OpenAI משיקה את SearchGPT והופכת לאיום משמעותי על גוגל

עומר לייבנזון
זה כבר כאן: OpenAI עובדת על מנוע חיפוש עצמאי שיהווה את אחד האיומים הגדולים על גוגל בעשור האחרון. האם זה הכלי החדש שישלוט בעולם החיפוש?
searchGPT

כפי שסיפרנו כאן בתחילת החודש, OpenAI נכנסת לשוק החיפוש ומשיקה את SearchGPT. לא משנה מי תנצח במשחק הזה, התחושה באוויר היא שכללי המשחק פשוט עומדים להשתנות לחלוטין. אנחנו כבר יכולים לבצע, כל אחד על פי שיקוליו האישיים, את הערכות המצב למגמות העתידיות שיהיו בעולם החיפוש.

בנובמבר 2018, גוגל הגיעה לשיא של 91.4% נתח שוק מכל עולם החיפוש. מאז, שיעור זה ירד במתינות עד שהגיע ל-81.95% בינואר 2024 כאשר מי שהחלה לתפוס יותר ויותר נתח שוק היא לא אחרת מאשר בינג, שנתח השוק שלה החל לעלות עוד בחודש אפריל 2019. אז האם השילוב של מנוע החיפוש בתוך OpenAI יביא לירידה משמעותית בנתח השוק של גוגל?

Statistic: Market share of leading desktop search engines worldwide from January 2015 to January 2024 | Statista
מקור: Statista

מהו SearchGPT?

בעצם, לא מדובר כאן על מנוע חיפוש טוב יותר, אלא רצון לשנות את הדרך שבה אנשים מחפשים מידע, ליצור דרך חדשה למצוא תשובות. SearchGPT מסתמך על השאילתות שאנחנו מחפשים, ובהתאם אליהן יודע למצוא את התשובות המתאימות; לצד זאת, אותו מנוע חיפוש מנצל את החוזקה האדירה של חברת OpenAI והיא יכולת החשיבה המתקדמת שלו, שמולידה את האפשרות ליצור תשובות מותאמות אישית מבלי להיכנס כלל לתוצאות החיפוש.

רק לא מזמן הראינו כאן בבלוג, איך התוצאות העשירות בגוגל גורמות לחלק מהמשתמשים כלל לא להיכנס לאתרים – וזה מוביל אותנו לשאלה, איך הדברים ייראו כשיהיה מדובר בתקצירים מבוססי בינה מלאכותית? אין ספק שזה לוקח את המשחק כמה רמות למעלה, ומעלה המון שאלות ותהיות חדשות.

איך ייראה מנוע החיפוש החדש?

מנוע החיפוש דומה יותר לצ’אט מאשר לגוגל – וזה משליך כבר על כל עולם החיפוש. השוני המרכזי כאן, הוא שלא מדובר בעוד מנוע חיפוש שהחליט לקום ולהתחרות בגוגל – אלא מדובר בצעד חדשני, נועז ואמיץ שייתכן מאוד שישנה את כל כללי המשחק. הניסיון הוא להפוך את צורת ההתנהגות של אחד ההרגלים הבולטים ביותר בחיינו, לצורה אחרת לגמרי. במקום לחפש, פשוט מספרים לו מה רוצים להשיג או לשאול. זה הבדל דק, אך משמעותי מאוד:

לקבל את התשובות במהירות שיא – מעולם לא היה קל יותר

“לקבל תשובות באינטרנט עשוי לדרוש מאמץ רב, ולעתים קרובות דורש ניסיונות מרובים כדי להשיג תוצאות רלוונטיות. אנו מאמינים שעל ידי שיפור יכולות השיחה של המודלים שלנו עם מידע בזמן אמת מהאינטרנט, למצוא את מה שאתם מחפשים יכול להיות מהיר וקל יותר.”
OpenAI

איך מחפשים בתוך מנוע החיפוש?

בתחילה, יופיע לכם מסך עם תיבת חיפוש שבה תישאלו “מה אתם מחפשים?” שם תזינו את שאילתת החיפוש שלכם, ממש כמו בגוגל – רק שכאן תוכלו להזין שאילתת חיפוש מעט יותר ארוכה.

לאחר הזנת השאילתה, מנוע החיפוש יספק תשובה הכוללת קישורים והסבר מתחת לכל קישור הקשור לשאילתת החיפוש שחיפשתם יחד עם תמונה להמחשה.

תשובות נוספות, שעשויות להיות קשורות לשאילתה יופיעו בסרגל הצד.

ממשק חיפוש SearchGPT

בינתיים, החיפוש נמצא בשלב אב-טיפוס וכשיצא, יהיה זמין ל-10,000 נסיינים בלבד. לאחר שלב הניסויים, צפוי להיפתח לקהל הרחב – משם, התחרות רק תתחיל.

לקריאת הידיעה המקורית באתר OpenAI

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
44
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
94
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107115
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101746
מדיה חברתית
דנה רוזן
82937
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.