[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
עדכון פנדה 4.2 כבר כאן
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
עדכון פנדה 4.2 כבר כאן, אבל לפי גוגל, לא רק שחיכינו לו מאז ספטמבר, אלא שעלולים לעבור עוד כמה חודשים ארוכים עד שנרגיש באפקט שלו במלואו (2%-3% מהשאילתות בשפה האנגלית).
התאריך הרשמי של העדכון הוא ה-18 ביולי, אך בהתאם למה שגוגל מסרה, מעט מאוד בעלי אתרים שמו לב אליו. לכן, גם קשה בינתיים להצביע על רשימה של “מנצחים” ושל “מפסידים” כמו שמופיעה בדרך כלל אחרי כל עדכון. עם זאת, דווקא ברי שוורץ מ – Search Engine Roundtable טוען שהעדכון כבר השפיע עליו לטובה לאחר שהאתר שלו נפגע באחד מהעדכונים הקודמים.
כיצד גוגל מתייחסת לדומיינים החדשים?
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל
ג’ון מולר פרסם סדרה של שאלות ותשובות המתייחסות לדומיינים החדשים (gTLDs). הנה הנקודות העיקריות :
- מילות מפתח בסיומת לא מהוות שום יתרון או חיסרון מבחינת גוגל
- גוגל יכול לקרוא גם סיומות בתווים זרים
- לסיומות של מותגים יהיה את אותו המשקל כמו סיומות אחרות וגוגל יקרא אותן באותו האופן. כלומר, יהיה צורך לטרגט את האתר מבחינה גיאוגרפית בכלי מנהלי האתרים.
- גם סיומות כמו .london או bayren. הן לא סיומות מקומיות בעיני גוגל, לפחות לא בינתיים… (ממש כמו .asia או .eu כיום)
- סיומות מקומיות אמיתיות כמו למשל .co.il הן עדיין כאלו שגוגל מתייחס אליהן בתוצאות החיפוש ונותן להן עדיפות לפי המיקום הגיאוגרפי של המשתמש.
- מעבר של דומיין מכתובת ישנה לכתובת חדשה עדיין יתבצע באותו אופן כמו פעם וכדאי לקרוא את התיעוד של גוגל בעניין.
SimillarWeb רוכשת את Swayy
SimillarWeb הישראלית המספקת שירותי ניתוח תנועה לאתרים ולאפליקציות סלולאריות רכשה את הסטארטאפ הישראלי Swayy תמורת מספר מיליוני דולרים לפי ההערכות.
Swayy מספקת כלי אנליזה למנהלי מדיה חברתית ומאפשרת להם לראות את הכתבות האחרונות שעניינו את חברי הדף ומספקת המלצות תוכן נוסף שיכולות לעניין את האוהדים או העוקבים (הפלטפורמה תומכת בפייסבוק, טוויטר ולינקדין).
מנכ”ל SimillarWeb, אור עופר, מסר כי “הצוות של Swayy מוכשר בצורה יוצאת דופן. עקבנו אחרי הפעילות שלהם מזה זמן מה. כאשר ההזדמנות הנכונה הגיעה, לא היססנו לשנייה ומיזגנו אותם אל תוך SimilarWeb. השאיפות הן גדולות ומעידה על כך הצמיחה המאסיבית ב-12 החודשים האחרונים, כאשר גדלנו מ-70 ל-200 עובדים ונמשיך בגדילה. צוות Swayy יעזור לנו להעמיק ולשפר את איכות המוצרים הרבים שלנו כבר מהרגע הראשון. נמשיך לגייס את האנשים הטובים ביותר בתנאים הטובים ביותר”.
העסקה היא עסקה מסוג Acquire, כך שהטאלנטים שהקימו את Swayy יצטרפו ל-SimillarWeb ושאר העובדים יפוטרו.
טוויטר מציגה טרגוט לאירועים
טוויטר מציגה דרך חדשה למפרסמים לטרגט אירועים חשובים מבלי לחפש מילות מפתח או האש טאגס בעצמם…התכונה החדשה כוללת שלושה מרכיבים עיקריים : יומן האירועים, תובנות על אירועים ואקטיביזציה של אירועים.
יומן האירועים מאפשר לצפות מראש באירועים הקשורים לחגים, אירועי ספורט, שידורי טלוויזיה, מוזיקה ופוליטיקה בארה”ב, אנגליה, צרפת, יפן וברזיל. ניתן לסנן את האירועים לפי מיקום, תאריך או סוג חודשים לפני שהם מתקיימים.
בתוך התובנות של כל אירוע אפשר לראות מידע המתבסס על השנה שעברה כמו למשל מספר כולל של תפוצת גולשים, חלוקה מגדרית, חלוקה לפי מכשירים, כמו גם את הציוצים, מילות המפתח וההאש טאגס שעוררו הכי הרבה מעורבות בקרב הגולשים.
אקטביזציה של אירועים – באמצעות לחיצת כפתור אחת אפשר ליצור קמפיין שמטרגט את קהל היעד של אותם האירועים שנבחרו מראש ולשלב מסננים נוספים כגון שפה, מגדר ומכשיר.
מעדויות ראשוניות של משתמשים שהשתתפו בשלב הבטא, משתמע שמדובר בכלי חזק ביותר עם אחוזי מעורבות גבוהים ועלויות נמוכות יחסית.