[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
Buzzsumo יאפשר לכם לחפש סרטונים חיים בפייסבוק
כל אחד מאיתנו בוודאי שם לב לעלייה המטאורית במספר הסרטונים שמופיעים בפיד שלנו, אבל האמת היא שאם פספסנו סרטון בשידור חי, יכול להיות קשה מאוד לאתר אותו אחרי שהשידור נגמר. אם אתם משתמשים ב-Buzzsumo או חושבים להשתמש בו, תשמחו לדעת שפיצ’ר חדש מאפשר לכם לחפש סרטונים שמשודרים כרגע או שודרו בעבר בלייב. כדי להשתמש בפיצ’ר אתם צריכים לסמן את התיבה “Only Show Live Videos” בצד שמאל.
ככה נראית התוצאה:
פייסבוק מציגה מנהל מודעות מאוחד
פייסבוק הודיעה בבלוג שלה לעסקים על גרסה מאוחדת של מנהל המודעות שלה (אם אתם רואים את הפוסט מיושר לא נכון, לחצו על English למטה). למרות שמנהל המודעות הרגיל היה פשוט יותר מה-Power Editor, בפייסבוק טוענים שהמנהל החדש דווקא אמור להפוך את הניהול ליותר פשוט עבור המשתמש הממוצע, במיוחד למי שמנהל את המודעות שלו מהמובייל.
איך בדיוק זה יעבוד? פשוט מאוד: מי שעבד עם מנהל המודעות הישן, ישתמש באשף יצירת המודעות המוכר, ואילו מי שהשתמש בפאוור אדיטור, יוכל לראות את הדוחות המפורטים יותר.
איך תתכוננו ל-Mobile First על פי גוגל?
עדכון המובייל פירסט שאמור להגיע אלינו בחודשים הבאים ישנה את סדר העדיפויות של האלגוריתם, כך שלאופן בו האתר מוצג בהתקנים ניידים, תהיה השפעה כבדה יותר על הרלוונטיות של האתר. לדוגמה, אתר שנראה מצוין ב-Desktop, אבל לא מתאים למובייל, עשוי לספוג ירידה בדירוגים גם אם מחפשים בגוגל מהמחשב האישי.
למרות שגוגל לא מדברת ספציפית על העדכון הצפוי, העיתוי של פרסום הפוסט הזה, אשר מסביר איך לעבור מאתר ייעודי למובייל לאתר רספונסיבי הוא כנראה לא מקרי.
הנה העצות המרכזיות של גוגל:
- העדיפות הראשונה היא לבנות את האתר הרספונסיבי
- השתמשו בהפניות מסוג 301 על בסיס עמוד לעמוד
- הציבו תג קנוניקל עצמי בכל עמוד באתר החדש (על מנת למנוע מצב של שכפול תוכן עד אשר ההפניות מתעדכנות).
אם אתם צריכים מדריך מפורט יותר על מעבר בין אתר ישן לאתר חדש, קראו את המדריך הזה אשר עדיין רלוונטי כיום (מומלץ לקרוא גם את התגובות).
אפל נלחמת בעוגיות ותומכת ב-AMP
יחד עם הצגת האייפונים החדשים, אפל תשחרר ביום שלישי הקרוב גם את העדכון האחרון למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, iOS בגרסה 11. דפדפן ספארי בגרסה זו (או אצל מי שישדרג אותו בגרסאות ישנות יותר של מערכת הפעלה קודמות) יתמוך בעוגיות (קוקיס) רק בצורה חלקית: לא תהיה בעיה לשמור אותן על מנת שהגולש יכנס לאתר בקלות בפעם הבאה, אבל הן לא יעבדו באותה צורה בין אתרים שונים, כך שיהיה קשה יותר לשמור מידע על הגולש על מנת להתאים לו פרסום אישי על פי היסטורית הגלישה שלו…
למעשה לא מדובר בידיעה חדשה מכיוון שספארי עבור המק כבר מכיל את ההגבלה הזו החל מחודש יוני, אבל עדיין כדאי לשים לתוצאות האפשרויות של המהלך כמו שמסביר הפוסט המקורי ממרקטינג לנד.
לפי הפוסט, עוגיות שיעברו מאתר לאתר יוכלו עדיין לפעול, אבל רק לעשרים וארבע שעות. באופן מפתיע, מי שירוויחו מן המהלך הם דווקא פלטפורמות הפרסום הגדולות של גוגל ופייסבוק. ההסבר לכך הוא פשוט: גוגל ופייסבוק הם אתרים (או אפליקציות) שהגולש נכנס אליהם כל היום, כך שהמגבלה הזו תשפיע עליהן הרבה פחות אם בכלל. לעומת זאת, פלטפורמות אחרות יושפעו באופן עמוק יותר, כך שלגוגל ופייסבוק יהיה יתרון משמעותי עליהן.
אגב, יש גם צד טוב לעדכון הבא עלינו לטובה: מערכת ההפעלה בגרסה זו תתמוך בשיתוף גרסאות ה-AMP של האתרים השונים. כלומר, אם מישהו משתף אתר מסוים בתוך פייסבוק, הוא יגיע לגרסת ה-AMP שלו גם אם לא ייכנס אליו ישירות מגוגל. תכונה זו בוודאי לא תעשה טוב לגרסה המתחרה של פייסבוק, ה- Instant Articles, שגם כך החלה לאבד מומנטום בקרב האתרים הגדולים.
פייסבוק הסירה קבוצות וביטויי שנאה מהפרסום הממומן שלה
יש ויכוח לא קטן האם פייסבוק אכן נלחמת בקבוצות שנאה, ובאילו מדינות בדיוק (לעיתים מה שמוצג במדינה אחת לא מוצג במדינה אחרת), אבל השבוע פורסם באתר ProPublica שמערכת התאמת הקהלים האוטומטית שלה יצרה שיוכים של אנשים אשר משויכים לקבוצות שנאה.
למרבה הצער, זו לא רק אשמת האלגוריתם האוטומטי מכיוון שהסתבר שהמודעות האלו אושרו לאחר 15 דקות בלבד. כעת בפייסבוק אומרים שהם יסירו קטגוריות בעייתיות ויוסיפו מגבלות חדשות לגבי בדיקת המוצרים והמודעות שעוברות אישור.
למרבה המזל, בפועל לא ברור עד כמה המודעות האלו נפוצות אם בכלל. הסיבה היא שבדרך כלל מדובר בקבוצות של כמה אלפי גולשים בודדים, כך שצריך להיות מעט יצירתי עם הקטגוריות השונות ולאחר כמה מהן ביחד. כמו כן, הדובר של פייסבוק אשר הגיב לפוסט, מסר שהקטגוריות הללו לא היו נפוצות או בשימוש נרחב.