הנה סיטואציה שאתם מכירים מקרוב:
נגיד שאתם רוצים לקנות לפטופ.
אז גיגלתם ובדקתם וקראתם ביקורות וכבר הגעתם ממש לשלב ההזמנה והתשלום אבל אז נתתם בלימת פתע כי אתם לא במוד של קניות עכשיו ואולי בעצם כדאי לחכות עם זה קצת.
כן, כדאי לחכות כי רציתם להתייעץ עם איזה חבר וגם אולי המחיר יירד ומי יודע מה עוד. חוץ מזה שחיכיתם עד עכשיו אז מה זה כבר עוד יום-יומיים.
בינתיים עבר יום וגם עברו יומיים, הנחתם לזה ושכחתם מזה אבל פתאום קופצת לכם בצד מודעת רימרקטינג ומזכירה לכם שהלפטופ שרציתם עדיין מחכה לכם. לא רק שהוא מחכה לכם, הוא גם מוצע במחיר מיוחד של 10% פחות. בלי לחשוב יותר מדי, אתם נותנים קליק על המודעה ומשלימים את הרכישה.
קרה או לא קרה?
קרה.
עכשיו תחשבו בכמה אתרים ביקרתם ולכמה חנויות נכנסתם, את הרכישה ביצעתם בסופו של דבר באתר מסויים.
אז מה גרם לכם לבצע את הרכישה דווקא אצלו?
מה היה לו שאין לאחרים?
יכולים להיות כמה גורמים, אני לא אומרת שלא, ואין ספק שהנחה היא תמריץ משמעותי, אבל בשורה התחתונה, כנראה שמודעת הרימרקטינג היא זו שצדה את עיניכם והובילה להמרה. כלומר, ההבדל היחיד בין אתר שמכר לאתר שלא מכר הוא תקציב שיווק דיגיטלי. מה שאמזון או איביי יכולות להרשות לעצמן, דוקטור אבי קומפיוטר כנראה לא. וזה למרות שהמחיר שלו מעולה והשירות שלו הוא בין הטובים בארץ. כאן בדיוק RetargetIM נכנס לתמונה.
הכירו את RetargetIM
RetargetIM הוא תוסף לחנויות WooCommerce שנועד לתת הזדמנות שווה גם לאתרים קטנים ומעוטי תקציב ומבלי שיצטרכו להוציא סכומים גדולים על מודעות שלא תמיד מחזירות את ההשקעה. על התוסף שקדו במרץ אתגר והדר שפיבק, להם נסיון רב הן בשיווק דיגיטלי והן בחיזוי התנהגות צרכנים. השניים שילבו כוחות והידע שצבר כל אחד בתחומו הוליד מערכת שמשרתת את הלקוח ומפעילה התראות פוש אוטומטיות ומותאמות אישית שנשלחות אליו גם אם הוא לא נמצא באתר.
מזכיר לכם משהו?
כן, זה בערך כמו רימרקטינג שיודע להחזיר תנועה עם הצעות רלוונטיות ואפס מאמץ.
אז נכון, יש לא מעט כלים ותוספים שיעזרו לכם למקסם ביצועים, אבל כאן לא תצטרכו לבצע פילוח, לא להתעסק בתזמונים ולא לעדכן תמונות וניסוחים – רק להישען לאחור ולתת למערכת ללמוד ולעשות את שלה.
מתחיל להשמע מעניין, תודו.
איך זה בעצם עובד?
ברגע שהמשתמש נכנס לאחד מדפי הקטגוריות (כלומר, לא לעמוד הבית וגם לא לדף התשלום) ובתנאי שהוא שהה בו לפחות 2 שניות – יקפוץ פופ-אפ שיציע לו לקבל עדכונים לגבי מוצרים בהם הביע עניין (מסומן בספרה 1). בערך שניה לאחר מכן יקפוץ גם חלון ההתראות (מסומן בספרה 2) שיבקש לאשר או לחסום התראות עתידיות. אם יבחר לחסום – לא יוטרד עם הצעות דומות. אבל אם יבחר לאשר – הו, כאן מתחיל כל הכיף.
