פייסבוק מבטלת את חלון ההמרות של 28 יום
עד היום פייסבוק אפשרה לבחור את טווח הזמן שבו ההמרה תקבל קרדיט – יום אחד, 7 ימים או 28 ימים. כעת, מטעמי שמירה על פרטיות, מסירה פייסבוק את חלון 28 הימים. אם נדייק: שינויי הפרטיות שניתכים לאחרונה על תחום הדיגיטל, לא יאפשרו יותר לבצע מעקבים לטווחי זמן ארוכים (לדוגמה – הסרת עוגיות צד שלישי בדפדפן כרום בשנתיים הקרובות).
לפיכך החל מ-12 לאוקטובר 2020 האפשרות לבחירת חלון 28 יום לא תהיה קיימת יותר, וכל חשבונות הפרסום יעברו אוטומטית לחלון ההמרות של 7 ימים (גם חלון ההמרות של יום אחד יישאר כפי שהוא). מכיוון שגם ההיסטוריה הרלוונטית לחלון ה-28 יום תימחק, מומלץ לבצע גיבוי של הנתונים עד לתאריך היעד.
כדאי לדעת שהשינוי לא יחול אוטומטית על API המודעות של פייסבוק, כך שחלון ה-28 יהיה זמין דרכו עד ששינויי הדפדפנים יכריעו את גורלו סופית. לאור השינוי המאולץ, פייסבוק הצהירה כעת שחלון ההמרות של 7 ימים הוא מודל מציאותי יותר להשפעתה האמיתית של מודעה.
גוגל שופינג זמין בחינם בכל העולם
בחודש אפריל השנה התבשרנו שגוגל שופינג יהיה זמין בחינם לכל דורש; תחילה בארה”ב ולאחר מכן בכל העולם. אז כעת הגיעה גם זמנו של כל העולם ליהנות מהאופציה הזו, והשירות יהיה זמין ופתוח לכולם החל מאמצע חודש אוקטובר 2020.
כאן המקום לחזור ולהדגיש שמודעות שופינג בחינם רלוונטיות אך ורק לאתרי סחר, המאפשרים רכישה מקוונת של מוצרים. כדי לקבל את החשיפה החינמית יש להשתמש במרכז הסחר של גוגל, ולהעלות פיד מוצרים בקובץ ייעודי. מי שכבר משתמש במרכז הסחר אינו צריך לעשות דבר, והמוצרים יופיעו אוטומטית בנכסי גוגל השונים.
מודעות שופינג בתשלום עדיין יקבלו עדיפות מבחינת מיקומים ותצוגה, והן תמיד יופיעו מעל המודעות החינמיות. למרות זאת התחזיות טוענות שהפרסום החינמי הזה יגדיל את המכירות בארה”ב לבדה במיליארדי דולרים בשנה.
קלאודפלר מציעה שירותי מטמון לוורדפרס
במטרה להאיץ את טעינת האתרים בעולם ולפתור צווארי-בקבוק הנוצרים מאחסון משותף, חברת קלאודפלר מציעה שירותי מטמון ייעודיים לוורדפרס. השירות יכול להיות בחינם (למשתמשי הבלוגים של wordpress.com) או לעלות עד 5 דולר בחודש (עבור אחסון במקומות אחרים). בהמשך יוצע השירות גם לאתרים שאינם וורדפרס.
השירות החדש, שנקרא APO – Automatic Platform Optimization, מאיץ פרמטרים חשובים בעשרות אחוזים לעומת ביצועיהם הרגילים (TTFB ב-72%, LCP ב-23%). השימוש בשירות החדש נעשה באמצעות התקנת תוסף של קלאודפלר – אם האתר יושב על מערכת הבלוגים החינמית של וורדפרס, השירות יופעל אוטומטית בחינם; אם מדובר באחסון אחר, יוצג מסך לפתיחת חשבון ואמצעי תשלום.
טבלת השוואה – לפני ואחרי שימוש ב-APO:
שתי בעיות אינדוקס חדשות בגוגל
בשנים האחרונות גוגל סובל ממבחר בעיות אינדוקס, שמסרבות להיעלם וממשיכות לצוץ מדי פעם בפעם. לאחרונה שוב התרחשה הבעיה, בשני מופעים שונים – בעיה אחת המשפיעה על אינדוקס עמודי מובייל, ובעיה שנייה המשפיעה על קנוניזציה של עמודים (שמסייעת באיתור תוכל משוכפל).
החברה צייצה הודעה רשמית שהבעיות נמצאות בטיפול, וייקח מספר ימים כדי לטפל בכולן. בעיית האינדוקס במובייל משפיעה על 0.2% מהתוצאות החל מראשית ספטמבר, ועד כה שוחזרו רבע מהעמודים המדוברים. בנוגע לבעיית הקנוניזציה, מדובר על השפעה קטנה יותר של 0.02% מהתוצאות החל מה-20 לספטמבר, ועד כה שוחזרו 10% מהעמודים.
אם גם אתם חווים בעיות באינדקס, נשמח אם תשתפו אותנו בתגובות.
חדש באינסטגרם: מרכז הדרכה להקמת חנויות “שופס”
במטרה לסייע לעסקים קטנים ובינוניים, הקימה אינסטגרם מיני סייט ייעודי המספק סיוע, עצות וטיפים בנושא Instagram Shops (אחותה התאומה של פייסבוק שופס; שתיהן ניתנות בחינם החל מחודש מאי השנה). האתר מיועד בעיקר לעסקים שמתחילים לגשש את דרכם באפליקציית שופס, וכולל מדריכי התקנה, שימוש ועוד.
כמה מהמדריכים לדוגמה: כיצד מתקינים ומפעילים לראשונה את החנות באינסטגרם; איך מתייגים; איך יוצרים קולקציות / אוספים; איך ניתן לפרסם (בתשלום) באמצעות מודעות שופינג (בייחוד לקראת החגים המתקרבים בעולם הנוצרי) ועוד. מצוין לכל מי שחיפש הנחיות כיצד להקים את החנות.
ידיעות בקטנה
- דפדפן אדג’ של מיקרוסופט כמעט הכפיל את נתח השוק שלו לעומת אשתקד: 8.84% בספטמבר 2020, ויחד עם אקספלורר מדובר על נתח שוק של 12.72%. הנתונים מציבים את אדג’ במקום השני אחרי כרום (69.9%), כאשר פיירפוקס עם 7.19% במקום השלישי.
- חברת Ahrefs הקימה פלטפורמה חינמית חדשה למנהלי אתרים – Webmaster Tools. ניתן לאמת אתרים, לקבל מידע אודות בעיות ותיקונים שיש לבצע וכן אף לעקוב אחר מידע כגון מיקומים בגוגל, קישורים נכנסים ועוד. היקף הנתונים אמור להיות גדול משמעותית לעומת הקונסולה של גוגל.
- מה יותר חשוב: טקסט העוגן של הקישור או הטקסט שמסביבו? לפי ג’ון מולר, הטקסט שמסביב מקבל רק חשיבות משנית בהשוואה לטקסט העוגן בקישור עצמו.