הרעיון אשר עומד מאחורי הוצאת קישורים לאתרים סמכותיים הוא שאתר סמכותי יעזור בדירוג האתר הנוכחי טוב יותר. על פי מולר, לטקטיקה זו אין כל בסיס וכי הקישור לאתר המוסמך לא משפיע על הדירוג ולא מסייע לקידום האתר.
אלגוריתם HITS
בשנת 1998 פרסם ג’ון קליינברג מאמר שמפרט את עבודת מחקר שהוא ערך ושבעקבותיו יצא בצורה חדשה של ניתוח קישורים, לה קרא HITS. הדבר הוביל להקצאת שני ציונים: ציון ריכוזי וציון סמכותי. אלגוריתם HITS נבנה על הרעיון שבחלק מהאתרים מופיעים דפים שנוצרו באופן נקודתי עם קישורים לאתרים בעלי סמכות. אתרים אלו נקראו “ריכוזיים” והם קיבלו ציון בהתאם.
הציון השני התייחס לרמת הסמכותיות של האתר כשדפים שצברו קישורים מדפי “ריכוזיים” קיבלו ציון סמכותי גבוה. הרעיון יצר עניין רב בקרב קהילת ה-SEO שאימצה את שני המושגים החדשים ואת הציונים כשיטה מומלצת לקידום אתרים. ברט טבק, אשר נחשב לאחד מאבות ה-SEO השתמש במסמך כדי להגדיר שיטה לקידום אתרים.
אבל… בעוד שאנשי SEO השתמשו באלגוריתם HITS, לגוגל לא היה כל חלק בכך. כך יצא שבשנת 2002 פרסם טבק מאמר שהמלצותיו הפכו לאורים ותומים כשבתוך כך עלה גם הרעיון לקשר את האתר או דפי האתר לאתרים סמכותיים חיצוניים.
גוגל מעולם לא אישרה את יתרונות הקישורים לאתרי סמכות
על אף שכמעט כל ההמלצות אותן העלה טבק במאמרו אומצו על ידי אנשי SEO, גוגל מעולם לא אישרה כי קישור לאתר בעל סמכות אכן טוב לאתרים. עכשיו, 19 שנה לאחר ההמלצות השאלה האם יש מקום לקישורים לאתרי סמכות עדיין רלוונטית.
על פי מולר, בעבר, אנשים היו יוצרים אתרים בסיסיים ולעתים אפילו אתרי זבל ובתחתית הם שמו קישורים לאתרים סמכותיים מתוך תקווה שגוגל ואנשים יגידו כי “זה חייב להיות אתר סמכותי עם קישורים כאלו”. בתחילה זו הייתה טכניקת ספאם ומולר אומר כי ספק אם היא עבדה.
מולר אישר כי מבחינת הגולשים, יכולה להיות תועלת לקישורים יוצאים וכי מדובר בפרקטיקה טובה במקרה בו התוכן באתר מפנה לדף אחר שיכול לעזור להם. עם זאת, הקישור לא יעזור במקרה של אתר לא איכותי והוא לא ישנה דבר מבחינת קידום האתר. במילים אחרות אומר מולר כי אין בסיס לכך שקישורים לאתרי סמכות טובים ל-SEO.