddlers ו-NavBoost ולהתאים את אסטרטגיות הקידום בהתאם. הדליפה הנוכחית רק מעמיקה את ההבנה שלנו לגבי האופן שבו גוגל באמת עובדת. כמקדמי אתרים אנחנו צריכים להיות תמיד עם היד על הדופק, לעקוב אחרי שינויים ולהתאים את עצמנו לעולם שמשתנה ללא הרף.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Search Engine Journal

תגיות רלוונטיות: גוגלמנועי חיפוש
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
37
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
72
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
89
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107088
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101724
מדיה חברתית
דנה רוזן
82930
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.