[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
הכירו את ה- Social Explorer של Majestic
ניסוי חדש של Majestic מציג את הפרופילים הכי משפיעים בטוויטר לפני נושאים, החל מאומנות הבמה ועד לפוליטיקה. באמצעות הכלי וגלגל הנושאים שלו תוכלו לגשת לנושאים ותת נושאים שונים ולראות את עשרת הפרופילים המשפיעים ביותר בכל נושא.
בנוסף לכך, עד החודש הבא אפשר להוריד את רשימת 50,000 הפרופילים המשפיעים בטוויטר דרך הקישור הזה (סיסמה – twitter50k15).
יאנדאקס מעניש מאות אתרים שמכרו קישורים
לפוסט המקורי ב – Russian Search Tips
מנוע החיפוש הרוסי הפופולארי יאנדקס העניש מאות אתרים גדולים וקטנים כאחד אשר מכרו קישורים לאתרים אחרים, בלי קשר לסמכות או לאיכות שלהם. האלגוריתם שאחראי על הענישה ידוע גם כ – AGS ובעבר גרם לדפים באתר המוענש להפסיק להתאנדקס, אך כיום הוא מוריד את ערך ה – TIC (המקביל של יאנדקס ל – Pagerank) ל – 0, ובכך הופך את האתר עצמו לחסר כל שימוש עבור מוכרי הקישורים. כעת, בנוסף להורדה של ה –TIC, AGS גם ישפיע לרעה על הדירוגים האורגנים של האתרים האלו.
מצד שני, אם אתר שמכר קישורים הסיר אותם, הוא יכול לקבל בחזרה את הדירוגים שלו בפעם הבאה שהזחלן של יאנדקס יבקר בו.
אגב, הענישה לא פגעה במי שקנה קישורים מכיוון שלכך אחראי אלגוריתם אחר בשם Minusinsk שפגע עד כה בכמה אלפי אתרים בעדכונים קודמים.
גוגל חוסמת מזריקי פרסומות ב – DoubleClick Bid Manager
לפוסט המקורי בבלוג האבטחה של גוגל
גוגל הוסיפה פילטר מיוחד ל-DoubleClick Bid Manager שמונע מהמערכת לסחור בפרסומות שעברו “הזרקה” אפילו אם כבר הייתה חשיפה של פרסומת כזו. המסנן מסנן בממוצע כ-1.4% מכלל המלאי של Bid Manager, אבל יש מקרים שבהם האחוז הוא גבוה יותר ויכול להגיע גם ליותר מ – 10%. למרבה המזל, הפילטר פועל בצורה אוטומטית ומייצר רשימות שחורות, כך שמי משתמש במערכת לא צריך לעשות שום דבר כדי ליהנות ממנו.
כפי שהסברנו בעבר, הזרקת פרסומות היא תופעה שבמהלכה תוכנות צד שלישי שמותקנות על המחשבים של המשתמשים גורמות לדפדפנים שלהם להציג פרסומות מציקות במקום פרסומות לגיטימיות (במקרה הטוב) או להציג פרסומות במיקומים שבהם בכלל לא אמורות להיות פרסומות…
כך לדוגמה נראה האתר של NY Times בגרסה “המוזרקת” שלו שכביכול מדווחת על וירוס במחשב של המשתמש… :
ג’ון מולר: ייתכן שבעתיד נשתמש בסימון מידע מובנה כפקטור בדירוג
לפוסט המקורי ב-Search Engine Roundtable
ג’ון מולר הביע את דעתו בהאנגאאוט השבועי של גוגל למנהלי אתרים ואמר שלדעתו ייתכן שגוגל תשתמש מתישהו בסימון מידע מובנה על מנת לדרג אתרים. לדבריו, אם למשל יש עמוד מסוים שהמידע המובנה בו עוסק במכוניות, ייתכן שהוא יהיה מדורג על שאילתות למכוניות מכיוון שגוגל יוכל לדעת במה הוא עוסק. יחד עם זאת, הסימון של המידע בלבד לא יהיה מספיק בפני עצמו ובעמוד יצטרך להיות גם תוכן טוב שקשור למכוניות.
כמובן שיש לזכור שג’ון מולר לא אחראי על אלגוריתם הדירוג בגוגל, אבל הוא בהחלט עשוי לדעת לאן הרוח נושבת.
https://youtube.com/watch?v=QWL864VlW7I%3Fstart%3D1300
אינסטגרם מאפשרת לפרסם ביותר משלושים מדינות כולל ישראל
לפוסט בבלוג של אינסטגרם לעסקים
אינסטגרם הודיעה כי הרצת קמפיינים של פרסומות תהיה אפשרית החל מסוף החודש בשלושים מדינות כולל ישראל למפרסמים גדולים וקטנים כאחד, אבל כבר עכשיו אפשר לראות קמפיינים של חברות כגון בזק בינלאומי ושטראוס ברשת המלווים בכפתורי קריאה לפעולה.
מערכת הפרסום מתבססת על זו של פייסבוק ומאפשרת לפנות לקהל יעד על סמך הנושאים אותם הוא אוהב כמו אופנה, ספורט, מכוניות או אוכל, כך שאינסטגרם כבר מדווחת על הצלחה בקרב המפרסמים שניסו את התוכנית בשלב הבטא ועל כך שהפרסומות החדשות עזרו להם להגביר את המכירות ואת המודעות למוצרים שלהם.
בין סוגי הפרסומות החדשות שאינסטגרם חשפה :
- פרסומות במצב שכיבה (Landscape) שנותנות תחושה יותר סינמטית.
- פרסומות וידאו באורך של עד 30 שניות
- Marquee– פרסומות שמופיעות בצורה בולטת יותר לפרק זמן קצר ותפקידן לעורר מודעות לאירועים מסוימים כמו הקרנות בכורה של סרטים או השקות מוצרים
בנוסף, ישנה אפשרות לנהל קמפיינים משותפים לאינסטגרם ופייסבוק ממקום אחד