האם קישורים יוצאים טובים ל-SEO?

מיטל אור
ג'ון מולר מגוגל עונה על שאלות במסגרת פגישת הנגאוט ודן בפרקטיקה של קישור לאתרים סמכותיים למטרות קידום אתרים.
האם קישורים יוצאים טובים ל-SEO

הרעיון אשר עומד מאחורי הוצאת קישורים לאתרים סמכותיים הוא שאתר סמכותי יעזור בדירוג האתר הנוכחי טוב יותר. על פי מולר, לטקטיקה זו אין כל בסיס וכי הקישור לאתר המוסמך לא משפיע על הדירוג ולא מסייע לקידום האתר.

אלגוריתם HITS

בשנת 1998 פרסם ג’ון קליינברג מאמר שמפרט את עבודת מחקר שהוא ערך ושבעקבותיו יצא בצורה חדשה של ניתוח קישורים, לה קרא HITS. הדבר הוביל להקצאת שני ציונים: ציון ריכוזי וציון סמכותי. אלגוריתם HITS נבנה על הרעיון שבחלק מהאתרים מופיעים דפים שנוצרו באופן נקודתי עם קישורים לאתרים בעלי סמכות. אתרים אלו נקראו “ריכוזיים” והם קיבלו ציון בהתאם.

הציון השני התייחס לרמת הסמכותיות של האתר כשדפים שצברו קישורים מדפי “ריכוזיים” קיבלו ציון סמכותי גבוה. הרעיון יצר עניין רב בקרב קהילת ה-SEO שאימצה את שני המושגים החדשים ואת הציונים כשיטה מומלצת לקידום אתרים. ברט טבק, אשר נחשב לאחד מאבות ה-SEO השתמש במסמך כדי להגדיר שיטה לקידום אתרים.

אבל… בעוד שאנשי SEO השתמשו באלגוריתם HITS, לגוגל לא היה כל חלק בכך. כך יצא שבשנת 2002 פרסם טבק מאמר שהמלצותיו הפכו לאורים ותומים כשבתוך כך עלה גם הרעיון לקשר את האתר או דפי האתר לאתרים סמכותיים חיצוניים.

גוגל מעולם לא אישרה את יתרונות הקישורים לאתרי סמכות

על אף שכמעט כל ההמלצות אותן העלה טבק במאמרו אומצו על ידי אנשי SEO, גוגל מעולם לא אישרה כי קישור לאתר בעל סמכות אכן טוב לאתרים. עכשיו, 19 שנה לאחר ההמלצות השאלה האם יש מקום לקישורים לאתרי סמכות עדיין רלוונטית.

על פי מולר, בעבר, אנשים היו יוצרים אתרים בסיסיים ולעתים אפילו אתרי זבל ובתחתית הם שמו קישורים לאתרים סמכותיים מתוך תקווה שגוגל ואנשים יגידו כי “זה חייב להיות אתר סמכותי עם קישורים כאלו”. בתחילה זו הייתה טכניקת ספאם ומולר אומר כי ספק אם היא עבדה.

מולר אישר כי מבחינת הגולשים, יכולה להיות תועלת לקישורים יוצאים וכי מדובר בפרקטיקה טובה במקרה בו התוכן באתר מפנה לדף אחר שיכול לעזור להם. עם זאת, הקישור לא יעזור במקרה של אתר לא איכותי והוא לא ישנה דבר מבחינת קידום האתר. במילים אחרות אומר מולר כי אין בסיס לכך שקישורים לאתרי סמכות טובים ל-SEO.

לקריאת הידיעה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1407
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
956
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
417
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108182
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102579
מדיה חברתית
דנה רוזן
83225
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.