בימים אלו הרשת מלאה בסיכומי 2010 בתחומים שונים. אז החלטנו להציג כאן את הטרנדים הפופולאריים ביותר לשנת 2010 בשלושת מנועי החיפוש הגדולים – גוגל, בינג ויאהו.
מה חיפשו הכי הרבה בגוגל?
בהסתמך על ביליוני חיפושים שנעשו בגוגל השנה, להלן תמצית הטרנדים של גוגל לשנת 2010. ראשית כל, היו 5 טרנדים דומיננטיים השנה: המונדיאל באפריקה, האולימפיאדה בקנדה, רעידת האדמה בהאיטי, דליפת הנפט במפרץ מקסיקו וענן העפר באיסלנד.
בהסתמך על הכלי Insights for Search, גוגל הציגו את עשרת הביטויים שחיפשו הכי הרבה בכל אחת מ- 10 קטגוריות שונות כגון: בידור, ספורט, חדשות, בריאות ועוד. כמו כן, הם גם ציינו את עשרת הביטויים בעלי טרנד החיפוש העולה הגבוה ביותר:
- chatroulette
- ipad
- justin bieber
- nicki minaj
- friv
- myxer
- katy perry
- gamezer
מנגד, הוצגו גם הביטויים בעלי טרנד החיפוש היורד ביותר:
- swine flu
- wamu
- new moon
- mininova
- susan boyle
- slumdog millionaire
- circuit city
- myspace layouts
- michael jackson
- national city bank
כמובן המידע הזה זמין עבור כל המדינות בהן גוגל פעיל, פשוט הקליקו על הדגל הרצוי בתפריט העליון תחת More Regions. גוגל גם יצרו סרטון די מוצלח שמסכם את החיפושים והטרנדים של 2010:
מה חיפשו הכי הרבה ביאהו?
גם יאהו הקדישו מדור תוכן שלם שמסכם את טבע החיפוש בשנת 2010. זה בהחלט נותן לנו פרספקטיבה לטרנדים הכי חמים שהיו בשנה האחרונה, או לפחות לטרנדים החמים לקהל המחפשים של יאהו (שנכון לכתיבת שורות אלו מונה סך הכל 13.1% בארה”ב).
בכל מקרה, התוצאות מראות לנו שבהחלט הביטויים המחופשים ביותר לא משתנים יותר מדי ונשארים בנושאים כמו: תוכניות טלוויזיה, גאג’טים וסלבריטאים.
- BP Oil Spill
- World Cup
- Miley Cyrus
- Kim Kardashian
- Lady Gaga
- iPhone
- Megan Fox
- Justin Bieber
- American Idol
- Britney Spears
כפי שאתם רואים, הביטויי הפופולרי ביותר לשנת 2010 במנוע החיפוש יאהו הוא: דליפת הנפט של חברת BP בחופים במקסיקו (מידע נוסף על המקרה בוויקיפדיה).
מדובר בארוע בקנה מידה עולמי שארע לחברת Deepwater Horizon באמצע פעולת קידוח. הפיצוץ הרג 11 עובדים וגרם לשפיכת כמות אדירה של נפט לתוך המפרץ המקסיקני, הנפט צף במפרץ למשך שלושה חודשים וההשפעות שלו על בעלי החיים והצמחייה ממשיכה עד היום (ד”א, הנה קישור לכתבה שטוענת שזו בעצם הייתה התנקשות ישראלית).
בדומה לגוגל, גם יאהו חילקו את החיפושים לקטגוריות שונות כך שנוכל לקבל פרספקטיבה יותר מעמיקה בנוגע לחיפושים בתחומים שונים. להלן מספר דוגמאות:
סיפורי הישרדות:
- Deepwater Horizon Crew
- Chilean Miners
- Iraq War Soldiers
- Jaycee Dugard
- Abby Sunderland
- Fort Hood Witnesses
- El Blog del Narco
- Times Square Heroes
- Wangjialing Coal Miners
- Ruben van Assouw
ענפי ספורט:
- World Cup
- Winter Olympics
- Super Bowl
- NFL Draft
- U.S. Open
- NBA Playoffs
- World Series
- Masters 2010
- Wimbledon
- March Madness
אסונות טבע:
- Haiti Earthquake
- Iceland Volcano
- Chile Earthquake
- Pakistan Floods
- Guatemala Sinkhole
- Machu Picchu Landslide
- Nashville Floods
- China Earthquake
- East Coast Blizzard
- Russia Wildfires
נושא הכלכלה:
- Unemployment
- Wall Street Companies
- Recalls
- Foreclosures
- Health Care Bill
- Tea Party Movement
- Elizabeth Warren
- New Credit Card Laws
- Dow Jones Flash Crash
- Austerity Strikes
“אובססיות” לשנת 2010:
- iPhone
- Lindsay Lohan
- iPad
- “Glee”
- “Jersey Shore”
- Bedbugs
- Tea Party
- Silly Bandz
- Stieg Larsson’s “The Girl
אני לא יודע כמה לקחת את הנתונים האלו ברצינות, שכן למנוע החיפוש של יאהו אין נתח שוק גדול מדי בחיפוש, אבל זה בהחלט נחמד מצידם לשחרר את הנתונים האלו. בכל מקרה, אולי עם קצת תושייה נצליח לקבל תובנות שיתנו לנו צפי על הטרנדים החמים ביותר בארה”ב לשנת 2011.
מה חיפשו הכי הרבה בבינג?
בעקבות חזית החיפוש החדשה של יאהו ובינג, נתח שוק החיפוש של בינג צמח משמעותית בשנת 2010 ויותר אנשים מתחילים לאמץ אותו בתור מנוע החיפוש המרכזי שלהם.
גם בינג פרסם את רשימת הטרנדים שלו לשנת 2010, הוא קרה לה “השנה של הסלבריטאים”:
- Kim Kardashian
- Sandra Bullock
- Tiger Woods
- Lady Gaga
- Barack Obama
- Hairstyles
- Kate Gosselin
- Walmart
- Justin Bieber
- Free
בנוסף, הם אף פרסמו בנפרד את האנשים הפופולאריים ביותר בחיפושים השנה:
- Kim Kardashian
- Sandra Bullock
- Tiger Woods
- Lady Gaga
- Barack Obama
- Kate Gosselin
- Justin Bieber
- Jesse James
- Lindsay Lohan
- Jennifer Aniston
- Michael Jackson
מכיוון שזו הייתה עבורם שנת הסלבריטאים, הרשימות כמעט זהות. הרשימות של בינג מאד מעניינות מכיוון שהן מרמזות לנו על קהל היעד העיקרי שלהם (מה התכונות המשותפות לאנשים שמתעניינים בסלבריטאים?). אני חושב שהמידע הזה עשוי להיות מאד שימושי עבור משווקי אינטרנט שמתמקדים בקהל מהסוג הזה.
מה לדעתכם אפשר ללמוד מהתוצאות?
אפשר ללמוד הרבה הן על קהל היעד של כל מנוע חיפוש והן על הטרנדים החמים ביותר שהיו השנה, מתוך הביטויים הפופולאריים ביותר שחיפשו בכל מנוע חיפוש. התרשים הבא מציג את סיכום הביטויים הפופולאריים ביותר בהתאם לנושאים בכל אחד ממנועי החיפוש: