[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
כל אתר חדש ייכנס ישירות לאינדקס Mobile First
גוגל הכריזה שכל אתר חדש שעד כה לא היה מוכר לגוגל, יתאנדקס ישירות באינדקס Mobile First החל מה-1 ביולי. אתרים ותיקים יותר שעדיין לא עברו לאינדקס המובייל, יישארו באינדקס הדסקטופ עד שיגיע הזמן המתאים להעברתם (כזכור, מקבלים על כך הודעה בקונסולת החיפוש). לפיכך אתרים חדשים לא יקבלו הודעה כאשר ייכנסו לאינדקס, מכיוון שזו כבר תהיה ברירת המחדל הברורה מאליה.
פייסבוק מחקה 2 מיליארד חשבונות מזויפים
אם לוקחים בחשבון את כלל אימפריית פייסבוק (כולל אינסטגרם, וואצאפ ומסנג’ר), מובן שקשה לעקוב אחרי כמעט 5 מיליארד משתמשים. אבל באמצעות שילוב של בינה מלאכותית וצוותים אנושיים, הצליחה פייסבוק להגיע לשיא של כל הזמנים, ולאתר ולמחוק 2.2 מיליארד חשבונות מזויפים ברבעון הראשון של 2019 (כנראה בדיוק לקראת הבחירות בקנדה באוקטובר, שהפעילה לחץ על פייסבוק בנושא). בנוסף הוסרו מיליון וחצי פוסטים שעודדו שימוש בסמים ובכלי נשק, כך דווח בכלכליסט.
פייסבוק טוענת שהיא טובה בזיהוי ובהסרה מיידית של תוכן אלים או בוטה, אך בפועל זה לא תמיד כך. ספאמרים פועלים ללא הפסקה בניסיון לעקוף את מערכות ההגנה, והם גם מצליחים לא מעט. לדוגמה – סרטונים ותמונות בפייסבוק עדיין קשים לזיהוי מהבחינה הזו, שלא לדבר על השפה האנושית המורכבת שמאפשרת להחביא תוכן אלים בצורה מגוונת מאוד, שרק עין אנושית יכולה לזהות.
גוגל תיקנה את הבאגים באינדקס (או לפחות כך היא טוענת)
בחודשים האחרונים מתלוננים אנשי SEO רבים (ובצדק) שהתוצאות בגוגל לא מתעדכנות. גוגל ציינה שהיא תיקנה מספר באגים בזה אחר זה בשבועות האחרונים, אבל כמו שזה נראה כרגע – יש תוצאות חיפוש שממשיכות לא להתעדכן (גם לאחר שליחה לאינדקס בקונסולת החיפוש).
נשמח לשמוע מכם בתגובות – האם אתם ממשיכים לחוות בעיות בנושא הזה?
פרטנר TV תאפשר למפרסמים להציג מודעות גוגל
בסוף 2018 פרטנר שילבה כוחות עם מערכת הפרסום של גוגל, אבל עד לאחרונה מכרה את אפשרויות הפרסום בצורה ישירה. כעת, עם התחברותה של פרטנר למערכת Google Ad Manager, מפרסמים הפועלים בגוגל אדס יוכלו להציג פרסומות בשירותי פרטנר באופן עצמאי, כך דווח בדה מרקר.
תג מנג’ר מאפשר ליצור תבניות תג בהתאמה אישית
נכון שתמיד משגע אתכם למה אין תג GTM מוכן לפייסבוק פיקסל, כמו שיש לתגים של גוגל ושאר ספקים? (תענו “כן”, מה אכפת לכם)…
אז במקום לחכות שגוגל תוציא תג ייעודי לפייסבוק (משהו שכנראה לא יקרה), בגרסת GTM החדשה אתם יכולים ליצור תבנית-קוד משלכם לכל דבר שתרצו. עכשיו תוכלו להקים תג ייעודי קבוע לפייסבוק פיקסל, ולכל שירות פרסום אחר שעדיין לא קיים באופן מובנה בתג מנג’ר.
להסברים הטכניים יותר היכנסו לבלוג של גוגל.
מיקרוסופט יצרה AI שמדבר (כמעט) כמו בן אדם
לא רק לגוגל שמורה ההתפתחות היפה הזו בתחום ה-AI. גם מיקרוסופט הכריזה על בינה מלאכותית שהצליחה ליצור דיבור ריאליסטי, וזאת מתוך 200 דגימות קול ותמלול בלבד. המערכת מסוגלת להגיע לרמת דיוק של 99.84% באמצעות שימוש בעצמים שנקראים “ממירים” (Transformers) – פונקציות מתמטיות שמדמות התנהגות של נוירונים ביולוגיים.
למרות זאת, כפי שהדבר נשמע באחת מדוגמאות הדיבור, זה עדיין נשמע קצת רובוטי לאוזן אנושית. הדיבור האוטומטי שגוגל אסיסטנט הציגה לפני שנה, לוקח כאן בגדול.