אם קראתם לפחות פוסט אחד ב- AskPavel, כנראה שהמאמר הזה יעניין אתכם.
כי אם אתם פה, אז די ברור ששיווק דיגיטלי עושה לכם את זה באיזשהו אופן.
אתם מנהלים קמפיינים, שולטים ברשתות החברתיות ואולי בכלל הרגע סיימתם קורס קידום אתרים.
יש מצב שיש לכם עשר שנות ניסיון ויש מצב שעוד לא עבדתם יום אחד בתפקיד.
אבל הנה החלק המעניין – לא משנה לאיזו קבוצה אתם משתייכים – הפוסט הזה הולך להיות רלוונטי לכם. וכן, גם לכם.
הוא הולך לספר לכם על אתר השידוכים של עולם הדיגיטל, זה שיעזור לכם למצא את האחת. זאת אומרת, את המשרה האחת. זו שתמיד רציתם או זו שאליה אתם שואפים להתקדם. וזה בכלל לא משנה אם אתם כרגע במקום שטוב לכם בו או במקום שאתם כבר ממש חייבים לעזוב. בואו פתוחי ראש. תמיד טוב להתעדכן במצב השוק ולדעת כמה אתם באמת שווים. ואם יש מעסיקים בקהל, אז לכם מחכה פה מכרה זהב עם מאגר עצום של אנשי דיגיטל, מה שיכול לחסוך לכם הרבה זמן והתעסקויות מיותרות עם מועמדים לא מתאימים (וכשאני אומרת ‘הרבה’, אני מתכוונת הרבה. למצא עובד לוקח לכם בערך 120 שעות. 120 שעות).
אז הכירו את QualiMatch, מערכת שמשדכת בין אנשי דיגיטל איכותיים ובין משרת החלומות שלהם. בין מעסיקים למועמדים אידיאלים. למרות שמדובר במערכת דו-כיוונית, אני הולכת לסקר אותה בעיקר מהצד של מחפשי העבודה. אנחנו הולכים לעשות את זה צעד אחר צעד כדי שתראו כמה זה פשוט וכמה זה עושה חשק להציץ פנימה ולבדוק מה מצב השוק ומה השווי שלכם, גם אם אין לכם שום כוונה לעזוב את המקום בו אתם עובדים כרגע.
למה אהבתי את קוואלימצ’?
- כי היא מאפשרת לי לקבל רק הצעות שעונות על דרישות השכר שלי.
- כי היא שומרת על האנונימיות שלי ובו-זמנית חושפת אותי למשרות בתחום, מה שמשאיר אותי תמיד עם יד על הדופק ומבלי שהמעסיק שלי יגלה על זה בטעות (פבל, לא באמת, רק בשביל הדוגמא😁).
- כי היא למדה אותי על השוק ועזרה לי להבין אילו מיומנויות אצטרך לפתח כדי להגיע למשרות שמעניינות אותי.
- כי היא פתחה בפניי הרבה אופציות שבכלל לא חשבתי שיהיו רלוונטיות עבורי וגלתה לי תחומי עניין נוספים שלא הייתי מודעת אליהם.
- כי ההרשמה פשוטה ולא פולשנית מדי ולוקחת כמה דקות.
- כי המערכת הזאת משלבת בצורה נהדרת בין היעילות שבדיגיטל ובין הטאצ’ האנושי. אתם תעשו הכל מהמחשב אבל עין אנושית תעבור על מה שהזנתם, תייעץ לכם ותבצע את החיבור בינכם ובין המעסיק.
- כי מבחני האינטיליגנציה החינמיים שלה עשו לי נעים באגו. סתם, לא רק. אבל נגיע לזה בהמשך.
אז איך מתחילים?
זה המסך הראשון של המערכת ובצורה נקיה וברורה הוא מבקש להבין מי אתם ומה הצרכים שלכם.
ברגע שתתנו קליק שמאלי, יפתח בפניכם חלון הרשמה ובו תצטרכו להכניס:
- כתובת דואר אלקטרוני
- טלפון (כי בצד השני של המערכת יושב מישהו שאולי יהיו לו טיפים שיוכלו לשפר את קורות החיים שלכם ויזרימו לכם יותר משרות, אז אל תרמו)
- כמה אתם רוצים להרוויח (בואו, תהיו ריאליים)
זהו, אתם בפנים.
