במטרה לחקור את מתודות העבודה המקובלות בתעשיית ה-SEO הישראלית ולנסות להבין מה משפיע על הדירוג בגוגל – הצטרפתי ליוזמה של אתגר שפיבק. היוזמה כוללת יצירת סקר מקיף בנושא קידום אתרים ופרסום תוצאותיו לכלל הציבור.
בסקר נתמקד בגוגל הישראלי – google.co.il, כאשר המטרה היא לבדוק את רמת השפעתו של כל מרכיב על הקידום האורגני בתוצאות החיפוש. מכיוון שכל אחד נותן למרכיבים משקל שונה בהתבסס על תאוריה ופרקטיקה אישית, הדבר הנכון ביותר לצורך קבלת תמונה רחבה הוא לשתף ידע ולאחד מוחות. האמת שאני כבר סקרן לראות את התוצאות…
התמונה באדיבות dashka
אז מה יש בסקר?
בשאלון שאותו ניתן להוריד מכאן, יש כ-110 גורמים שונים שמשפיעים בסופו של דבר (או שלא משפיעים. את זה נבדוק), לטובה או לרעה על הדירוג בתוצאות החיפוש. את הגורמים ניתן לחלק ל-2 קבוצות עיקריות:
OnSite – כל הפעולות שנעשות בתוך האתר כגון: תגיות alt לתמונות, סוג סיומת לאתר, Title ותגי H, קישורים פנימיים, מבנה כתובת דף, גודל פונטים, וותק הדומיין, תדירות עדכון, תגיות מטה, זמן טעינת עמוד ועוד.
OffSite – כל הפעולות שנעשות מחוץ לגבולות האתר במטרה לחזק אותו. במילים אחרות אפשר להגיד שכל פעילות ה Offsite מתרכזת בעיקר ב- קישורים! ועדיף כמה שיותר. על הנושא הזה עוד אכתוב הרבה בהרחבה בהמשך, אך כרגע רק אדגיש שחשוב לדאוג לא רק לכמות אלא גם לאיכות הקישורים הנכנסים.
הסקר הוא למען הקהילה
אנחנו מאד נודה לכל אחד ואחד מכם שיקדיש 15 דקות מזמנו (זה לוקח אפילו פחות) וימלא את הסקר הזה. בסופו של דבר, כל הפרויקט הזה נעשה למען הקהילה וככל שיהיו לנו יותר אינפוטים – כך התוצאות יהיו יותר אפקטיביות. ניתן לשלוח את הטופס לאתגר במייל: EtgarInTheNet@gmail.com , עד לתאריך 01.03.09
הערות כלליות
- בכדי לשמור על האיכות, הסקר מיועד רק לאנשים שעוסקים בתחום ה-SEO בצורה מקצועית.
- אם אין ברצונך לחוות את דעתך על סעיף מסוים, השאר אותו ריק.
- הסקר מתייחס רק לשיטות קידום בגוגל.ישראל.
- כל מי שימלא את הסקר יקבל מאיתנו לינק+תודה.