ב-17.10.2014 גוגל שחרר את עדכון האלגוריתם פינגווין 3.0. עדכון פינגווין הוצג לראשונהעל ידי גוגל ב-24 באפריל 2012. העדכון בא לפגוע בדירוג של אתרים העוברים על הקווים המנחים של גוגל לבעלי אתרים, ובפרט בנושאים הקשורים לקישורים – אתרים המשיגים קישורים באיכות נמוכה, אתרים עם anchortext מדוייק מדי, קישורים ממומנים וכדו’.
ישבנו וניתחנו עבורכם איך השפיע העדכון החדש על האתרים הישראלים, ולהלן התוצאות.
קצת על המידע עליו מבוססת הבדיקה:
- המידע מבוסס על 50,000 מילים שאחרי מיקומיהן אנחנו עוקבים באופן שוטף לצרכי מחקר.
- האתרים שנבחנו הינם אתרים שיש להם נוכחות משמעותית בתוצאות החיפוש בלבד – לכל אחד מהאתרים המופיעים בטבלאות יש לפחות 150 מילים בעלות מיקומים בגוגל.
המפסידים והמנצחים הגדולים – מי הגיע או יצא מ-2 העמודים הראשונים בגוגל
להופיע בגוגל בעמוד הרביעי זה כמעט שקול ללא להופיע בכלל. הדבר הכי מעניין להציג הוא מי נכנס ומי יצא מהעמודים הראשונים בגוגל.
המפסידים הגדולים של פינגווין 3.0:
דומיין | אחוז שינוים |
dok.co.il | 66.66%- |
iglazer.com | 58.52%- |
super-pharm.co.il | 48%- |
remax-israel.com | 43.78%- |
lista.co.il | 40.06%- |
eilat-city.net | 37.69%- |
www.gov.il | 35.25%- |
yesplease.co.il | 34.94%- |
articles.co.il | 32.69%- |
[highlight]* עדכון: לאחר פניה של מר אורי ברייטמן התוצאות נבדקו שוב ואכן נפלה טעות – האתר ‘עץ מלא’ לא נפגע בעדכון האחרון. אני רוצה להתנצל בפני בעלי האתר מעל במה זו, ולהודות לאורי על ההצעות הבונות שלו בתגובות – הן ייושמו הלאה[/highlight]
השינויים באחוזים מתייחס ל-2 העמודים הראשונים. אם בטבלה כתוב כי אתר ירד ב-60%, הכוונה היא שמתוך המילים שהיו ב-2 העמודים הראשונים, רק 40% נשארו.
תובנות:
- מקדמי האתרים ימצאו את האתר האחרון מעניין במיוחד – articles.co.il – אולי אתר המאמרים הגדול בישראל, קיבל מכה רצינית (32.69%) למיקומיו בתוצאות החיפוש.
- אבחנה מעניינת נוספת היא גודל האתרים שנפגעו וסוג האתרים שנפגעו. עדכון פינגווין פגע באתרים גדולים, ואף בפורטל gov.il של ממשלת ישראל. גודל האתר לא היווה ביטוח מפני עדכון זה.
המנצחים הגדולים של פינגווין 3.0:
דומיין | אחוז שינוים |
rinabahir.co | 148.53%+ |
architecture.org.il | 56.92%+ |
bneimitzva.co.il | 56.91%+ |
travel.walla.co.il | 54.64%+ |
wingate.org.il | 45.68%+ |
3144.co.il | 44.70%+ |
davidsaar.co.il | 44.54%+ |
shilav.co.il | 44.53%+ |
tgspot.co.il | 43.08%+ |
rentcenter.co.il | 40.71%+ |
המופיעים והנעלמים – נוכחות ב-5 העמודים הראשונים בגוגל
מעבר לנוכחות ב-2 העמודים הראשונים מעניין גם לראות איזה מיקומים נעלמו לחלוטין מתוצאות החיפוש (ולא רק איבד את מקומותיו ב-2 העמודים הראשונים) ומי הזוכים הגדולים.
במחקר שלנו סקרנו את תוצאות החיפוש בגוגל עד העמוד ה-5, ולהלן התוצאות עבור האתרים שהופיעו או נעלמו מ-5 העמודים הראשונים בגוגל.
המפסידים הגדולים – העלמות מתוצאות החיפוש:
דומיין | אחוז שינוים |
le-la.co.il | 69.25%- |
dok.co.il | 66.66%- |
super-pharm.co.il | 63.44%- |
tzabar.co.il | 62.44%- |
modiinapp.com | 51.94%- |
shopdirect.co.il | 50.96%- |
holon.muni.il | 50.53%- |
www.gov.il | 45.79%- |
b02.co.il | 43.69%- |
iglazer.com | 42.52%- |
מתוך הנתונים:
- ניתן לראות שאתר סופרפארם קיבל מכה עוד יותר גדולה ממה שהיה ניתן לראות בטבלאות הקודמת – האתר איבד מיקומים עבור 63.44% מהמילים עבורן הופיע לפני העדכון.
- גם האתר של ממשלת ישראל מראה פגיעה והעלמות של 45.79% מהמילים עבורן הופיע בתוצאות החיפוש.
המנצחים הגדולים – כניסה לתוצאות החיפוש:
דומיין | אחוז שינוים |
limited.org.il | 230.58%+ |
take-care.org | 214.56%+ |
esthetics-guide.co.il | 210.63%+ |
www.moin.gov.il | 198.46%+ |
bemazal.co.il | 174.31%+ |
huponim.co.il | 160.71%+ |
elimudim.co.il | 156.64%+ |
rinabahir.co | 148.53%+ |
weddingbook.co.il | 147.57%+ |
tnok.co.il | 89.23%+ |
emadama.co.il | 87.86%+ |
bneimitzva.co.il | 84.82%+ |
port2port.co.il | 83.89%+ |
תובנות:
- תובנה נוספת היא שיותר אתרים הרוויחו בגדול (50%+) מאשר אתרים שהפסידו בגדול. בעוד אתרים ספורים בלבד איבדו יותר מ-50% ממיקומיהם בתוצאות החיפוש, כמה עשרות אתרים זכו בגדילה משמעותית של הנוכחות שלהם במנועי החיפוש.
- בניתוח הקישורים של המנצחים ניתן לראות שהאתרים שעלו הם אתרים עם קישורי מותג רבים ועם anchor text מגוון מאוד. גם קישורי המותג עצמם מופיעים עם וריאציות וצירופים רבים.
הניתוח נעשה על ידי צוות המחקר של ZEFO, מערכת ה-SEO המובילה בישראל. מערכת ZEFO היא מערכת SEO וובית המרכזת מקורות מידע רבים (אנליטיקס, Google Webmaster Tools, Open Site Explorer ורבים אחרים) ומאפשרת אוטומציה של “העבודה השחורה” של קידום אתרים, ועוזרת לייעל את תהליכי העבודה. ZEFO מאפשרת בדיקות מיקומים יומיות אוטומטיות, הפקת דו”חות, מעקב אחר המתחרים, ניטור הקישורים שהושגו ויכולות נוספות רבות.
מה דעתכם על התוצאות?
מה לדעתכם אפשר ללמוד מזה? אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות…