[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
השערוריות שממשיכות לפגוע באמינות של TripAdvisor
אתר הביקורות הגדול ברשת TripAdvisor סובל מבעיית אמינות כבר לא מעט זמן והטענות על ביקורות מוטות שלא נעשה מספיק על מנת לסנן אותן ממשיכות להישמע. למרבה הצער, נראה שהפרשה הנוכחית בנוגע לאתר לא תעשה הרבה בשביל לשפר את המצב הזה…
המקרה המדובר החל לאחר חשיפה של USA Today שהחליט לבדוק דיווחים על הסרת ביקורות שעסקו בבעיות תברואתיות, סביבות לא מוגנות ואפילו הטרדה מינית ואונס באזורים בעייתיים במקסיקו. כתוצאה מכך, יתכן שלפחות שני מקרי אונס נוספים היו יכולים להימנע.
TripAdvisor טענה שהתוכן הוסר על מנת שהאתר יישאר ידידותי לכל המשפחה. יחד עם זאת, על מנת להזהיר את המשתמשים, היא החלה להדביק הודעה בעמודים הבעייתים. ההודעה מציינת שהמקום אוזכר במדיה או נקשרו סביבו אירועים שייתכן שאינם משתקפים בביקורות של הגולשים, ולכן מומלץ שהמשתמשים יחפשו עוד מידע על המקום ממקורות חיצוניים.
הבעיה היא שאת חלק מהביקורות הבעייתיות עצמן האתר עדיין לא הסכים להחזיר. כמו כן, לא ברור באילו תנאים ההודעה הבעייתית תוסר ולמעשה מדובר בהחלטה של עובדי האתר בלבד.
חלק מהדיווחים העלו את הסברה שלאתר יש ניגוד עניינים בנוגע לדיווח על מקרים קיצוניים מכיוון שהוא מציע גם שירותי פרסום וחשבונות פרמיום לעסקים, טענה שכמובן הוכחשה על ידי דובר האתר.
גוגל מסירה את האופרטור Info
Info הוא אחד האופרטורים הפחות ידועים של גוגל אשר מציג רשימה נוספת של אפשרויות מתחת לאתר: גרסת מטמון, דפים דומים, עמודים אחרים מאותו האתר ועמודים שכוללים את כתובת האתר (לא בהכרח כקישור).
דובר של גוגל אישר ל-Search Engine Land שהשימוש באופרטור השתנה ולמעשה על פי SEL, הוא מחזיר כרגע את התוצאות הרגילות.
גרף הידע מתרחב ומציג מידע על אתרי חדשות ובלוגים
גוגל הרחיבה את גרף הידע כך שיציג מידע גם על אתרי חדשות ובלוגים (Publishers), כנראה כחלק מהמאמצים להילחם בחדשות מזויפות ולתת לגולשים יותר מידע על המקור ממנו הם קוראים את הפרסומים השונים.
מלבד מידע בסיסי, הגרף עשוי להציג גם נושאים פופולריים, מועמדויות ופרסים שהאתר זכה בהם ותג לרמת אמינות גבוהה על סמך בדיקות של מקורות חיצונים מהימנים.
מדוע פייסבוק חסמה את מנכ”ל ויקטורי?
מנכ”ל רשת ויקטורי, אייל רביד, מצא את עצמו חסום מפייסבוק לשבוע ימים. הסיבה לכך כנראה נעוצה בכך שרביד פרסם את המבצעים של הרשת בפרופיל האישי שלו, בקבוצות רכישה ובקבוצות מקומיות של סניפי הרשת. פייסבוק טענה מצדה שהמערכת האוטומטית של פייסבוק ביצעה את החסימה.