לחיצה על Allow והמערכת מתחילה ללמוד את התנהגות המשתמש באתר כך שהיא יודעת לבחור מה תהיה ההודעה המתאימה והנכונה ביותר להציג לו. למשל, אם מישהו הביע עניין במוצר מסוים שאזל, המערכת תזהה ותקפיץ לו הודעה ברגע שהפריט יחזור למלאי. וזה לא נגמר כאן, מאחר שהיא מבוססת על טכנולוגיית Machine Learning – היא הולכת ומשתכללת ככל שיש לה יותר מידע, כלומר, הביצועים שלה (ושלכם!) רק יילכו וישתפרו עם הזמן.
אוקי, איך מתחילים?
מפאנל הניהול של הוורדפרס:
- לחצו על ‘תוספים’.
- הריצו חיפוש על RetargetIM (או כאן).
- בצעו התקנה.
בסיום ההתקנה לחצו על Activate שיוביל אתכם למסך הבא:
תנו קליק על Click Here ואז תופיע ההודעה:
כאן התוסף למעשה מבקש מכם רשות להתחבר לחנות כדי לקבל מידע על המלאי, על מבצעים ועל הלקוחות (תכף תראו למה זה כל כך חשוב) – לחצו Approve. שימו לב שמדובר באישור קריאה בלבד, ככה שהוא למעשה לא יכול לשנות או להתערב לכם באתר. תהיו רגועים לגבי זה.
וזהו.
מרגע זה תוכלו להנות מכל היתרונות של RetargetIM במיידי ומבלי שתצטרכו לבצע שום פעולה נוספת. זאת אומרת, אם תרצו לעשות כל מיני התאמות אישיות וזה, בהחלט תהיה לכם האפשרות, אבל האמת היא שהאלגוריתם לומד ויודע את העבודה כבר מהרגע הראשון.
והנה גם סרטון הדרכה שמסביר צעד אחר צעד את מה שעשינו:
https://www.youtube.com/watch?v=_FcZ3BtH–k
אילו סוגי התראות המערכת תשלח למבקרים?
על פי הפעילות שנרשמה באתר – ישלחו התראות מותאמות אישית לכל משתמש, למשל:
- מי שהתעניין במוצר מסוים ולא השלים רכישה – יקבל על זה תזכורת:
- נגיד שהתמזל מזלו ובדיוק החלטתם שהמוצר הזה יהיה במבצע – הוא יראה על זה הודעה מיד:
- אם מבצע עומד להסתיים – הרדומים יזכו לקריאה אחרונה:
- אם הרבה אנשים מתעניינים במוצר ולא משלימים את הרכישה – משכו אותם בחזרה וספרו להם על הורדה במחיר:
- נשארו 3 פריטים אחרונים ממוצר שמשך את העין – הנה הזדמנות לשים עליו את היד לפני שיהיה מאוחר מדי:
- וגם אלה שאיחרו לא יישארו מאחור, כי ברגע שהמוצר יחזור – הם יקבלו הזדמנות נוספת:
אז זוכרים שהתוסף רצה לקבל מידע על המלאי ועל המבצעים ולא הבנתם למה? הנה הסיבה.
אגב, ככה זה נראה עבור משתמשי הדסקטופ:
וככה זה נראה במובייל:
כל אחת מההתראות האלה מכילה, כפי שוודאי ראיתם: כותרת, הצעה, לינק לעמוד המוצר ותמונה שנשאבת ישירות ממנו. הכל קורה מבלי שתצטרכו להזיז אצבע.
