[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל מאשרת שינויים באלגוריתם החל מאמצע החודש
באופן לא שגרתי, גוגל אישרה ל – Search Engine Land שהיא ביצעה כמה שינויי אלגוריתם בחודש האחרון. למרות שהדובר של גוגל מסר שמדובר ב”כמה שינויים קטנים”, התזוזות בעמודי התוצאות היו כנראה גדולות למדי.
לדוגמה, הכלים של SEMRush זיהו תנודות בעוצמות שונות כתלות בקטגוריות שונות. בין הקטגוריות היותר תזזיתיות: מכוניות וכלי רכב, כושר וטיפוח עצמי, חדשות וספורט בדגש על המובייל.
לעומת זאת, ל-Searchmetrics הייתה אבחנה מעניינת משל עצמם: לדבריהם, אתרים שלא השתמשו במבנה של Schema.org לציון פריטי מידע, גם כן נפגעו מהעדכון.
שתי האבחנות האלו מתיישבות היטב עם רשימת ההמלצות שגוגל פרסמה בבלוג שלה עבור מנהלי אתרים בנוגע להתאמת האתר שלהם ל-Mobile First.
בנוסף לכך, ברי שוורץ ערך ניתוח משל עצמו שהסתמך על מאה אתרים שונים. הוא מצא שאתרים רבים שנפגעו השתמשו בערבוביה של מילות מפתח בעמודי הנחיתה שלהם. לדוגמה, רשימה ארוכה של יעדי נופש.
אגב, משיטוט קצר בקבוצות הפייסבוק בארץ, אין כמעט התייחסויות להשפעות של שינויי האלגוריתם, למרות שהוא כן אוזכר.
חיפושים מומלצים במובייל ומודעות טקסט עם תמונה
לפני זמן מה, גוגל החליפה את הצורה הקלאסית של ה-Sitelinks במובייל במעין כפתורים עגולים והוסיפה רשימה של תוצאות שעוד אנשים מחפשים באמצע העמוד.
עכשיו היא הולכת צעד אחד קדימה ומציגה עמודי תוצאות מקוצרים עם קישורים לחיפושים נוספים דרך הכפתורים האלו ואפשרות לראות עוד תוצאות באמצעות קישור תחתון. על פי צילומי המסך שנתפסו ברשת, העמודים האלו נראים כך:
גוגל אשרה שמדובר בניסוי, אבל עם כל השינויים בעמודי התוצאות במובייל, זו לא תהיה הפתעה גדולה אם הניסוי הזה יהפוך לקבוע.
עוד תוספות לתוצאות היא הצגה של מודעות ממומנות עם תמונה בתוך עמודי התוצאות המרכזיים של גוגל (לא באתרים חיצונים, יו-טיוב וכו’), משהו מתבקש שלא ברור איך לא הופיע עד עכשיו. נראה שגוגל שולפת את התמונה וגם טקסט נלווה ישירות מעמוד הנחיתה עצמו.
הסוף לקטעי וידאו מתפרצים?
אחת התופעות היותר מרגיזות בזמן האחרון היא תופעת מודעות הוידאו שמתחילות להתנגן עם צליל באופן אוטומטי ופתאומי.
לפי אתר לייף האקר, גרסה 64 בטא של דפדפן כרום משתיקה את הסרטונים הללו, ובגרסה הסופית (שתצא מתישהו בחודש הבא) היא כנראה תוכל גם לחסום אותם לגמרי. פברואר 2018 הוא התאריך הסופי בו כרום יתחיל לחסום באופן אקטיבי וכברירת מחדל מודעות פולשניות באתרים מסוימים ובמקרה שבעל האתר לא יבצע שינויים, יחסמו כל המודעות בו.
גוגל מוסיפה כלי חדש לתוצאות עשירות
בשנים האחרונות גוגל עשתה לא מעט מאמצים להוסיף לתוצאות החיפוש מידע נוסף מעבר לכותרת ולתיאור של כל אתר, אבל קראה לכל אחד מהם בשם מעט שונה. עכשיו היא סוף סוף החליטה לעשות סדר ולקרוא לכל סוגי המידע האלו בשם “תוצאות עשירות” (Rich Results) וגם לשחרר אתר חדש שמאפשר לראות את כל המידע הזה במקום אחד. הכלי (שלא קשור ל-Search Console) לא רק מציג ניתוח על כל המידע שנמצא בדף, אלא גם מציין האם ניתן להוסיף לדף מידע מובנה.
לצערינו, כרגע הכלי תומך רק בתוצאות עשירות מסוגים מסוימים כמו מתכונים, משרות, סרטים וקורסים. הנה התוצאות שמתקבלות מדף של סרט באתר Seret:
פייסבוק מבצעת עוד שינויים להידוק האבטחה ומלחמה בספאם
פייסבוק הייתה אחת הפלטפורמות הראשונות שהשתמשה בזיהוי פנים בשביל לזהות פרצופים מסוימים ואפשרה לגולשים לתייג אותם. אולי כתגובה למגמות האחרונות בשוק, פייסבוק משתמשת עכשיו בטכנולוגיה הזו גם בשביל להזהיר משתמשים מפני זיופים וניצול לרעה של הפרופילים שלהם.
בפוסט המקורי של פייסבוק שעלה ביום שלישי האחרון, פייסבוק עדכנה שמדובר בתכונה חדשה שלא חובה להשתמש בה, אך היא תעניק למשתמשים את היכולת לקבל התראה כל פעם שמישהו מעלה תמונה הכוללת אותם, אבל לא תייג אותם. עוד יתרון של התכונה הזו היא שכבדי ראייה יוכלו לזהות אנשים באותה הדרך אפילו אם הם לא מתויגים.
הבעיה? פייסבוק לא תתריע אם אתם לא שייכים לקהל היעד שפוסט עם התמונה חשוף אליה, כך שאם מישהו ממש ירצה ליצור פרופיל מזויף עם התמונה שלכם, הוא יוכל להמשיך בשלו בלי הפרעה אם יידע איך להיזהר. עוד שאלה: מה קורה אם אחד מהחברים הקרובים שלנו מעלה תמונה ולא מתייג אותנו? אם נפעיל את האופציה הזו שאמורה להגן עלינו, זה אומר שנתחיל לקבל התראות כל שלישי וחמישי?!
עדכון נוסף שאמור לצמצם את כמות הספאם בניוזפיד, פועל כנגד עמודים שמעודדים את האוהדים שלהם לעשות לייק או לשתף את הפוסט דרך הפוסט עצמו. על פי פייסבוק (שמציגה גם כמה דוגמאות), הפוסטים האלו נכנסים תחת ההגדרה של “פיתיון למעורבות” (engagement bait) ועשויים להשפיע לרעה על הנראות של הדף בפיד אם המנהלים שלו ימשיכו להשתמש בטקטיקה הזו באופן עקבי וסיסטמטי. אגב, גם עמודים שיפיצו הלאה פוסטים כאלו עשויים לראות ירידה בדירוגים.
האם מדובר בצעד הוגן? התשובה היא כנראה סובייקטיבית ותלויה באיזה צד בדיוק אתם נמצאים… אבל יש לא מעט משתמשים ועמודים שמפיצים פוסטים בלי ערך אמיתי או מפנים לקישורים בעייתיים, כך שפייסבוק לא יכולה פשוט להתעלם מהתופעה הזו אם היא רוצה לשמור על שביעות הרצון של הגולשים.
מה דעתכם?