[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל מתחילה לשלוח אזהרות על תעודות SSL לא תקינות
לפוסט המקורי ב-Searchengine Roundtable
גוגל החל לשלוח הודעות ב-Search Console על תעודות/ TLS SSL לא תקינות שלא מתאימות לשם הדומיין עליו הן נמצאות. בהודעה שפונה לבעלי אתרים, גוגל מוסרת שהאתר לא נתפס כבטוח על ידי דפדפנים מסוימים ולכן הם יציגו הודעה לגולשים שהאתר לא בטוח ויחסמו אליו את הגישה…
ההודעה הזו מעלה את השאלה האם גוגל תתחיל להיות יותר נוקשה בכל הנוגע למתן ה-“בונוס” בדירוגים עבור אתרים מאובטחים בתעודת SSL. כלומר, האם אתרים שהתעודה שלהם לא תקינה לא יקבלו את הבונוס הזה.
גורם מגוגל אישר דרך טוויטר שגוגל החלה לשלוח התראות, אבל לא פירט מעבר לכך.
פייסבוק מציגה את Notify – אפליקציה להתראות ממוקדות
לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק
פייסבוק הציגה אפליקציה נוספת בשם Notify במטרה לכבוש את החיים הדיגיטליים שלנו. תפקידה של האפליקציה הוא לשלוח אלינו התראות ממוקדות על נושאים שחשובים לנו כמו למשל תוצאות ממשחקי ספורט, דיווחי מזג אוויר, טריילרים לסרטים חדשים, חדשות מתפרצות ותמונות של “היום לפני X שנים” מהארכיון של Getty Images. כאמור, כל משתמש יכול לבחור לעצמו את המקורות שחשובים לו והאפליקציה גם מציעה הצעות לערוצים נוספים.
ההתראות עצמן מגיעות ישר למסך הנעילה של הטלפון או הטאבלט ואפשר לראות את התוכן המלא שלהן במשיכת אצבע פשוטה. בנוסף, אפשר לשתף התראות עם חברים דרך SMS, הודעת מייל או שיתוף ברשתות חברתיות ולשמור אותן לצפייה מאוחרת יותר.
כרגע האפליקציה זמינה לאייפון בלבד עם מבחר מקורות בארה”ב.
https://vimeo.com/145106138
פינטרסט משיקה חיפוש ויזואלי מיוחד
פינטרסט משיקה חיפוש ויזואלי מיוחד שמאפשר להתמקד בחלקים שונים בכל תמונה וכך למצוא פריטים שונים ביתר קלות. אם תמיד רציתם לדעת איזה אהיל של מנורה נמצא בסלון המצולם או איזה נעליים הבחור בתמונה לובש, עכשיו אתם יכולים.
החיפוש פועל בזמן אמת בשעה שאתם מסמנים את החלק הרלוונטי עם העכבר או האצבע ואפשר גם לסנן את התוצאות לפי נושאים.
כרגע, מבדיקה של האתר ושל האפליקציה, וכמו הרבה תכונות חדשות, נראה שהחיפוש המיוחד פועל בארה”ב בלבד.
גוגל מוסיפה שני כלי סימולציה חשובים ל-Adwords
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
גוגל השיקה שני כלי סימולציה חשובים למי שמבצע הערכות מחירים ב-Adwords. הכלי הראשון מאפשר לראות הערכות של תקציבים לקמפיינים סלולריים. לדוגמה, אם היינו מעלים את התקציב של השבוע האחרון ב – 20%, איך זה היה משפיע על כמות הלחיצות, החשיפות והעלות הכוללת לקמפיין (אפשר גם להוריד). חשוב לשים לב שהכלי נמצא ברמת הקמפיין תחת “הגדרות” ו-“מכשירים” ולכן הוא משפיע על כל קבוצת המודעות תחת הקמפיין הנבחר.
הכלי השני מאפשר לראות את התקציב הדרוש למקום ראשון בתוצאות הממומנות ולא רק לדף ראשון או לחלק העליון שלו. הכלי מציג את התקציב בהתאם למכשיר הנבחר (סלולר או מחשב אישי וכו’).
מודעות וידאו עם חסימת בוטים מביאות לתמחור גבוה יותר, אבל גם ליותר מעורבות
מחקר חדש מוצא שלמודעות וידאו עם חסימת בוטים יש 22% יותר מעורבות. המחקר שנעשה בשיתוף פעולה בין רשת הפרסום בוידיאו Videologoy וסוכנות האבטחה White Ops השווה בין שתי קבוצות של מודעות וידאו : אחת בהן הטכנולוגיה לחסימת בוטים הייתה פעילה ואחת בהן הטכנולוגיה לא הייתה פעילה. כל פעם שהתוכנה למניעת בוטים זיהתה שמדובר בבוט, היא לא החשיבה את החשיפה והמפרסם החסיר את המודעה מן המאגר שלו. בסוף המודעה, הוצגו מספר שאלות שבדקו את המעורבות של הצופים והאם הם צפו במודעה במלואה, משימה שכמובן רק בני אדם יכלו לבצע כיאות…
בערך 10.1% מהתנועה בניסוי הייתה מבוטים, אבל אחוז המעורבות בקבוצה עם חסימת הבוטים הגיע ל-22%, כפול ממספר המשתמשים שהחליפו את הבוטים (לסוקרים לא היה הסבר לכך).
ההבדל בעלות בין קמפיין ללא בוטים לקמפיין עם בוטים הוא בערך 20 סנט יותר לאלף חשיפות בקמפיין ללא הבוטים, אבל בגלל כמות הצופים האנושיים הגדולה יותר, הוא יותר משתלם למפרסם. ההערכה של White Ops היא שמפרסמים בוידיאו יפסידו השנה 6.3 מיליארד דולר בגלל בוטים וייתכן שעוד מיליארד דולר כבר בשנה הבאה, כאשר 8%-15% מכל התנועה ש”צופה” במודעות וידאו היא כנראה תנועה של בוטים…