(המערכת מגיעה מוכנה בשפה האנגלית, אבל אם תרצו לשנות את ההתראות ולהתאים אותן לקהל הישראלי, בהחלט תוכלו):
תוכלו גם לבחור האם להשתמש בכל ההתראות או רק בחלקן, כמו גם לשנות ידנית הגדרות ספציפיות. למשל, מתי בדיוק להקפיץ את התראת “הזדמנות אחרונה” – האם כשישארו 5 פריטים במלאי, 3 או 1. אתם גם יכולים לבחור את הצבע של חלון ההתראות ואת הטקסט שילווה אותן. וזה יכול להיות טקסט מסויים למובייל וטקסט אחר לדסקטופ. תוכלו גם לבחור תזמונים, למרות שהאלגוריתם יודע לזהות בעצמו מתי הכי נכון לשלוח את ההתראה, אבל מי יודע, אולי אתם תחשבו אחרת. בקיצור, אתם יכולים לקבל את המערכת מוכנה לפעולה כמו שהיא ואתם יכולים לשנות בה דברים לפי הצרכים שלכם. מה שלא יהיה, יש לכם חופש בחירה מלא.
תכונות
- דוחות מפורטים שיספקו מידע על כמות הצפיות וכמות המכירות שבוצעו בעקבות התוסף:
- התאמה אישית של ערכות צבעים וטקסט:
- הגדרת טווח הזמן הרצוי לשליחת התראות (למשל, בין 8:00 בבוקר ל-23:00 בלילה):
- שליחת הודעות ישירות לכלל המשתמשים או רק לכאלה שהביעו מעורבות במוצרים ספציפיים. כלומר, מעבר ליתרונות שבמערכת אוטומטית, יש לכם גם אפשרות לנסח מסרים לקהלים ייחודיים באופן ידני. קחו דוגמא: נאמר שיש לכם חנות מחשבים והגיעו אליכם פדים ארגונומיים לעכבר. תוכלו להוציא רשימה של כל מי שהביע מעורבות או רכש אצלכם עכבר למחשב ולשגר אליו התראת פוש שמציעה לו לרכוש את המוצר המשלים:
והנה גם המסך ממנו תוכלו להפיץ הודעה לכלל המשתמשים הפעילים שלכם:
(חשוב לציין שהאופציה הזאת זמינה רק פעם בשבוע, כדי לשמור על חווית משתמש נעימה שאינה מספימה)
אינטגרציה
- פלטפורמת WooCommerce.
- המערכת נתמכת באנדרואיד, גוגל כרום ופיירפוקס (מובייל ודסקטופ).
- גוגל אנליטיקס, הקוד כבר שם:
יתרונות
- גידול בהמרות מבלי להוציא סכומים גדולים על תקציב פרסום.
- התראות במובייל ובדסקטופ למעורבות גבוהה יותר.
- חוסך זמן בטרגוט ופילוח קהלים.
- אלגוריתם שלומד ומשתפר תמידית.
- התקנה פשוטה, אין צורך בקוד ואוטומטי לחלוטין! אתם באמת, אבל באמת, לא צריכים לעשות יותר מדי (אם בכלל).
חסרונות
- בשונה מרימרקטינג, שנמצא בכל מקום ובלי לשאול שאלות, כאן המשתמש צריך לאשר את קבלת ההתראות.
- תומך רק ב- WooCommerce.
- לא תומך ב – iOS (אבל עובדים על זה).
- מצריך HTTPS, שמוזר לי לקרא לזה חסרון, אבל אם האתר שלכם לא עבר לפרוטוקול המאובטח – התוסף לא יעבוד לכם. בכל מקרה, בלי שום קשר, שקלו את המעבר, גוגל מתייחסת לעניין במלא הרצינות וזה חלק מגורמי הדירוג שלה.
- המערכת נכתבה בשפה האנגלית, כך שעבור אתרים ישראלים, יש צורך לנסח מחדש את תוכן ההתראות (פעולה חד-פעמית).
ועדיין, מדובר בתוסף חדש כך שרוב החסרונות רלוונטיים לנקודת הזמן הנוכחית ולא מן הנמנע שבעתיד הקרוב ימצא פתרון, לפחות לחלקם.
