חדש בווצאפ: העברת תשלומים בין אנשים פרטיים
ב-15 לחודש הכריז מארק צוקרברג על שירות Facebook Pay – העברת כספים ותשלומים ישירות באפליקציית וואטסאפ. פייסבוק PAY כבר קיים מזה זמן מה, אבל האופציה להעברת כספים בין אנשים פרטיים היא עניין חדש. כרגע האפשרות פתוחה רק בברזיל לצורכי ניסיון, ומן הסתם תתרחב בהדרגה לשאר העולם בהמשך.
אם וכאשר זה יגיע גם אלינו – מה יקרה לאפליקציות התשלומים של הבנקים בישראל, כגון ביט או פפר? אם ניקח לדוגמה את המודל הניסיוני בברזיל, הרי שפייסבוק משתפת פעולה עם הבנקים המקומיים כדי לתפעל את השירות. האם הבנקים הישראלים יוותרו כל כך בקלות על האפליקציות שלהם? נמשיך לעקוב ולדווח.
חסימת פרסום פוליטי בפייסבוק
עדכון חדש יאפשר למשתמשי פייסבוק ואינסטגרם לחסום פרסומות פוליטיות, באמצעות פיצ’ר חדש בשם Voting Information Center. הפיצ’ר החדשני מספק גם מידע בנושא בחירות והצבעה בבחירות באופן כללי, ויאפשר לבוחרים להירשם לצורך הצבעה בבחירות הקרובות (היעד של פייסבוק הוא להגיע לרישום של 4 מיליון בוחרים דרך הפלטפורמה).
מהו פרסום פוליטי? ההגדרה של פייסבוק כוללת נושאים חברתיים, מודעות שפורסמו על ידי מועמדים לבחירה, מודעות אלקטורליות (קשור לשיטת הבחירות בארה”ב) וכן כל מודעה בה מצוין paid for by לקבלת מידע נוסף. נקודה חשובה נוספת – עד היום, אם מישהו שיתף פרסומת פוליטית בפרופיל האישי שלו או בדף פייסבוק, השורה paid for by הייתה נעלמת. לא עוד – מעתה והלאה היא תמשיך להופיע.
את חסימת הפרסומות ניתן לבצע על ידי הקלקה על סימן 3 הנקודות בקצה העליון של המודעה. לחילופין ניתן להיכנס ישירות להעדפות בנושא מודעות ולהסיר את תחום הפוליטיקה. הפיצ’ר החדש יגיע גם למדינות אחרות בעולם, בהתאם לאפשרויות הקיימות במדינות אלו.
ויקס הפכה לחברה הישראלית הרביעית בגודלה
ב-2013 יצאה חברת ויקס להנפקה בבורסה, אך רק לאחר פרוץ מגפת הקורונה – היכתה החברה את מדד הנאסד”ק עם שווי שוק של 11.5 מיליארד דולר. לצורך השוואה, חברת נייס עומדת על 11.9 מיליארד; טבע עם 13 מיליארד וצ’קפוינט עם 15.5 מיליארד דולר.
בתעשיית ה-SEO נמצאת חברת ויקס בעין הסערה כמעט מאז ומתמיד, בעיקר בשל גרסאות ישנות יותר שהקשו על קידום אורגני במנועי חיפוש. כיום מדובר כבר בפלטפורמה מתקדמת ואיכותית לבניית אתרים, ששודרגה לא מעט גם בנושא SEO.
עם או בלי SEO, להפוך לחברה הרביעית בגודלה בישראל – בהחלט הישג מרשים לכל הדעות.
אינסטגרם צפויה לעקוף את טוויטר כמקור חדשות
בדיקה של מכון רויטרס מגלה כי מספר המשתמשים הצורכים חדשות באינסטגרם הוכפל מאז 2018, בעיקר בגילאי 18 עד 24. לפי ממצאי הבדיקה, כשני שליש מבני 25 ומטה אמרו שישתמשו באינסטגרם למטרה זו, עובדה שתהפוך אותה למקור חדשות גדול יותר מאשר טוויטר.
לצעירים בני דור ה-Z באופן כללי, יש יותר נטייה לצרוך חדשות ממדיה חברתית מאשר מאתרי אינטרנט, כך לפי הסקר. בנוגע לכלל הגילאים, 11% נוטים לצרוך חדשות באינסטגרם – לעומת 12% בטוויטר.
אינסטגרם לא תמיד נחשבה כמקור לצריכת חדשות, והשינוי הנוכחי (שמונע בעיקר על ידי צעירים) הוא בהחלט מהלך מרענן. ייתכן שהאספקט הוויזואלי של הפלטפורמה הופך אותה לנכס משמעותי בכל הנוגע לצריכת חדשות עבור הדור הצעיר.
מנוע חיפוש חדש תוצרת בכיר לשעבר בגוגל
אחד ממנהלי הפרסום הקודמים בגוגל, סרידאר רמהסוואמי (Sridhar Ramaswamy) שעבד בחברה 15 שנה ועזב ב-2018, הכריז על מנוע חיפוש חדש בשם Neeva. המודל העסקי של ניווה יבוסס על תשלום, והמנוע יוצע למשלמים ללא פרסום.
מתוך היכרותו עם עולם הפרסום הדיגיטלי, ומתוקף היותו מנהל בכיר של חטיבה בגוגל בשווי 115 מיליארד דולר – רמהסוואמי יותר מפוכח ומודאג כיום מאשר בעבר. גידול לשם גידול, כפי שמתרחש בגוגל, אינו בראש מעייניו.
מעבר לכך שהמנוע יוצע במנוי (תחילה חינם ולאחר מכן פחות מ-10 דולר לחודש, במטרה להוריד את המחיר) – תהיה בו גם פרסונליזציה ללא מעקב אחר משתמשים או כריית מידע. המטרה היא ליצור חלופה איכותית למנועי החיפוש הקיימים, בלי להפר את פרטיות המשתמשים. בהקשר זה יש לציין שניווה תישען על מקורות חיצוניים כגון בינג, מפות אפל וכן הלאה.
עד כה ניווה גייסה 37.5 מיליון דולר ויש לה 25 עובדים. אבל מאיפה הביטחון שמנוע בתשלום יקבל את אהדת הציבור? מהסיבה הפשוטה שאנשים רבים כיום מחפשים חלופות אמינות ופחות פולשניות, לעומת ההיצע הקיים.
כאשר מנהל בכיר לשעבר בגוגל מציע אלטרנטיבה, יש להניח שהוא יבסס את המנוע על טכנולוגיה מתוחכמת דיה כדי לתת תוצאות חיפוש איכותיות. נחיה ונראה.
בקרוב: נתוני הפרסום בגוגל יוצגו בתוצאות גוגל
בדיוק כפי שחיבור לקונסולת החיפוש וגוגל לעסק שלי, מציג נתונים ישירות בתוצאות החיפוש של גוגל, בקרוב תתווסף לכך גם פלטפורמת הפרסום של החברה.
חיפוש של my ads או google ads יציג לוח בקרה מצומצם מתוך גוגל אדס, עם נתונים מ-7 הימים האחרונים: חשיפות, קליקים, עלויות והאם המודעות שלכם פעילות. כמובן שלצורך כך יש להיות מחוברים לחשבון הפרסום.