למרות שהטור במזבלה מצדד ברביד ומשקף את הקו התקיף של האתר מול פייסבוק באופן כללי, כל מי שעוסק בשיווק דרך פייסבוק, יודע ששליחה מוגזמת של הודעות פרסומיות בקבוצות ואפילו ניסיון לשלוח הצעות שיווקיות בהודעות פרטיות עלולות להביא לחסימת המשתמש בדרגות שונות. האם מדובר כאן בניסיון לגיטימי של הרשת החברתית למנוע ספאם או בדרך מתוחכמת למשוך עוד מפרסמים להשתמש בפרסום הממומן? על השאלה הזו כנראה קצת יותר קשה לענות…
פייסבוק משדרגת את החיפוש המקומי באמצעות Facebook Local
האפליקציה המשודרגת של פייסבוק, Facebook Local, נועדה לשפר את חוויית החיפוש המקומי ברשת החברתית: עסקים רבים בפייסבוק אמנם מופיעים במקום בולט בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל החיפוש הפנימי בפייסבוק עדיין לוקה בחסר ולעסקים רבים עדיין אין כלל עמוד בפייסבוק, אלא רק עמודי קהילה עם מידע מצומצם יחסית.
Facebook Local מאפשרת לחפש עסקים הקרובים למיקום הפיזי של המשתמש, אבל גם לתת לו המלצות אישיות על סמך הפעילות של החברים שלו. המידע שמוצג עבור כל מקום דומה למדי לזה שמוצג בגוגל, אך מכיל גם מילות מפתח או האשטאגים שרלוונטיים אליו וכמובן קישור לעמוד הפייסבוק שלו. כמו כן, ניתן לנווט בין העסקים דרך קטגוריות שונות בדומה לאפליקציית easy הישראלית.
מבחינת פרטיות, למרות שהמשתמש לא חייב לתת לאפליקציה הרשאה לראות את המיקום שלו, הוא כן צריך לציין אזור מסוים בחיפוש, ואפשר אפילו לשמור אזורים מסוימים כאזור הבית ללא קשר למיקום הפיזי של המשתמש בפועל.
על פי בדיקה שלנו, האפליקציה לא מופיעה עדיין בחנויות האפליקציות המקומיות, אף על פי שבעזרת גוגל לראות את הגרסאות הזרות שמציינות שהאפליקציה למעשה כבר תורגמה לעברית.
הסוף ללייקים בתוך אפליקציות
מפתחי אפליקציות שעד היום נהנו מן היכולת להוסיף כפתורי לייק לעמוד האפליקציה בפייסבוק או לתוך מאמרים שהם מפרסמים דרך האפליקציה, לא יוכלו יותר לעשות זאת. הכפתורים הקיימים יפסיקו לתפקד ב-6 בפברואר 2018 (בערך 90 יום מהיום). יחד עם זאת, עדיין יהיה ניתן ליצור קישור ידני אל העמוד בתוך האפליקציה של פייסבוק, כמו גם להשתמש בתיבת השיתוף הקלאסית של פייסבוק.
מידע טכני אפשר למצוא בפוסט מהבלוג למפתחיםשל פייסבוק.
טוויטר מכפילה את מספר התווים באופן רשמי
מה שהתחיל כניסוי בתחילת אוקטובר, הפך השבוע לרשמי וכעת ניתן לכתוב ציוצים באורך של עד 280 תווים. היוצאים מן הכלל הם המפרסמים שלא יוכלו כרגע להציג מודעות ארוכות, אך עדיין יוכלו לקדם ציוצים ארוכים (Promoted Tweets).
הנתון המעניין הוא שלפי קבוצת הבדיקה של טוויטר, רק 5% מהנבדקים השתמשו בציוץ ארוך יותר ורק 2% הגיעו ל-190 תווים ומעלה. יחד עם זאת, יש לזכור שכאשר יותר ויותר אנשים מתחילים להשתמש בתכונה חדשה, התופעה מתפשטת עוד ועוד, במיוחד ברשתות חברתיות. לכן, בהחלט לא מן הנמנע שמחוץ “לאזור הניסוי”, ההשפעה תהיה אחרת לגמרי.
למרות זאת, טוויטר כן ראתה ירידה חדה למדי באחוז המשתמשים שהגיעו ל-140 תווים ונאלצו לערוך את ההודעה שלהם: אם קודם היה מדובר על 9% מהמשתמשים שכתבו ציוצים באנגלית, כעת מדובר רק על 2%.