[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
אמזון ממשיכה לכרסם בנתח הפרסום של גוגל
מחקר של eMarketer מצא כי ענקית הקמעונאות אוחזת ב-13% משוק הפרסום בחיפוש בארה”ב, והיא היחידה שצפויה לשפר את הנתון לכדי 15.9% עד שנת 2021. לעומת זאת, חלקה של גוגל צפוי להצטמצם מ-73.1% כיום (בשווי 40.33 מיליארד דולר) לכדי 70.5% עד 2021.
נתון זה מצטרף לנתונים נוספים אודות צמיחתה המסיבית של אמזון. אחד מהם הוא העובדה שרוב חיפושי המוצרים בדיגיטל מתבצע כיום במנוע של אמזון, ולא של גוגל. למרות זאת, גוגל משיבה מלחמה בדרכים נוספות (ראו בסוף המאמר).
מודעות החיפוש בפייסבוק זמינות לכולם
אחרי גרסת בטא שנמשכה כמעט שנה, ואחרי דיבורים ולחשושים משך שנים – פייסבוק משחררת את אופציית הפרסום בחיפוש. הפרסומות יופיעו בניוז פיד ובמרקט פלייס במובייל בלבד, בתגובה לחיפושים עם כוונת קנייה או כוונה מסחרית כלשהי.
למרות שמדובר במודעות חיפוש, הטרגוט יבוצע גם בהתבסס על קהלים שיבחר המפרסם (זאת בנוסף למילות חיפוש רלוונטיות). מילות המפתח ייבחרו אוטומטית על ידי פייסבוק, ולא על ידי המפרסם, תוך התחשבות במספר פרמטרים תלויי מודעה (טקסט, מוצר, קטגוריה, כותרת ותיאור).
אין ספק שהגיע זמנה של פייסבוק להשתמש גם במודעות חיפוש, בהתחשב בעובדה שמשתמשים מבצעים מיליארדי חיפושים ברשת החברתית. אומנם כמות החיפושים ואיכותם עדיין לא משתווים לאלו של גוגל, אבל היה ברור שיום אחד פייסבוק תנצל גם את האפשרות הזו לטובת פרסום.
חדש בגוגל אדס: מודעות מציאות רבודה
מודעות אינטראקטיביות מסוג מציאות רבודה (Augmented Reality), זמינות כעת בגוגל בגרסת בטא. המודעות זמינות עבור מותגי יופי ואיפור בלבד בשלב זה. מודעות ה-AR מאפשרות למשתמשי סמארטפונים לנסות סוגים שונים של איפור בזמן אמת, באמצעות מצלמת הטלפון הקדמית.
המודעות האינטראקטיביות החדשות זמינות כרגע רק בפורמטים מסוג Youtube Masthead וכן TrueView video discovery ads. יש להניח שככל שיחלוף הזמן והניסויים הדרושים, הפורמט החדשני יגיע גם למודעות מסוגים נוספים.
חדש באנליטיקס: מחיקת מידע אודות משתמש בודד
בעקבות כל השינויים לפי חוקי הפרטיות האירופיים (GDPR + ePR), גוגל הוציאה פיצ’ר חדש בממשק הניהול של אנליטיקס – Data Deletion Requests. הפיצ’ר מאפשר למנהלי החשבון לבקש מחיקת מידע מגוגל, אם וכאשר יידרשו לכך (לדוגמה, משתמש שפנה אלינו ומבקש להסיר מידע אודותיו מהמערכת).
נכון לעכשיו ניתן לשלוח בקשה הקשורה לטווח זמן ספציפי, עם אחד או יותר מהרכיבים הבאים: כתובת עמוד, טייטל עמוד, 3 תיוגי האיוונטים (label, category, action), קאסטום דימנשן וכן user-id. זה האחרון מזוהה יותר מכל עם מידע אישי, מכיוון שהוא מתייג / מזהה יוזרים ספציפיים.
נכון לעכשיו קצת קשה לדמיין מי ידרוש שימוש בפיצ’ר החדש, למחיקת מידע אודותיו. האנושות הוכיחה עד כה ששום מעקב לא מפריע לה, כל עוד יש גישה חופשית לרוב תכני האינטרנט.
ידיעות בקטנה
- לאחר תחקיר שבוצע על ידי ביזנס אינסיידר, פייסבוק מחקה יותר מ-14 קבוצות סגורות שמכרו תרופות מזויפות. בחלק מהמקרים, נמכרו לחולי סרטן תרופות המכילות מלבין תעשייתי וחומרים מסוכנים אחרים.
- חלק מחשבונות גוגל אנליטיקס החלו להציג את אופציית Attribution – הכנה לממשק הייחוס החדש שהובטח כבר לפני זמן רב, וקיים כיום במלואו רק בגוגל אדס. למה זה חשוב? קראו את המאמר שלנו בנושא מודל הייחוס בגוגל.
- חברת Wing, בבעלות אלפבית (גוגל), החלה בשירותי משלוחים בארה”ב באמצעות רחפנים. בכך נותנת גוגל מכה נוספת לאמזון, ששירותי המשלוחים שלה עדיין לא קיבלו רישיון הפעלה מסחרי.