[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
חדש בגוגל אדס: טרגוט קהלים משולבים
אומנם לא הייתה כל הכרזה רשמית בנושא, אבל מפרסמים אחדים כבר שמו לב לשינוי משמעותי וחדש באפשרויות הטרגוט בגוגל אדס: בחלק מחשבונות הפרסום, גוגל כבר מציעה אפשרות לטרגט קהלים משולבים בקמפיינים של חיפוש (Combined Audiences).
לראשונה בגוגל ניתנת למפרסמים האפשרות להחליט אילו מודעות יופיעו עבור שניים או יותר סוגים של קהלים. הפיצ’ר החדש מאפשר למפרסמים לשלב מגוון סוגי קהלים – כגון לפי In Market, אפיניטי, דמוגרפיות ורימרקטינג. כל אלו ניתנים לשילוב באמצעות אופרטורים לוגיים. אם עד היום ניתן היה לשלב ריבוי קהלים בפורמט OR או לשלול קהלים בפורמט NOT, כעת ניתן לאחד ביניהם באמצעות AND.
לדוגמה, מפרסם יוכל לנסח ולהציג מודעות ספציפיות לקהלים שביקרו בנכס, לא המירו ומחפשים דילים מיוחדים. על ידי יצירת קהל משולב ייחודי לסיטואציה הזו, ניתן להבטיח שהמודעות יוצגו רק לקהלים שעומדים בכל הפרמטרים הללו בנוסף לביטויי החיפוש הרלוונטיים.
דפדפן כרום יציג התראות מהירות לכל אתר
כפי שלמדנו על בשרנו, כשגוגל מחליטה להעלות את הסטנדרטים של הרשת – היא עושה זאת ביעילות גבוהה למדי (ראו ערך אבטחת אתר והמעבר ל-HTTPS). תהליך דומה מתרחש גם בנושא מהירויות טעינה, אלא שכאן ההיענות קצת יותר איטית; אולי בשל העובדה ששיפור מהירות איננו דבר של מה בכך, כמו מעבר ל-HTTPS.
לפני כשבועיים גוגל הכריזה על דוח המהירות החדש בקונסולת החיפוש, וכעת גם דפדפן כרום נכנס למצב מלחמה. הדפדפן השולט בשוק העולמי יציג תגי מהירות לכל אתר שאליו נגלוש. אתר שייטען לאט יקבל תג מהירות אדום, ואילו אתר שייטען מהר יקבל תג מהירות ירוק.
המטרה היא לספק חוויית משתמש טובה, ולמנוע מאנשים להיכנס לאתרים איטיים מדי שיגרמו להם תסכול (יש הרואים בזה סוג של שיימינג, כפי שקורה עם אתרים לא מאובטחים). בנוסף גוגל כנראה מתכננת לשלב גם התראות כלשהן על גבי קישורים, כדי למנוע ממשתמשים להגיע לאתרים איטיים (כרגע לא ברור אם מדובר בקישורים בתוצאות החיפוש או באתרים עצמם).
גוגל כנראה לא תיעצר בנושא המהירות, ובעתיד תשלב תגי התראה לגבי מצבים נוספים. לידיעה המלאה >>>
האם רוב העסקים לא משתמשים במייל ובממומן?
בדיקה של Bright Local מגלה כי ממוצע הכניסות לאתרי עסקים עומד על פחות מ-500 כניסות לחודש. השוק האמיתי הוא שאף אחת מהכניסות הללו לא משויכת למייל, או למקורות בתשלום כגון מודעות חיפוש ובאנרים.
הבדיקה בוצעה בחשבונות האנליטיקס של יותר מ-11 אלף עסקים בארה”ב, קנדה, אוסטרליה ואנגליה – בין ספטמבר 2017 לדצמבר 2018. מחצית הכניסות הן מתוצאות אורגניות, 37% ישיר, 10% מאתרים חיצוניים ו-4% מרשתות חברתיות. נתון מוזר נוסף מעיד שרק 36% מהכניסות בממוצע מבוצעות במובייל, בעוד שהמספר אמור להיות גבוה יותר.
מדוע 11 אלף עסקים לא מקבלים טראפיק ממייל וממקורות בתשלום? האם ייתכן שכולם לא משווקים באמצעים הללו? או שאולי הבדיקה לא בוצעה במתודולוגיה הנכונה? נמשיך לעקוב ולדווח בנושא.
צרכנים מעדיפים שירותי רפואה פרונטליים
בעוד שכולנו רוצים שירותי רפואה טובים ומהירים יותר, רובנו כנראה לא נסכים לוותר על שירותים פרונטליים בעבור שירותים דיגיטליים. בסקר שבוצע על ידי חברת סיילס פורס, 90% מתוך 6,000 משיבים מעדיפים להגיע למרפאות פיזיות, וכמעט 75% אמרו שיסכימו לקבל ביקורי בית. זאת בניגוד ל-68% מהמשיבים, שהסכימו לקבל שירותי רפואה באמצעות אפליקציה או בהודעות טקסט עם נציג רפואי.
לפי כתבה בביזנס אינסיידר, זו אחת הסיבות לכך ששירותי רפואה מרחוק אומצו בשיעור נמוך של 10% בארה”ב. הפער העיקרי הוא בין-דורי – 83% מדור ה-Y אמרו שיסכימו להשתמש באפליקציה שתסייע במצבים רפואיים, בעוד שאצל בני דור הבייבי בומרס מדובר בפחות ממחצית המשיבים. נתונים אלו חשובים לכל ספק של שירותים ומוצרים בתחום הרפואה, ובעיקר אלו המציעים מוצרי דיגיטל.
גוגל הפסיקה את התמיכה הטלפונית ב-GMB
גוגל הודיעה כי שירות התמיכה הטלפוני של גוגל לעסק שלי הופסק. כל מי שיחייג למספרי התמיכה הרגילים, יקבל הודעה המכוונת אותו להיכנס לאתר התמיכה של השירות. בכך מבטלת גוגל את אחד השירותים החיוניים ביותר שהיו עד כה למשתמשי GMB. למרות ששירות הלקוחות הטלפוני הופסק, עדיין ניתן לבקש שיחה עם נציג באמצעות הקישור הזה.
האם לשינוי הזה היה קשר כלשהו לבאג שהופיע לאחרונה בממשק GMB, והעלים חלק מהנכסים שהוצגו למשתמש? התשובה לא ידועה, אבל בינתיים הנכסים חזרו למקומם.
ידיעות בקטנה
- פייסבוק הסירה 3.2 מיליארד חשבונות מזויפים בין אפריל לספטמבר.
- גוגל שוב סופגת אש משפטית, והפעם בשל קבלת מידע רפואי רגיש של מיליוני אנשים מחברת הבריאות אסנשן.
- אינסטגרם הרחיבה את ניסוי “ללא לייקים” לרוב החשבונות, ולא רק במדינות מסוימות.