עדכון: הסקר הסתיים וכאן התוצאות – סקר שכר 2010
האם שאלתם פעם את עצמכם כמה באמת מקדמי אתרים מרוויחים בישראל בתור שכירים? שיווק באינטרנט ו-SEO בפרט הפכו לתחום מבוקש מאד בכל חברת אינטרנט שמכבדת את עצמה, ורבים אף שוקלים לעסוק בו באופן מקצועי בתור שכירים.
אך האם התחום ריווחי בכלל? האם בתחום הזה מרוויחים יותר מאשר בתחומים אחרים בתעשיית האינטרנט? ואם זה אכן ריווחי, בתור מה כדאי לי לעבוד – שכיר בסוכנות שמספקת שירותי קידום לאתרים אחרים, או שכיר במחלקת שיווק בחברה עם מוצר\שירות משלה? ואם זו חברה עם שירות\מוצר משלה, באיזה סקטור המשכורות יהיו גבוהות יותר? ומבין כל התפקידים הקיימים בתחום – מה ריווחי יותר? האם אופטימייזר SEO או PPC? או שאולי עדיף בכלל להיות כותב תוכן?
על כל השאלות מהסוג הזה נועד הסקר הבא לענות (בדומה לסקר בתחום ממשקי משתמש שפורסם ב-UXI). חשוב לזכור שככל שיותר אנשים יקחו בו חלק – כך התוצאות יהיו מדוייקות יותר, לכן אודה לכם מאד אם תקדישו 5 דקות מזמנכם ותענו על כל השאלו. בנוסף, אם יש לכם חברים שועבדים בתחום, אשמח אם תעבירו גם להם את הסקר כדי שנוכל לבסס את התוצאות על כמה שיותר אנשים. במהלך השבועות הקרובים אאסוף כמה שיותר מידע ואנתח את התוצאות, לאחר מכן אפרסם פוסט מורחב עם כל המסקנות והממצאים (כולל גרפים ותרשימים).
כמובן שהסקר הוא אנונימי. אין לאף אחד שום אפשרות לדעת את זהות המשתתפים. כמו כן, הסקר מנוסח בלשון זכר אך כמובן מופנה לשני המינים.
רוצה לדעת מה היו תוצאות הסקר? הרשם לעדכונים ויישלח אליך עדכון במייל בשבועות הקרובים.