מאט קאטס, מנהל תחום ה”ספאם” בגוגל, פרסם פוסט בבלוג שלו לפני יומיים תחת הכותרת “מדוע הפייג’רנק שלנו ירד”.
באוקטובר 2007, יצאה גוגל בהצהרה רשמית שמכירת קישורים יכולה להוביל לפגיעה בפייג’רנק ואכן כתוצאה מכך, בעלי אתרים רבים הכוללים גם אתרי חדשות גדולים נפגעו. בנוסף, דאגה גוגל להוסיף את החוק החדש להנחיות הרשמיות שלה לבעלי-אתרים ואף פרסמה פוסטים וסירטונים בנושא.
בפוסט משתף מאט את הפנייה שקיבל מעיתון מפורסם, שהפייג’רנק שלו ירד מ-7 ל-3. אכן מדובר בירידה משמעותית, ואתר העיתון רצה לדעת מדוע קיבלו עונש כ”כ גדול ואכזרי. מאט טען שלא יכל לדעת על ההתחלה מה באמת גרם לירידה המשמעותית בדירוג, לכן החליט לחקור את הנושא ולספק תשובה מעמיקה וכוללת, כדי שזו תוכל להתפרסם בבלוג הרשמי שלו ובכך לספק מידע לבעלי אתרים נוספים (בינינו, למען יראו וייראו).
מאט אכן הגיב תגובה ארוכה ומקיפה, אך בקצרה – התייחס לפנייה בכך שטען ש”בדרך כלל הסיבה שפייג’רנק יורד ב-30-50 אחוזים באופן כזה, היא כאשר אתר עובר על הנחיות האיכות (כלשונו) בכך שגורם להעברת דירוגים מאתר אחד לאתר אחר”. מאט התייחס בתגובתו למסמך של גוגל בנושא, וכן לוידאו שפרסם בעצמו (החלק הרלוונטי מתחיל בערך ב1:30):
(אפשר לקפוץ ישירות לדקה 1:30 בקישור הזה)
מאט המשיך והסביר שגוגל זיהתה את הקישורים, לא ברור אם באופן ידני או אוטומטי, כקישורים ממומנים שאכן נועדו להעביר דירוגים ביניהם. מאט המשיך והוסיף שגוגל קיבלה מידע חיצוני ומפורט אודות מכירות קישורים שבוצעו ע”י האתר.
מאט סיכם את תגובתו בכך שטען שכאשר יחליט האתר להיפטר מהקישורים הממומנים לחלוטין, יוכל להגיש בקשה לבדיקה מחודשת של דירוגם בכדי לבטל את העונש. אני אישית, בדיוק כמו רבים וטובים ממני, מאמין שלא צריך להיכנס למצבים הללו מראש ומציע להימנע ממכירת קישורים.
יצא לכם להיענש ממכירת קישורים או מקרים דומים אחרים? מכירים סיפור מעניין? מוזמנים להגיב ולשתף.