לפני מספר שבועות, הרשת געשה בשמועות על כך שחברת OpenAI אולי תשיק בקרוב מנוע חיפוש משל עצמה. חשיבות המהלך, אם הוא יקרה היא שייתכן שהחיפוש המסורתי כבר לא יהיה רלוונטי יותר. הסברה הזאת באה לידי ביטוי במציאות יותר ויותר, כאשר אנו רואים שגוגל עובדת על תהליך מתמשך של הוצאת פיצ’רים של בינה מלאכותית שישתלבו בחיפושים כמו ה-SGE. אם מנועי החיפוש מבוססי הבינה המלאכותית יחליפו את החיפוש המסורתי, זה עשוי לשנות כליל את מהות עבודתם של מקדמי האתרים – או להפיג את הצורך בה.
עכשיו זה רשמי: OpenAI משיקה מנוע חיפוש
“היום, אטלנטיק מכריזה על שותפות תוכן ומוצר אסטרטגית עם OpenAI, הממצבת את אטלנטיק כמקור חדשות מובחר בתוך OpenAI”
כך הוכרז באתר של המגזין The Atlantic לפני מספר שבועות. זה היה רק שבועיים אחר כך, כשהתבצע הראיון עם מנכ”ל אטלנטיק בנוגע לעסקה שחתמו ביניהם, ובו זה הפך למידע פומבי: OpenAI עומדת להשיק מנוע חיפוש.
בראיון לאתר The Verge אמר תומסון, מנכ”ל Atlantic:
“חיפוש בתוך ChatGPT הוא דרך חשובה לניווט באינטרנט – כך שעדיף לנו להיות שם מאשר לא להיות שם”
הוא גם הוסיף ואמר, שהם עדיין לא בנו את מוצר החיפוש אך הצהירו שיבנו אותו.
האם OpenAI תלך “ראש בראש” עם גוגל?
בתחום מנועי החיפוש, תכונת החיפוש החדשה של ChatGPT אכן מציגה את עצמה כמתחרה הוגנת לענקיות בתעשייה כמו גוגל, אך עם זאת היא עדיין מציגה מגבלות בסוגים שונים של שאילתות – ומונופול המומחיות לאלגוריתמים הטובים ביותר לסדר וארגון של מידע ברשת, עדיין נותר של גוגל. למרות האילוצים הללו, נראה שהתפוצה של ChatGPT דווקא ממשיכה לגדול באופן משמעותי. למעשה, צ’אט הבינה המלאכותית רשם שיא השנה של 2.9 מיליארד ביקורים, מה שמסמן עלייה של 96% בתנועה בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. העלייה שוברת השיאים הזו, לא רק מראה לנו כמה אנחנו כחברה מתבססים יותר ויותר על פתרונות AI, אלא אולי גם תשנה את הדרך שבה אנחנו צורכים מידע ביומיום. אולי זה, מה שיהפוך את החיפוש המסורתי למיותר.