לשכת אובמה קוראת לחקיקת פוליסת פרטיות גולשים באינטרנט

רועי בן עמי

לשכת אובמה שלחה בקשה לקונגרס האמריקאי להעביר הצעת חוק שתהווה סוג של אמנת “חוקי יסוד” או “חוקי בסיס” של פרטיות הגולשים באינטרנט. נושא שכבר הרבה מאוד זמן מדובר בלי שום דבר מוצק לטעון עליו.

מה שכן, נראה שהתזמון של אובמה מגיע קצת באיחור, שכן בשים האחרונות עלה הרבה עשן בנושא הגנת הפרטיות של הגולשים באינטרנט.

רק לא מזמן רשות המסחר הפדרלית בארה”ב (FTC) הענישה את חברת Chitika בעקבות הטעית גולשים ופגיעה בפרטיותם. כמו חברות פרסום רבות אחרות, צ’יטיקה בוחרת פרסומות על סמך הרגלי הגלישה של המבקרים באמצעות שתילת עוגיות (קוקיס).

צ’יטיקה אמנם הציעה קישור שיסיר את העוגיות האלו, אך לא ציינה כי לאחר עשרה ימים ההסרה עצמה מוסרת והעוגיות נשתלות שוב במחשב של המשתמש. כל זה נמשך כמעט שנתיים, מ-2008 ועד 2010.

אחד האיגודים הגדולים בעולם שמאגד יחדיו מפרסמים רבים ברשת נקרא NAI. כל רשת השייכת לארגון (בין היתר גוגל ויאהו) מתחייבת שהסרת העוגיות תהיה תקפה לחמש שנים. צ’יטיקה לא שייכת ל – NAI ולכן לא עברה למעשה על שום כלל אתיקה “מקצועי”. מכיוון שבעצם גם לא קיים שום חוק פדרלי כנגד התופעה, ה – FTC הסתפק בהטלת סנקציות בלבד עקב ההטעיה עצמה. החל מ- 2010, ההסרה תהיה תקפה לעשר שנים וקישור להסרה יופיע בכל מודעה ברשת.

לשכת המסחר הפדרלית הציגה מסמכים מסוג הצעת החוק של אובמה ביחד עם קריאה לפעולה מהציבור הרחב שיתמוך בהם, חברות מודעות רבות הציגו טענות שדבר מסוג זה חייב לקבל לגיטימציה בחוק האמריקאי. למען האמת, הציבור גם הראה רעש בנושא.

אולי לא בסגנון הפגנות ושביתות רעב. אבל פוסטים זועמים בבלוגים, קריאה לפעולה מן הממשל באתרי web2.0, במדיה החברתית ועוד.

האמת היא שהממשל האמריקאי הכריז על פתיחת “ועידת” פוליסת פרטיות שמטרתם תהיה לחוקק משהו מהסוג הזה. היועץ האישי של אובמה לענייני פוליסות מידע (כן, גם אני לא ידעתי שקיים דבר כזה…), אמר בכנס עיתונאים שהמטרה של יצירת פוליסה כזו היא לתת איזשהו מענה לאבטחת הפרטיות של הגולשים באינטרנט ובאותו זמן לאפשר לעסקים אינטרנטיים להמשיך את הפרקטיקות שלהם ללא הפרעה.

ככה שהיה ברור כבר הרבה זמן שהצעת חוק מסוג זה תצוץ. השאלות היחידות היו מתי ואיך.

מה שמעניין, שהמטרה האמיתית מאחורי העניין הזה היא פחות הגנת הפרטיות של הגולשים. אלא לאפשר לגולשים לחתום על הסכמים, לנדב מידע פרטי ועוד עם אתרי אינטרנט. אחרי הכל, כשהקניות לא דורשות ממכם לצאת מהבית, הצרכנים נוטים לקנות יותר.

מקורות פנימיים בתוך וושינגטון טוענים שממשל ארה”ב מתכנן לשתף פעולה בעניין עם ארצות אחרות כמו האיגוד האירופאי ואולי מדינות באסיה.

אז מה אתם אומרים, ישראל תראה פוליסת פרטיות חוקית עוברת בכנסת? עם קצת לחץ מארה”ב אני מאמין שהכל יכול לקרות.

שתפו:
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
1335
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
923
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
410
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
108149
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102556
מדיה חברתית
דנה רוזן
83216
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.