[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל משנה את מספר התוצאות הלוקאליות משבע לשלוש
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
גוגל עדכנה את מספר התוצאות הלוקאליות כך שבמקום להראות שבע תוצאות בכל מקבץ, ייראו רק שלוש. כמו כן, המפה שמעל התוצאות היא יותר ממוקדת באופן דומה להצגת התוצאות המקומיות בסלולאר. בעוד שלושת העסקים הראשונים שהיו בכל מקבץ בוודאי ירוויחו מכך, ארבעת העסקים האחרונים שעכשיו כבר לא מופיעים, בוודאי לא ישמחו מהעניין.
דובר גוגל מסר ל – SEL ש-“גוגל תמיד בוחנת כיצד להביא את חווית החיפוש הטובה ביותר עבור משתמשיה והשינוי הזה מספק לאנשים מידע יותר רלוונטי, הכולל תמונות, ביקורות ומחירים עבור חיפושים שיש להם כמה תוצאות עבור מיקום נתון”.
עד כמה שיכולנו לראות, שינוי זה עדיין אינו מופיע בגוגל ישראל.
פייסבוק מכריזה על עוד דרכים בהן עסקים ואנשים יכולים לתקשר ביניהם
לפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק לעסקים
פייסבוק הכריזה על עוד שתי דרכים חדשות בהן עסקים ואנשים יכולים לתקשר ביניהם. הדרך הראשונה היא באמצעות שליחת הודעה פרטית ישירות דרך פרסומות של עסקים מסוג Local Awareness. ההודעה עצמה נשלחת ממש כמו הודעה פרטית מהדף ובעל העסק יכול לראות איזו פרסומת התחילה את השיחה.
הדרך השנייה היא להגיב לתגובה פומבית בדף דרך הודעה פרטית כדי לפתור תלונות של לקוחות בדרך דיסקרטית ואפקטיבית יותר. אנשים אחרים שרואים את התגובה, יוכלו לראות שהיא נענתה באופן אישי ומי שמעוניין בכך, יכול לבטל את האופציה להגיב לו באופן אישי, וכך להכריח את בעל העסק לענות באופן פומבי…
עוד תכונה חדשה היא סימון של עמודים שמגיבים ליותר מ-90% מן הפניות בזמן חציוני של 5 דקות או פחות, אם כי כל מנהלי העמודים יוכלו לראות מעכשיו כמה מהר הם מגיבים. בנוסף, הם יוכלו לנהל את כל ההודעות ממקום אחד בקלות יתרה. (Bulk Edit).
סקר: אתרים לא ידידותיים למובייל נעלמים מראש תוצאות החיפוש של גוגל
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
לפי סקר חדש מ-Moovweb ייתכן שעדכון האתרים הניידים של גוגל היה יותר משמעותי ממה שחשבנו. החברה בדקה 1000 מילות מפתח חשובות במגוון של תעשיות ומצאה שב-83% מהפעמיים, התוצאה הראשונה הייתה מותאמת למובייל וב-81% מהפעמיים, שלושת התוצאות הראשונות היו מותאמות למובייל.
כמו כן, 77% מן התוצאות בעמוד הראשון היו מותאמות למובייל – אך נתון זה השתנה מתעשייה לתעשייה כאשר בקרב הקמעונאים הוא היה הגבוה ביותר (80%) ובקרב אתרים הקשורים לתחבורה הוא היה דווקא הנמוך ביותר (66%).
כמובן שמעניין היה להשוות את התוצאות האלו לתקופה המקבילה שלפני השינוי, אבל גם בלי ההשוואה הזו ברור שאתרים שאינם מותאמים לנייד אכן מדורגים נמוך בתוצאות החיפוש.
שאלות ותשובות על פנדה 4.2
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
אתר SEL ערך סבב של שאלות ותשובות עם גוגל בנוגע לפנדה 4.2. הנה עיקרי הדברים שאולי לא ידענו עדיין:
- גוגל מתכוונת שהעדכונים הבאים של פנדה יהיו מתמשכים והדרגתיים דרך האלגוריתם הראשי למרות שהם עדיין לא שם… ובכל מקרה, הם עדיין לא יהיו לגמרי בזמן אמת.
- עמודים שונים באתר עלולים להיות מושפעים מהעדכון בזמנים שונים בגלל הזמן הרב מאוד שלוקח לראות את ההשפעה המלאה…
- למרות שפנדה עצמו משפיע על כל האתר, אסור לשכוח שיש יותר מ-200 סיגנלים שונים שמשפיעים על הדירוג ולכן לא כל העמודים יושפעו באותו האופן
- מי שייפגע על ידי העדכון יצטרך כנראה לחכות עד 2016, אז צפוי עדכון פנדה הבא באיזושהי נקודת זמן. (כמו מרווח הזמנים בין פנדה 4.1 לפנדה 4.2).
יוטיוב נפטרת ממספר הצפיות 301 הידוע לשמצה…
צוות יוטיוב הודיע דרך החשבון שלו בגוגל פלוס שהחברה נפטרת ממספר הצפיות 301. כזכור, עד כה, כאשר וידאו היו מגיע ל-301, הוא היה “נתקע” במספר הצפיות הזה ועובר בדיקות ספאם, אך לפעמיים התהליך היה יכול לקחת מספר שעות.
לעומת זאת, מעכשיו התהליך מתבצע בזמן אמת כאשר האלגוריתם של יו-טיוב יודע בוודאות אילו צפיות הן אמיתיות ואילו לא, ולכן מספר הצפיות האמיתי מוצג כסדרו.