בקרוב, נצפה בסרטוני ה”רילס” ויופיעו לנו מודעות קטנות בתחתית הסרטון – אם המפרסמים בחרו להציג אותן שם. המהלך הזה קשור למגמה מתמשכת של מונטיזציה ברילס, והניסיון של מטא לייצר יותר רווחים מהפורמט המוצלח של הסרטונים “רילס”.
אילו סוגים של מודעות יהיה ניתן להציג?
מטא הציגה שני סוגים של מודעות שניתן לייצר למיקום המודעות החדש:
- מודעה בתמונה בודדת – מודעות אלה יציגו תמונה בודדת בתחתית המסך, ממש בדומה לבאנרים שמוצגים באתרי אינטרנט. כשמקליקים על הבאנר, המשתמש יוצא מהסרטון לפי כוונת המפרסם (לדף נחיתה, לפרופיל וכד’).
- מודעות קרוסלת תמונות – פורמט זה מאפשר להציג תמונות מרובות בקרוסלה על פני אותו השטח, כאשר ניתן להחליק ולגלול בין התמונות השונות – מעולה לחנויות אי-קומרס.
פורמט הקרוסלה בדרך כלל מושך תשומת לב רבה יותר, הודות לאפשרות להציג מספר תמונות או סרטונים במודעה אחת, ומעודד מעורבות עם הגולשים במודעה שלכם. החיסרון הוא, שעדיין מדובר במצב שבו המפרסמים תופסים את המשתמשים בנקודה שבה הם צופים בסרטון אחר, ולא במצב שבו כל הקשב שלהם מופנה לעבר מודעה אחת.
איך מקימים מודעות מהסוג הזה?
כל מפרסם שרוצה להתנסות במודעות החדשות יוכל לבחור את המיקומים האלה דרך Advantage+, על ידי לחיצה על כפתור “מיקומים” בעת הקמת המודעה –> מיקומים ידניים –> מודעות Overlay ומודעות לופ-פוסט ב-Reels / סטורי ו-Reels.
הפורמט רק הושק לאוויר, ועדיין לא קיים בכל המדינות – לכן ייקח ככל הנראה זמן עד שזה יגיע אלינו, לישראל.
“רילס” – פורמט תוכן עם אינספור אפשרויות
מה כבר אי אפשר להגיד על הרילס, פורמט התוכן שצבר פופולריות גבוהה ומעורבות גבוהה מהמשתמשים. אחרי ההצלחה המסחררת של טיקטוק, מטא בחרה לאמץ את הפורמט גם בפייסבוק וגם באינסטגרם ואכן – היא לא טעתה. העדכון האחרון, שיאפשר הצגת מודעות גם על גבי הסרטונים עצמם, מהווה אבן דרך משמעותית ביותר מבחינת אפשרויות הצגת המסרים והמוצרים שכל מפרסם יוכל להציג. מה שנחשב לקונצנזוס בעולמות השיווק, הוא שככל שמותג תופס את עיני הצרכנים ביותר דרכים וביותר מקומות, כך גדלה הזכירות שלו – כלומר הסיכוי שהמשתמשים ידברו על המותג ושהוא יישאר אצלם בתודעה. לכן, האפשרות להציג מודעות במיקום כל כך בולט, כזה שהמשתמשים מבלים בו חלק גדול מהיום שלהם – מביאה הזדמנות עם פוטנציאל גבוה למפרסמים במטא.