[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
משתמשי פייסבוק ישלטו במודעות Custom Audiences
פייסבוק הודיעה לאחרונה כי תאפשר למשתמשים לקבוע אילו מודעות יוצגו ולא יוצגו להם, במערכת הקהלים המותאמים אישית. האפשרות החדשה לא רק תאפשר למשתמש מסוים לחסום מודעות, אלא אף לקבל מודעות למרות שהמפרסם בחר שלא לכלול אותו ברשימת הקהלים.
אפשרות זו מתקדמת יותר בהשוואה לחסימת המודעות הגורפת שקיימת עד כה, מכיוון שהיא יותר נקודתית ופועלת על סוג מסוים של רשימות. השינוי הנוכחי הוא עוד אחד במסגרת כלל השינויים שביצעה פייסבוק ברשימות הקהלים המותאמים אישית במהלך השנה האחרונה. שינוי נוסף שבוצע באפריל מאפשר למשתמש להבין יותר טוב “מדוע אני רואה את המודעה הזו”, כאשר הוא מקליק על מידע נוסף.
אמזון ממשיכה להוביל על גוגל בחיפוש מוצרים
אומנם זה לא נתון חדש, וכבר שמענו על כך החל מ-2015 בערך; אבל ממצאים נוספים ממשיכים לחזק את הנתון הזה. סקר שבוצע על ידי eMarketer בקיץ 2019, מעיד ש-49% ממשתמשי האינטרנט מעל גיל 13 מתחילים חיפוש מוצר באמזון, ורק 22% מתחילים אותו בגוגל. כאשר מדובר בסקר של צרכנים / קונים אונליין, חלקה של אמזון בחיפושי מוצר עולה לכדי 58 אחוזים.
יש לציין שהתשובה באיזה מנוע נבחר להשתמש, תלויה מאוד בצורה בה מנוסחת השאלה. כאשר שואלים על חיפוש באופן כללי, גוגל עולה על כל שאר האפשרויות; אבל כאשר שואלים אודות חיפוש של מוצרים ו/או מותגים ספציפיים, אמזון קופץ לראש רשימת ההעדפות. כמו כן, גם אנשי שיווק בוחרים לא פעם באמזון כמקור למחקר מילים מקדים, אודות כל האפשרויות הטובות ביותר לקידום המוצר/ים שלהם.
מדוע העוזרת של גוגל עדיין לא דוברת עברית
בריאיון עם שני מהנדסי תוכנה בגוגל ישראל, מסתבר שקשה מאוד ליצור לגוגל אסיסטנט גרסה בעברית. יכולות ההקראה המרשימות שלה הוצגו בכנס CES 2020 האחרון בלאס וגאס, יחד עם נתונים נוספים כגון הגעה לקו חצי מיליארד משתמשים ברחבי העולם (בסמארטפונים, מכשירים קוליים, טלוויזיות ועוד). בהקשר זה ראוי לציין שגוגל אוחזת ב-9% משוק העוזרות הקוליות בעולם, לעומת 35% בחברת אפל.
מכאן עולה השאלה מדוע העוזרת אינה דוברת גם עברית, לאור העובדה שהיא פעילה כעת ב-42 שפות (ראוי לציין שהעוזרת כן קוראת עברית, אבל מקריאה באנגלית). מעבר למכשולים הברורים מאליהם הנובעים מהקראה אוטומטית (Text To Speech) – כגון כיתובי תמונות, כיתובים בכפתורים, תוכן לא רלוונטי בווידג’טים צדדים ופרסומות – עברית היא בהחלט שפה קשה לעיבוד.
בניגוד לסירי, שיש לה יכולות פשוטות מאוד בעברית, בגוגל לא מוכנים להסתפק בכך – ומעדיפים להמתין עד שיימצא הפתרון המלא. אחת הבעיות בעברית הוא שאין בה ניקוד, כמו למשל באנגלית שבה יש אותיות ניקוד נפרדות כחלק מכל מילה.
ביקורות אונליין ממשיכות לצבור חשיבות
לפי סקר של BrightLocal בסוף 2019 – בעוד שכמעט מחצית מבני 18 עד 34 בארה”ב מקדיש פחות מ-10 דקות לקריאת ביקורות, שליש מבני דור-הY מקדיש לכך יותר מ-25 דקות.
קבוצת דור ה-Y היא זו שגם מוכנה להקדיש יותר משעה לקריאת ביקורות, כאשר מדובר בקבלת החלטה לפני רכישה – כך עולה מסקר של eMarketer. לעומת הצעירים – בני 55 ומעלה לא רואים חשיבות גדולה בביקורות אונליין, ולפיכך לא מקדישים להן זמן רב (פחות מ-10 דקות).
בדיקה נוספת מגלה ש-68% ממשתמשי האינטרנט בארה”ב, מקבל החלטה צרכנית בהתאם לכוכביות הדירוג של המותג / המוצר. 61% בודק את מספר הביקורות הכולל שהעסק קיבל, ו-44% בודק כמה חדשות הביקורות.
ידיעות בקטנה
- פייסבוק מתכננת עיצוב חדש לדסקטופ, שיעלה לאוויר בעונת האביב הקרובה. הקליקו כאן כדי לקבל צפייה מקדימה > (חלון חדש)
- מנוע החיפוש DuckDuckGo יוצע כברירת מחדל במכשירי אנדרואיד באיחוד האירופי, שמאלץ את גוגל להציע עוד אפשרויות בחירה למשתמשים.
- אחד מכל ארבעה מבוגרים בארצות הברית (60 מיליון איש) מחזיק במכשיר קולי חכם כלשהו. מכיוון שבדרך כלל מדובר ביותר ממכשיר אחד לאדם, ההערכה היא ש-157 מיליון בני אדם בארה”ב משתמשים במכשירים קוליים (לעומת 119 מיליון לפני שנה).