[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל משנה את התאמות הביטויים בממומן
אחת הבעיות שנוצרה לפני כשנה, כאשר גוגל יצרה את Same-meaning Close Variants – הייתה שהתאמה לביטוי הייתה מדויקת יותר מההתאמה המדויקת. כעת, עם העדכון החדש, הבדיחה נגמרה.
ב-2014 גוגל החלה להפעיל את אפשרות ה- Close Variants על כל הקמפיינים, שכללה הטיה לרבים, שגיאות כתיב ווריאציות קרובות נוספות. זו הייתה תחילת הדרך של התאמה מדויקת, ואז ב-2017 נוספה האפשרות שכללה התאמה לשאילתות עם סדר מילים שונה. לפני כשנה גוגל הוסיפה את המילים בעלות משמעות דומה, מה שגרם להיפוך התפקידים הלא מוצלח בין התאמה מדויקת והתאמה לביטוי.
כעת הגיע התיקון בדמות הרחבת המילים בעלות משמעות דומה גם להתאמה לביטוי ולהתאמה רחבה. ההרחבה תאפשר לכלול מילים נרדפות ומילים עם כוונה זהה. גוגל טוענת שהבינה המלאכותית שלה התקדמה מספיק כדי למלא את החללים, אבל התגובות בתעשייה צוננות מתמיד. מנהלי קמפיינים חוששים שבכך יתווספו עוד מילים לא רלוונטיות ואפילו פחות שליטה, מה שייאלץ אותם להשתמש במילות מפתח שליליות יותר מאי פעם.
יותר תמונות בגוגל לעסק שלי = יותר תועלת לעסק
מחקר של Bright Local סקר מעל חצי מיליון תמונות ביותר מ-15,000 פרופילי גוגל לעסק שלי. המחקר מראה קשר חזק בין כמות התמונות בפרופיל, ובין קליקים, שיחות טלפון ושאר ביצועים.
פרופילי GMB עם יותר מ-100 תמונות מקבלים:
- 520% יותר שיחות טלפון.
- 1,065% יותר כניסות לאתר.
- 2,771% יותר בקשות להוראות הגעה.
- 960% יותר הופעות בתוצאות החיפוש.
- 3,459% יותר הופעות במפות.
- 713% יותר הופעות בחיפושים גנריים (Discovery Search – קטגוריה, מוצר או שירות).
- 1,038% יותר הופעות בחיפושים ישירים (Direct Search – שם עסק או כתובת).
כדי לשלב בפרופיל ה-GMB שלכם כמה שיותר תמונות, הוסיפו תמונות בעצמכם או בקשו מלקוחות להוסיף תמונה (ועל הדרך גם חוות דעת, אם אפשר). אם יש לכם עסק פיזי, אפשר לבקש מלקוחות להצטלם בתוך העסק ולהעלות את התמונות לפרופיל שלכם.
חדש בסנאפצ’ט: פרסום בסיסי ב-3 שלבים מהירים
חברת סנאפצ’ט הודיעה על אפשרות פרסום חדשה ומהירה ב-3 שלבים קלים. הפיצ’ר החדש נקרא Instant Create (בניגוד לאפשרות הפרסום המתקדמת יותר הנקראת Advance Create), והוא מאפשר למפרסמים מוגבלים באמצעים ו/או ניסיון, לקבל חשיפה מהירה וצבירת ניסיון בפלטפורמת הפרסום של האפליקציה.
שלבי העבודה:
- בוחרים מטרה – כניסות לאתר, התקנת אפליקציה או כניסות לאפליקציה.
- מקלידים את כתובת אתר העסק.
- בוחרים טרגוט.
אין צורך לטרוח על קריאייטיב – המערכת תשאב תמונות מהאתר ותנסח מודעות בעצמה. אם בכל זאת תרצו, יש אפשרות להעלות תמונות משלכם, ו/או להשתמש בתבניות המודעות הפופולריות ביותר באפליקציה.
גוגל מאחדת את מדידת Web/App באנליטיקס
עד היום, כל הקמה של נכס חדש בגוגל אנליטיקס חייב אותנו לבחור האם מדובר באתר (Analytics) או באפליקציה (Firebase). כעת גוגל מציעה אפשרות נוספת המאחדת בין שני הסוגים – ומאפשרת מדידת Cross Platform חדשה.
המדידה בפיצ’ר החדש מבוססת איוונטים (Event-based Measurement), בדומה לפייסבוק ומיקספאנל, ובניגוד לצורת המדידה הרגילה של אנליטיקס. כעת ניתן ליצור ולמדוד איוונטים בצורה אוטומטית ובלי סיבוכים מיותרים (ראו תמונה בהמשך).
האיחוד מאפשר לחלץ מידע כגון כמה משתמשים אמיתיים יש לנו (בלי קשר לפלטפורמה), היכן מתרחשות רוב ההמרות (ווב / אפ), איזה אפיק שיווקי יעיל יותר וכן הלאה. כמו כן הפיצ’ר המאוחד מציע כמה כלים חדשים שמאפשרים גרירה והצגה ויזואלית של מידע (Exploration), היכן המשתמשים נכנסים ו/או עוזבים (Funnels) ומהם השלבים במסע הלקוח ומדוע הוא המיר / לא המיר (Path Analysis).
נכון לעכשיו מדובר בגרסת בטא, שתהיה זמינה לכולם בשבועות הקרובים.
גוגל מצמצמת את התלות שלה בפרסום
האם ענקית הפרסום המקוון חוזה את העתיד, ומסיטה יותר משאבים לכיוונים שאינם מבוססי פרסום?
גרף שפורסם על ידי חברת המחקר Statista, בהתבסס על דיווחי גוגל/אלפבית, מציג עלייה בהכנסות מנכסים שאינם מבוססי פרסום (כאחוז מסך ההכנסות של החברה).
בשנת 2009 ניתן לראות ש-3.2% מההכנסות של גוגל שויכו למוצרים ושירותים שאינם מבוססי פרסום, בשווי 800 מיליון דולר באותה שנה: מכירת אפליקציות, רכישות מתוך אפליקציות (In-app purchases), מוצרי תוכן דיגיטליים, חומרה, רישיונות ותשלום על שירותים שונים. החל מ-2014 נכנסו לתמונה גם שירותי אינטרנט וטלוויזיה לצד שירותי מחקר ופיתוח, עד שבשנת 2018 עלה חלקן של ההכנסות שאינן פרסום לכדי 15% מסך ההכנסות בשנה זו – 20.5 מיליארד דולר.
כענקית טכנולוגיה שתלויה כמעט לחלוטין בפרסום מקוון, כנראה שגם גוגל מבינה שבכל אסטרטגיה שיווקית נבונה – לא שמים את כל הביצים בסל אחד. יד המקרה או תוכנית מגובשת ליום הדין? כנראה שלא נדע בקרוב.