מתחרים
שני מתחרים בולטים שבטח יצא לכם להתקל בהם הם Pushcrew ו- OneSignal.
הם אמנם מספקים שירות דומה ושולחים התראות פוש אבל אין להם את היכולת להתאים הודעות ספציפיות לאנשים ספציפיים. המסר הוא אותו מסר לכולם ואין אפשרות למקד את ההתראות על בסיס הפעילות של המשתמש באתר או על בסיס מבצעים והצעות מיוחדות של החנות.
חוץ מהם, יש גם את:
Engagespot
עובד פחות או יותר על אותו עקרון ומאפשר לשלוח התראות ישירות אל הדסקטופ גם כשהמשתמש לא פעיל באתר במטרה להחזיר אותו ולהגדיל מעורבות.
יתרונות של Engagespot על RetargetIM:
- מאפשר ליצור סגמנטים מתקדמים עבור פילוח גולשים.
יתרונות של RetargetIM על Engagespot:
- מערכת שיודעת ללמוד את התנהגות המשתמש באתר.
- מזהה מעורבות של לקוח למוצרים ספציפיים.
- מגוון רחב יותר של אופציות.
Recart
גם כאן אותו סיפור, מערכת שמקפיצה התראות כדי להקטין את כמות העגלות הנטושות.
יתרונות של Recart על RetargetIM:
- תמיכה בדואר אלקטרוני וב-SMS.
יתרונות של RetargetIM על Recart:
- חיבור לממשק הניהול של החנות.
- תמיכה ביותר פונקציות ולא רק בעגלות נטושות.
- שליחת הודעות ישירות על פי מעורבות המשתמש עם פריטים מסויימים.
מחירים
השירות פה מעל לכל, לא כקלישאה, אלא באמת. ואם תחליטו ש-RetargetIM לא עושה את העבודה, תוכלו לבטל בכל שלב וכספכם יוחזר לכם.
בלי שאלות, בלי למה, בלי אולי כן ובלי להוציא לכם את הנשמה. אם לא תהיו מעוניינים, תשלמו רק עד החודש האחרון בו עשיתם שימוש מלא בתוסף.
אז הנה כמה זה עולה:
עד 100 משתמשים פעילים – חינם.
עד 2,500 משתמשים פעילים – 14$ לחודש.
עד 5,000 משתמשים פעילים – 24$ לחודש.
עד 10,000 משתמשים פעילים – 44$ לחודש.
עד 20,000 משתמשים פעילים – 74$ לחודש.
*משתמש פעיל הוא זה שאישר קבלת התראות.
לא משנה באיזו חבילה תבחרו – החודש הראשון חינם ומבלי שתצטרכו להשאיר פרטי אשראי כדי להתחיל בשימוש.
אבל בגלל שהגעתם עד לכאן ובגלל שאתם קוראים נאמנים של AskPavel סידרנו לכם אפילו חודשיים.
בואו תראו איך זה קורה:
כנסו ללשונית ה- Plans ובחרו בתוכנית בה אתם מעוניינים:
הכניסו לשדה ה- Promotional Code את הקודASKPAVEL:
ובמסך הבא ההנחה תכנס לתוקפה והתשלום יתאפס:
רק אזכיר שהתוסף חינמי עד 100 משתמשים פעילים. אז הקפידו לשדרג את התוכנית ולהנות מחודשיים מתנה רק כשתעברו את המכסה.
סיכום
RetargetIM היא מערכת התראות חכמה ופשוטה שיודעת להתאים לכל משתמש את ההודעה הרלוונטית והמתאימה לו ביותר על סמך הפעילות שלו באתר, מה שמגביר את המעורבות ומשפר את הביצועים. באופן אישי, מה שאהבתי בה במיוחד הוא שהיא חוסכת זמן רב ומשחררת את מנהלי החנות להתעסק בדברים החשובים באמת בשעה שהיא פועלת מאחורי הקלעים למשוך מבקרים חזרה ולמקסם המרות.
נסו אותה. עגלות נטושות זה כל כך 2016.