כלי צד ג’ למחקר מילים מפספסים עד 50% מהביטויים
אתר Local SEO Guide ביצע בדיקת השוואה בין כלי המילים של גוגל, ובין רמת הדיוק של כלים אחרים למחקר מילים (ahrefs, semrush, keywordtool io). לא למרבה ההפתעה, הבדיקה מצאה שכלי צד שלישי מציגים עד 50% מהביטויים הממירים כבעלי אפס חיפושים.
כלי המילים של Semrush פספס בערך 67% ממילות המפתח שהניבו תנועה לעמוד ממיר (והציג אותן כבעלות אפס חיפושים). כלי המילים של Ahrefs פספס רק 5% מהביטויים, והמנצח כאן הוא דווקא Keywordtool.io שפספס רק אחוז 1 בלבד.
כמובן שאין להתייחס לבדיקה הזו כאל תורה מסיני; אבל כן כדאי ומומלץ להשתמש בכמה שיותר כלים במקביל (כולל גוגל) – כדי לקבל תמונה מלאה ככל האפשר.
מחקר: הצרכן מושפע מ-6 מצבי צריכה
מחקר שבוצע על ידי גוגל ב-2019 (אבל רק עכשיו קיבל את אור הזרקורים), מתאר 6 מצבים המשפיעים על התנהגות הצרכן הממוצע. מצבים אלו מכתיבים את כוונת החיפוש, ואם אנשי השיווק יכירו את המצבים השונים הללו – הם יוכלו לייצר יותר תועלת.
בעוד שבתעשיית הדיגיטל נהוג לאפיין 3 סוגים של מצבי חיפוש (מידע, ניווט, רכישה), המחקר של גוגל לימד אותה שמדובר בסיטואציות מעט יותר מורכבות. אלו הם ששת המצבים של הצרכן לפי גוגל:
- הפתיעו אותי – החיפוש מהנה ומשעשע. הוא נרחב וכולל חזרות רבות.
- עזרו לי – החיפוש מיועד למטרות מעשיות. רוב הסיכויים שיכלול בני משפחה או מיקום.
- הרגיעו אותי – החיפוש קשור לפשטות, נוחות ואמון. הוא לא מסובך וסביר שיכלול שאלות.
- למדו אותי – החיפוש קשור ליכולת ולשליטה. הוא מקיף, נרחב וכולל חוות דעת, השוואות ועוד.
- הרשימו אותי – החיפוש קשור להשפעה ולניצחון. הוא ממוקד מאוד ומשתמש בביטויים ספציפיים.
- רגשו אותי – החיפוש הוא הרפתקה מהירה למציאת דברים חדשים. הוא קצר, וכולל רק כמה מילים ושימוש מועט בכפתור “אחורה”.
המחקר מחלק את 6 המצבים ל-3 קטגוריות: צרכים רגשיים, צרכים חברתיים וצרכים פונקציונליים. מתוך כך המחקר מסיק שקבלת החלטות יכולה להיות לא רציונלית, ומונעת מהדרך בה אנו מרגישים.
ששת המצבים הללו משפיעים על הצורה בה אנשים מחפשים – מה אורך השאילתה; כמה פעמים יקליקו על כפתור “אחורה”; כמה טאבים/חלונות המשתמש יפתח; באיזה מכשיר ישתמש; כמה חיפושים יבוצעו; העדפה לתוצאות טקסט, תמונה או וידאו ועוד.
דוחות חדשים בקונסולת החיפוש: סכמות של ביקורות
קונסולת החיפוש של גוגל הוסיפה דוח חדש, המציג את תקינותן של סכמות Review / Rating. בעלי נכסים דיגיטליים שהטמיעו סכמות מסוג זה, יכולים כעת לדעת האם הסכמות הוטמעו בצורה נכונה או שגויה, מה דורש תיקון וכן הלאה.
הדוח החדש כולל שלושה פיצ’רים, שמפוזרים בכמה מיקומים:
- דוח שגיאות ואזהרות (Review snippet Enhancement report) – נמצא בקטגוריית המידע המובנה, ומציג עמודים הכוללים שגיאות, אזהרות ועמודים תקינים.
- דוח ביצועים (Review snippet appearance in Performance report) – יושב תחת דוח הביצועים הסטנדרטי ומאפשר לצפות בביצועי הביקורות / חוות הדעת בגוגל (חשיפות, קליקים, CTR ועוד).
- דוח תקינות בכלי המידע המובנה (Review snippet in Rich Results Test) – כלי הבדיקה לאחר הטמעה מציג הערות לתיקון במידה שיש, וכן הטמעות שבוצעו בצורה תקינה.
וואטסאפ הגיע ל-2 מיליארד משתמשים
כך עודכן בהודעה רשמית מטעם החברה. ב-2016 היו לאפליקציה מיליארד משתמשים בלבד, ב-2018 המספר גדל ל-1.5 מיליארד וכעת נחצה סוף 2 מיליארד המשתמשים. למרות שהאפליקציה נרכשה ב-2014 על ידי פייסבוק בסכום של 21 מיליארד דולר, פייסבוק עדיין לא הצליחה להפוך אותה למקור הכנסה שיצדיק את הרכישה היקרה הזו.
בעבר היו שמועות על איחוד עם פייסבוק מסנג’ר ואף הצגת פרסומות, אבל כל מה שפייסבוק הצליחה לעשות עד כה הוא ליצור את וואטסאפ לעסקים. עם זאת – גידול מ-550 מיליון ב-2014 ל-2 מיליארד בתחילת 2020, הוא בהחלט מרשים; ובייחוד לנוכח העובדה שהאפליקציה עדיין לא מייצרת הכנסות מעבר לשימוש בדאטה הטמון בה (בצורה אנונימית, כמובן, כפי שמתעקשים לציין בפייסבוק שוב ושוב).
ידיעות בקטנה
- גוגל הסירה יותר מ-500 תוספי כרום מסוכנים, שהעבירו את המשתמשים לאתרים בעייתיים במשך 8 חודשים.
- ענקית האיקומרס שופיפיי הכריזה על הכנסות בשווי 1.57 מיליארד דולר ב-2019 – עלייה של 47% לעומת 2018. עיקר הצמיחה הודות לשילוב של כלי שיווק חדשים בפלטפורמה.
- לקוחות B2B קוראים בממוצע 13 מאמרים / פיסות תוכן לפני שמחליטים על ספק מסוים.