הסטארט אפ הישראלי החדש פינטו (Pinto), מאפשר לכל אחד לעשות Pin על תמונות ברחבי האינטרנט ישירות לתוך אלבום הפייסבוק שלו. Pinto נוצר בעקבות ההצלחה המסחררת של Pinterest ובעקבות העובדה שכ- 98% ממשתמשי Pinterest הם גם בעלי חשבון פייסבוק – מה שמאפשר למשתמשים להנות משני העולמות בו זמנית.
הבעיה
פינטרסט הינה רשת חברתית בסגנון של לוח מודעות, בעזרתו משתמשים יכולים ליצור ולנהל אוספי תמונות משלהם ולהתחבר למשתמשים אחרים באמצעות תחומי עניין משותפים. 98% ממשתמשי פינטרסט מחזיקים בנוסף בחשבון פייסבוק (הגיוני סך הכל – נוכח העובדה שפייסבוק כבר עברה את מחסום מיליארד המשתמשים). על פני כן, פייסבוק טרם מאפשרת למי שרוצה לעשות “PIN” על תמונה מתוך הפייסבוק. המניע יכול להיות די ברור מבחינת המעצמה החברתית, שאינה מעוניינת לאבד תנועה וזמן משתמשים בתחום שיתוף התמונות, שבהחלט ניתן לומר שהיא מצויה בו ביתרון.
הפתרון
לאור העובדות שצוינו, החליטו מספר יזמים להקים את Pinto: כלי המאפשר למשתמשי פייסבוק לעשות “Pin” לכל תמונה ברחבי האינטרנט ישירות לתוך אחד מאלבומי הפייסבוק שלהם או ליצור אלבום לנושא חדש באמצעות Pinto.
על כל תמונה כזו, המשתמש יכול לתת קרדיט ע”י קישור (אפשרות המסומנת כברירת מחדל) ובכך לחיצה על הלינק מהתמונה תפנה לאתר המקורי. בנוסף, מאפשר הכלי החדשני לשלב אפקטים ויזואליים (בדומה לאינסטגרם), כך שמבחינת סדר העדיפויות של פייסבוק תמונות אלו יקבלו משנה עדיפות במיקומם ב- “News Feed” של חבריו של המשתמש (מישהו אמר קידום באמצעות רשתות חברתיות?).