לידיעה המקורית ב-Search Engine Land
עד כה, אתרים שזכו לקבל Featured Snippet (“קטע מידע מומלץ”) בתוצאות החיפוש, נהנו גם מתוצאה אורגנית רגילה שלרוב היתה ממוקמת במקומות #1 עד #10, או לכל היותר בעמוד השני של התוצאות. אך כעת דברים עשויים להשתנות עם פיילוט חדש שגוגל התחילה לערוך השבוע, ובו אתרים שיש להם סניפט בתוצאות לא מקבלים תוצאה נוספת.
על פי ידיעה באתר The SEM Post שפורסמה לפני יומיים (15/5), כתובות URL שהופיעו בתוצאות החיפוש כסניפט, לא הופיעו פעם שניה בתוצאות כפי שהיה עד כה. כלומר, אם האתר מוצג כבר פעם אחת בתוצאות והוא מוצג כסניפט, הוא לא מוצג בהן פעם נוספת גם כתוצאה אורגנית רגילה.
בארי שוורץ מ-Search Engine Land העלה 2 צילומי מסך בהם ניתן לראות את השינוי. בצילום הראשון ניתן לראות את המצב הרגיל – סניפט שלאחריו מופיעה גם תוצאה רגילה מאותו האתר:
בצילום השני – אותו צילמה ג’ניפר סלג, כותבת הידיעה ב-The SEM Post – רואים כיצד התוצאה השניה מהאתר חסרה, ורק הסניפט נשאר:
לדברי שוורץ, גוגל אישרה שמדובר בניסוי, וכן ציינה שכרגע לא מדובר בשינוי קבוע (אם כי בדומה לניסויים אחרים שגוגל ערכה בעבר, הוא עשוי להפוך לקבוע בעתיד). לכך צירפה החברה הצהרה על פיה “אנחנו תמיד מתנסים בדרכים להפוך את חווית המשתמשים שלנו לטובה ביותר שיכולה להיות, אך אין לנו מה להודיע נכון לעכשיו.”
כפי שניתן להבין מהצילומים שלעיל, השינוי עדיין לא מופיע אצל כולם. כן ידוע שהוא תקף גם למובייל וגם לדסקטופ. כעת לא נראה שהניסוי מתבצע בכל העולם; הוא מופיע בתוצאות ב-Google.com (גוגל ארה”ב) וב-Google.ca (גוגל קנדה) אך לא ב-Google.co.uk (גוגל בריטניה) או Google.co.au (גוגל אוסטרליה). לחלופין, יתכן שגוגל משחררת אותו באופן הדרגתי. גם אנשים שראו את השינוי פעם אחת לא בהכרח יצליחו לשחזר אותו, גם לא ממחשבים או דפדפנים שונים.
מה צפויות להיות ההשלכות של שינוי כזה?
לדברי סלג, יש היגיון בשינוי זה, הן עבור המשתמשים והן עבור בעלי האתרים. מבחינת המשתמשים, אין יתרון בקבלת אותה תוצאה פעמיים באותו חיפוש – פעם כסניפט ופעם כתוצאה רגילה, במיוחד לאור העובדה שברוב המקרים 2 התוצאות נמצאות בסמיכות זו לזו ובראש רשימת התוצאות. מבחינת בעלי אתרים שאין להם סניפט, השינוי מפנה מקום בתוצאות 1-10 שהם יכולים להתחרות עליו, ועשוי להגדיל את כמות ההקלקות לאתר שלהם, במקרה שהסניפט הקיים (של אתר מתחרה) לא מספק תשובה טובה מספיק.
לצד זאת, לאתרים שמעוניינים בסניפט יהיה כנראה קשה יותר לגנוב אותו מהמתחרים, שכן הם לא יודעים באיזה מיקום האתר המתחרה היה אמור להופיע. ואילו אתרים שכבר יש להם סניפט, ככל הנראה לא צפויים לחוות שינוי דרמטי בהקלקות מכך שהתוצאה השנייה הוסרה, שכן הסניפט מהווה תוצאה שבולטת באופן דרמטיעל רקע התוצאות האחרות בעמוד ולא ברור מה התוצאה הנוספת תורמת לו.
כבר ראיתם? דווחו!
מישהו מכם כבר הבחין בשינוי? אני הרצתי כמה חיפושים באנגלית ב-Google.co.il וב-Google.com ולא ראיתי. תנסו גם ותדווחו בתגובות! נשמח גם לשמוע מה ההשלכות שאתם צופים לשינוי כזה, במידה שכן יהפוך לקבוע. דברו איתנו 🙂