כמעט.
אם תציצו בתיבת הדואר האלקטרוני שלכם, תגלו שמחכה לכם שם מייל שמזמין אתכם להעשיר את הפרופיל ולהוסיף מידע שיעזור למעסיק להכיר אתכם קצת יותר מקרוב. תנו שם קליק והמשיכו לאתר כדי להרחיב על הנסיון, ההשכלה ודרישות השכר שלכם. כדאי להשקיע כאן ולספק מידע עדכני, רלוונטי ומפורט כי מה שתרשמו ישפיע ישירות על המשרות שהמערכת תציע לכם. לא רק זה, היא גם תוכל לדייק יותר ולהפנות אליכם רק משרות שבאמת מתאימות לכישורים ולציפיות שלכם. זה כנראה החלק היחיד בתהליך שיגרום לכם קצת “לעבוד”, אבל בקטנה לגמרי וזה לחלוטין שווה את זה.
דרישות
המסך הראשון שיפתח יבקש מכם לפרט על ההעדפות שלכם ולהבין מה חשוב לכם במשרה, למשל:
- אילו תפקידים מעניינים אתכם
- עד איפה אתם מוכנים להרחיק גיאוגרפית
- מה הן השפות בהן אתם שולטים
- מה היקף המשרה שאתם מחפשים
- כמה תרצו להרוויח וחשוב לא פחות – מהו שכר המינימום שמתחתיו כבר לא תהיו מעוניינים לקבל הצעות
ותחשבו כמה זמן וטרטור הסעיף האחרון חוסך. תחשבו על כל ראיונות העבודה שהלכתם אליהם בלי לדעת כמה מציעים לכם רק כדי להתאכזב ולגלות בסוף שזה הכי רחוק ממה שחשבתם. קוואלימצ’ מאפשרת לכם שליטה מלאה בקטע הזה ותוכלו לדעת מראש לקראת מה אתם הולכים וכמה המעסיק מוכן לשלם ובעיקר – האם זה תואם מה שאתם דורשים.
נסיון
עד עכשיו באתם בדרישות, אז הנה הגיע השלב בו אתם מראים לעולם מה אתם שווים. איפה עבדתם, כמה בכירים הייתם, איפה אתם עובדים כיום (נשאר חסוי לחלוטין), כמה עובדים בחברה, כמה עובדים ניהלתם וכן הלאה וכן הלאה. ורגע, לפני שאתם נבהלים, שוב אזכיר, גם אם אין לכם נסיון – הכל בסדר. יש המון חברות שמחפשות להכשיר ג’וניורים אמביציונים ושאפתנים.
השכלה
החלק הזה יבקש מכם לספק מידע על תארים, קורסים והכשרות שיש ברשותכם. אל תחסכו בפרטים, כל קורס מקצועי וכל מה שלמדתם על שיווק דיגיטלי במהלך השנים – יהיה רלוונטי פה. שימו לב שבתחתית המסך מופיעים שני כפתורים שיציעו לפתוח שדות נוספים במידע ותרצו להוסיף מידע. אל תתקמצנו.
הפן האישי
מאחורי כל המספרים והנתונים היבשים מסתתר בנאדם, אז קדימה, תנו לו לצאת החוצה. נצנצו את הייחוד שלכם והדגישו למראיין למה כדאי לו לבחור בכם. יעמדו לרשותכם 220 תווים בהם תוכלו לספר מה חשוב לכם במקום העבודה, מה החוזקות שלכם, מה אתם אוהבים במקצוע וכל מה שנראה לכם רלוונטי. אל תהיו בנאלים ואל תעמיסו בקלישאות, כי מעסיקים מריחים אותן מקילומטרים. תוכלו גם להוסיף קישור לתיק עבודות, במידה ויש, כדי להעצים את הרושם.
סיימתם?
עכשיו מתחיל כל הכיף. קליק על ‘סיום’ והמשרות הכי רלוונטיות בתחום יתחילו לזרום אליכם.
מתרגשים?
פאנל ניהול ראשי
אז אתם מבינים למה היה שווה לשקיע?
