[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
אתרי Wix נעלמו מתוצאות החיפוש
לפוסט המקורי ב – Searchengine Roundtable
נראה שמספר גדול מאוד של אתרים שבנויים ב – Wix מוצאים את עצמם לאחרונה מחוץ לאינדקס של גוגל. גוגל מודעת לבעיה והיא מבטיחה שהיא בודקת את התקלה ואפילו האיצה את קצב הזחילה באתרים האלו על מנת לתת לה פיתרון מהיר יותר.
לכן, אם יש לכם אתר ב-Wix ואתם חווים איתו בעיה כמו ירידה בתנועה או ירידה גדולה במספר העמודים המאנדקסים, כל מה שאתם יכולים לעשות זה להמתין עד לפיתרון.
למרות שחלק מהמגיבים לפוסט טוענים שמדובר בענישה בגלל שימוש בקישורים עם אנקור טקסט מדויק מהצד של Wix או שימוש לרעה באתרי Wix עצמם מצד המשתמשים (כלומר, שימוש בהם כחוות קישורים), ייתכן שזו פשוט בעיה טכנית מהצד של גוגל.
האם רשת SAPE נענשה שוב?
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
האם ייתכן שגוגל הענישה את אותה רשת אתרים בהפרש של שנה וחצי? אם שופטים לפי הדיווחים בפורומים שונים כמו אלו של Black Hat World, יכול להיות שכן, ואתרים רבים שהשתמשו בקישורים של רשת SAPE ירדו בדירוגים בין לילה. האם ייתכן שהירידה הזו קשורה להבטחה לטפל במי שיפר את הקווים המנחים של גוגל שוב ושוב ביד קשה יותר? או שבכלל באלגוריתם להסרה של אתרים פרוצים? קשה לדעת…
אמאזון תובעת 1,114 משתמשי פייבר שהציעו לכתוב ביקורות מזויפות
אמאזון תובעת יותר מ- 1,100 משתמשי פייבר שהציעו לכתוב ביקורות מזויפות עבור האתר שלה. חשוב להדגיש שהתביעה לא מוגשת כנגד פייבר עצמה (שתנאי השימוש שלה שוללים הפרה של תנאי צד שלישי) או מי שהזמין את השירותים.
למשל, אחד המשתמשים ששמו Bess98 מצהיר שהוא משתמש ביותר מ-30 חשבונות וכתובות IP שונות כדי להימנע מלהיתפס ומציע אפילו ביקורות מאומתות אם ישלחו לו קופון של המוצר…
לפי אמאזון, למרות שמספר הביקורות הללו הוא מצומצם יחסית, הן עלולות לפגוע מאוד באמאזון ובאמון שיש לגולשים ולמוכרים כלפי המותג שלה. זוהי כבר התביעה השנייה שהחברה מגישה השנה, לאחר שבחודש אפריל היא תבעה מספר אתרים ייעודים למכירת ביקורות שרובם כבר נסגרו בינתיים.
גוגל כבר לא דורשת להפוך עמודי AJAX לזחילים
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים
גוגל כבר לא דורשת מבעלי אתרים להפוך עמודים הבנויים ב-AJAX לכאלו שניתן לזחול בהם מכיוון שהאלגוריתם שלה מסוגל לקרוא ולפענח חלקי קוד הכתובים ב-Javascript ממש כמו דפדפן רגיל. במקום זאת היא ממליצה להשתמש בעקרונות ה-Progressive Enhancement על מנת לשלוח תוכן דינאמי אל הדפדפן ועל כן גם אל הזחלן של גוגל. כל זאת בהנחה שאתם לא חוסמים גישה אל קבצי CSS או Javascript כמובן.
פייסבוק מכריזה על מספר שיפורים לוידיאו
לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק
פייסבוק הכריזה על מספר חוויות וידאו חדשות שנבחנו בחודשים האחרונים ברשת החברתית ומזכירות במידת מה את אלו של יוטיוב:
- וידאו ב-360 מעלות כמו למשל זה של ערוץ דיסקאברי.
- הצגת סרטונים מוצעים לאחר שמישהו לחץ על סרטון בניוז פיד שלו (בינתיים עובד בעיקר באייפון עם תכנון להרחיב את הניסוי לווב ולאנדרואיד בחודשים הקרובים).
- הצבת הסרטונים במסך מרחף שמאפשר להמשיך ולגלוש ברשת החברתית בזמן שהסרטון רץ (מולטי טסקינג).
- שמירת סרטון לצפייה מאוחרת יותר
- יצירת פיד מיוחד לוידאו שיאגד בתוכו וידאו מחברים, ועמודים וקטעי וידאו שמורים של המשתמש.
- בנוסף לכך, פייסבוק מזכירה את הטכנולוגיה לזיהוי קטעי וידאו כפולים ומניעת העתקות,את התובנות לוידאו עבור משווקים ואת השיפורים השונים בהעלאת וידאו כמו האפשרות לבחור תמונה מותאמת אישית או להגביל את הצפייה בוידיאו באתרים חיצונים.