כאן תוכלו לראות את כל המשרות שחופפות את התנאים שהגדרתם. שימו לב שעד לשלב הזה לא התבקשתם להעלות את קורות החיים שלכם, אבל בהחלט יש לכם הזדמנות לעשות זאת כעת. סתם שתדעו, מאחורי המערכת יש אנשים שמקבלים את הנתונים שלכם ובמידה וקורות החיים שתעלו ידרשו שיפוץ – יתקשרו ויתנו לכם טיפים ועצות שיזרימו אליכם הצעות מעניינות יותר.
ליד כל משרה יופיעו שני כפתורים, כפתור אישור וכפתור דחיה.
אם תדחו את המשרה היא תעלם ולא תופיע שוב:
אם תאשרו – המערכת תבקש מכם רשות לחשוף את הפרופיל בפני המעסיק:
אם מופיעות לכם מעט מדי משרות, כנראה שדרישות השכר שלכם לא תאמו מה שהמעסיקים היו מוכנים לשלם. תוכלו להשאר עם מה שהזנתם מלכתחילה ולחכות שיכנסו עוד משרות ותוכלו גם לשנות את זה ולהקטין את הסכום כדי לקבל יותר תוצאות (‘הדרישות שלי’ – בתפריט שמופיע מצד ימין).
ואם כבר פזלנו לתפריט הימני, בואו תראו מה עוד מחכה לכם שם.
תוכלו לבצע מבחן לשיפור הדירוג מטעם גוגל וקינן שפי. מדובר במבדק פסיכוטכני שאורך כ-45 דקות והוא נועד לבחון את האינטיליגנציה של המועמד – איך הוא מתמודד עם מספרים, עם תפיסה חזותית, הגיון, צורות וכל זה. אל תדאגו, התוצאות לא יעברו למעסיק הפוטנציאלי אם לא תרצו בכך. הציון יהיה לעינכם בלבד ובמידה והפצצתם, תוכלו להשוויץ בו. גם להצטנע ולשמור אותו לעצמכם זה בסדר, אבל מדובר בעוד נתון שיכול לשפר את הרושם.
לא אמרתי, אז אומר עכשיו, מדובר במבחן חינמי לחלוטין ואתם לא תשלמו עליו, או על כל שירות אחר באתר אפילו לא שקל.
אלא אם אתם בצד של המעסיק ולזה נגיע בהמשך.
זימנו אתכם לראיון? איזה כיף!
כל הכבוד, באמת שגאה בכם. עשיתם עבודה טובה, אבל עכשיו גם צריך להגיע לראיון, להפגין יכולות, להמנע מפאדיחות ולבלוט על יתר המועמדים.
התכוננו היטב, אל תזלזלו, בעיקר אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בתחום. האינטרנט מלא במדריכים שנועדו להכין מועמדים לראיונות עבודה, אבל אני רוצה להמליץ לכם על שלושה מאמרים שמתמקדים בתחום הדיגיטל וזה היתרון שלהם על על היתר.
הראשון יספר לכם מה המעסיקים בתחום קידום האתרים מחפשים. השני מיועד לג’וניורים בתחום ה-SEO וינסה למנוע טעויות נפוצות והשלישי יחשוף בפניכם 12 שאלות שנוטים לשאול בראיון עבודה ומה צריך לענות כדי להתקבל.
תעשו לי טובה, לא משנה כמה אתם מדהימים ומוכשרים ובטוחים בעצמכם והכי טובים במה שאתם עושים – אל תלכו בלי הכנה מינימלית.
אז מה היה לנו כאן?
QualiMatch היא מערכת מעולה הן למציאת עובדים והן למציאת עבודה בתחום הדיגיטל. מחכות לכם כאן משרות ב-SEO, PPC, רשתות חברתיות, תוכן, אנליזה, תקציבאות ועוד מלא. היא מציעה פתרון הן לעובדים מנוסים והן לעובדים שעושים את צעדיהם הראשונים ונמצאים בתחילת דרכם והיא עושה את זה לגמרי בחינם, תוך שמירה על אנונימיות, מיקוד ורלוונטיות מקסימלית. אם אתם בצד של המעסיק, תוכלו למצא כאן פירוט על החבילות והמחירים.
זהו, אני סיימתי, עכשיו תורכם, קליק כאן ואתם בפנים!
יש לכם שאלות?
דברו איתי פה בתגובות ויאללה, תצליחו ותגידו שמור שלחה אתכם(;